Kimius Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 jeg har grublet lenge på å skaffe meg et vannkjølingssett til cpu, gpu og chipset. først i det siste gadd jeg å regne ut hvor mye det ville koste, og fant ut at det ville komme på ca 4000 for bare minimum. i tillegg hadde jeg opprinnelig tenkt å ha et såkalt "klikkings-system"(slås inn når jeg er forbanna fordi noen slår meg i cs...) som jeg kunne sette inn ved å vri noen ventiler. da ble det plutselig mer enn 6000kr :o lurte på om noen hadde et tips til hva jeg burde kjøpe, og om det burde være ferdig sett, eller sette sammen settet selv. tar imot alle forslag. Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 6000kr``???? hvordan mekker du et så dyrt system og det bare skal være minimum??? Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 hordan i all verden klarte du et så dyrt system?? hvid du ikke har satt sammen noe lignende før, fåreslår jeg asetek's waterchill. bi8llig, og greit nok.. Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 det var enkelt å få det så dyrt... jeg valgte kun gode deler( alle fra microplex), og når der var flere modeller i en serie(eks eheim pumper) tok jeg den som var best verste er at jeg kommer til å legge til noe mere på den eksisterende innkjøpslisten( på mer enn 6000) :o nå har jeg bestemt meg for at jeg skal sette det sammen selv, av ferdige deler(som fra microplex), men jeg lurte på om der var noen spesielle deler jeg burde kjøpe i stedet for andre... på forhånd takk for all støtte Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 ikke kjøp AC sølvblokker.... de pengene kan du spare deg for...ellers er vel det meste brukbart... husk at alt går ikke etter pris...hør på andres erfaringer (hvilket tilsier at eheim 1250 er overkill, du klarer deg lenge med en 1046) Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 vel, da er det jo slik at jeg digger overkill anyways, har ikke noen sølvblokker, eller gull for den del. det er kun swiftech blokker, til cpu og gpu. chipset har jeg ingen til, da ingen ser ut til å passe har derimot to radiatorer på listen, blackice micro, og to airplex evo 240. ellers er det bare standardgreier(vel, nesten). Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 jeg spør deg... hvorfor swiftech??? Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 er der noe galt med swiftech??? jeg synes personlig at de er svært flinke, og at de har mye nyttig utstyr. jeg ser ingen grunn til at swiftech skulle ha dårlige blokker. hvis de har, så må du gjerne si det, men kom i det minste med et alternativ, hvis du vil tråkke sånn på dem. Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 unnskyld hvis jeg tråkket på noen tær der... mente egentlig hvorfor swiftech??? er personlig litt redd for de koblingene...sikkkert ikke noe problem, men blir så mye utstyr... Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 du tråkket i så fall på noen ikke-eksisterende tær! har aldri kjøpt en dritt fra swiftech, eller noe nandre som kjøler med vann, for den del. hvis det er hurtigkoblingene du er redd for, så er det egentlig veldig lett. det du må gjøre er å stappe inn en liten dings(JGTSI375S hos microplex) i slangen. så stapper du slangen inn i hurtigkoblingen, og ferdig! det er nesten like lett å få den ut igjen, men det gidd jeg ikke å skrive nå. dessuten var det swiftech sine vannsett jeg så først, ikke vapochill eller ac eller noe sånt. forska litt på swiftech sitt ferdigsett, og fant ut at det var noe for meg(riktignok ikke ferdig-sett...). Lenke til kommentar
simes Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 er personlig litt redd for de koblingene... Enig. Føles tryggere med nipler og gode slangeklemmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå