Gå til innhold

Problem med å koble til trådløst nett.

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Har Asus RT-AC66U.

Har kalt nettverket skogheim, så jeg har ''Skogheim-2,4GHz'' og ''Skogheim-5GHz'' .

Noen ganger når man er koblet til 2,4GHz funker det ikke, så man må koble til 5GHz og da funker nettet igjen.

Samme er om man er koblet til 5GHz, så må man bytte til 2,4GHz for at det skal funke.

Hva er grunnen til dette? Tror dere det problemet blir borte om jeg bare har ett i stedet for 2? For eksempel kun 2,4GHz eller kun 5GHz ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Laster ned ny firmware nå, så får vi se om det ordner seg. Har ikke noe spesiell driver til det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Du har driver til nettverkskortet ditt... Er det siste versjon?

Dette problemet har vi på 2 ipader, mobiler og pc. Men jeg skal sørge for at alle har siste versjon.

Lenke til kommentar

5GHz da? og Profesjonelt?

Sett Trådløstmodus til N Only, og la b/g protection være på hvis du har enheter som ikke støtter N..

Sett Båndbredde til 40MHz

Last ned inSSIDer, finn en kanal som er minst utsatt for forstyrrelser fra andre nettverk, og velg den kanalen.

Prøv å kopier innstillingene fra bildet under til din så godt det lar seg gjøre.. På bpde 2.4 og 5GHz

post-165802-0-54603000-1391886116_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

5GHz da? og Profesjonelt?

Sett Trådløstmodus til N Only, og la b/g protection være på hvis du har enheter som ikke støtter N..

Sett Båndbredde til 40MHz

Last ned inSSIDer, finn en kanal som er minst utsatt for forstyrrelser fra andre nettverk, og velg den kanalen.

Prøv å kopier innstillingene fra bildet under til din så godt det lar seg gjøre.. På bpde 2.4 og 5GHz

Nå har jeg akkurat de samme instillingene som deg. Fikset også N only.

Jeg hadde ikke ''Regulation mode'' .

Er det noe mer jeg skal endre?

Endret av Slettet-YQ8U8xbZ
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Hvordan bruker man inssider? må man bruke trådløst nett for å bruke den?

Når man bruker trådløs modus: N Only -er det ikke mulig å kryssa av b/g protection. Er den automatisk?

Lenke til kommentar

Det er ganske selvforklarende da.... Du ser de nettverkene som er innen rekkevidde og hvilken kanal de er på... Velg den kanalen som er det er færrest/svakest signal på..

Ja, bomma litt...:p Hvis du velger Legacy, så får B/G/N enheter koblet til, men N enheter får ikke da mer enn 54Mbps... Da må du velge b/g protection, så N enheter kan få opptill 300Mbps....

N only tillater kun N enheter å koble til...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Det er ganske selvforklarende da.... Du ser de nettverkene som er innen rekkevidde og hvilken kanal de er på... Velg den kanalen som er det er færrest/svakest signal på..

Ja, bomma litt... :p Hvis du velger Legacy, så får B/G/N enheter koblet til, men N enheter får ikke da mer enn 54Mbps... Da må du velge b/g protection, så N enheter kan få opptill 300Mbps....

N only tillater kun N enheter å koble til...

Er de fleste enheter ''N'' enheter? hva burde jeg ha den på da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Kommer an på hvor gamle de er det, men de fleste enheter produsert etter 2010 i hvertfall, støtter 802.11n... Har vært standarden i noen år det nå...

Da bruker jeg bare N nå, så får jeg skifte om det blir noen problemer med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...