Tåkefyrste Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Utrolig at et slikt svindelselskap omsetter for flere titalls millioner. Lenke til kommentar
Korde Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Hei. Til info vil jeg bare linke til en annen tråd som mer spesifikt tar for seg Bedriftsøket.no sine lignende metoder: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1726340 Lenke til kommentar
Jan Jenssen Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Det jo nå høysesong for slike svindelforsøk. Denne type svindelfirma taper som regel alltid i Forliksrådet. Dette er det vi på folkelig kaller bondefangeri. Hvis du må møte i Oslo Forliksråd må du huske å kreve dekning av utgiftene. Når et krav bestrides skal det ikke til inkasso. Da skal saken løses rettslig. Hvis du har bestridt kravet og det likevel oversendes inkasso gir du melding til inkassoselskapet og samtidig at du vil melde de til Finanstilsynet for dårlig inkassoskikk. Lykke til alle sammen 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Siste! Greit å vite at det der ikke er snakk om den typen praksis som beskriver i denne tråden, men utsending av "tilbud" utformet som faktura. Det er noe annet enn å ringe noen og overtale dem. Lenke til kommentar
Lindren Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Vil advare alle mot 180.no. Fant i etterkant ut at de driver med svindel etter å ha googlet litt. De lovte å få meg ut av en avtale med esolid og 1880 hvis jeg kjøpte av dem, men tror du jaggu meg ikke det gikk til inkasso og ingenting ble gjort. Nå er jeg lei...Kommer ikke til å betale noen av fakturaene til noen av selskapene. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Siste! Greit å vite at det der ikke er snakk om den typen praksis som beskriver i denne tråden, men utsending av "tilbud" utformet som faktura. Det er noe annet enn å ringe noen og overtale dem. Sant nok, men det er gjerne samme folka som finnes bak. Snakker av erfaring dessverre... 1 Lenke til kommentar
Iiss Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Leser og leser om alle dere som har blitt svindla av de forskjellig "bedrifter" her. Dattera mi på knappe 18 år har nettopp starta enmannsforetak. Ho ble i går lurt av "allmedia"som tilbydde ho en "katalog" og klarte å snakke ho inn i noe ho ikke forsto, og nå har ho fått faktura på nesten 4000 kr! Er det sånn at man skal bare å overse det her og la dem dure på til de blir lei, at de ikke har noen ordentlig sak? Hilsen fortvilt mamma. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Nei. Bestrid kravet, vis til at hun ble presset til å inngå avtale, og krev at de tar det til retten. Kataloghaier vil ikke til retten. For det første er det dyrt (selv on man vinner), for det andre er de ikke dimensjonert for å opprettholde kravene sine i rettsapparatet. 1 Lenke til kommentar
Iiss Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Hva med hvis de sender inkasso, er dette du beskriver selvopplevd? dette er svindel - enkelt og greit vi ble utsatt for det og jeg brukte for mye tid og krefter på det - men jeg har lært noe som kanskje kan komme deg til gode hvis du stå i samme situasjon i dag de har ingenting annet enn psykisk press å komme med for å få "deg til å gi dem penger" for "ingenting det eneste du trenger å gjøre er å sende dem en "innsigelse på fakturaen" og en "bestridelse av avtalen" dette trenger ikke å være lange dokumenter med inngående argumentasjon - det er tilstrekkelig å skrive at - "innsigelse på faktura" - vi kommer ikke til å betale denne fakturaen da vi ikke har inngått noen gyldig avtale med dere "bestridelse på avtale" - vi bestrider at det er inngått en gyldig avtale mellom oss og dere når fakturaen forfaller så begynner de å ringe (i motsetning til seriøse bedreifter som sender en skriftlig purring) - ikke ta telefonen - og gjør du det så legg på når du skjønner hvem det er - blokker alle numre de ringer fra når de så antagelig tar skriftlig kontakt (mail eller post) - ikke gjør noe annet enn å henvise tilbake til gyldig innsendt innsigelse og bestridelse av avtale ikke kast bort tid og krefter på disse folka ved å la dette styre mye av tankene og følelsene dine - ikke gjør mer enn det aller nødvendigste - og "glem det" - de gir seg fort når de skjønner at de ikke kan presse deg til å betale Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Om de sender til inkasso forklarer du til inkassoselskapet at kravet er bestridt. Inkassoselskapet må da holde fingrene fra fatet, og Allmedia må gå rettens vei om de skal få kravet innfridd. Lenke til kommentar
Iiss Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Og her går det sakte, jeg vil ikke si framover....Min datter har bestridt saken og jeg har ringt allmedia i dag, de sier at de ikke kan sende inkasso da ( noe de allerede har gjort) men at de tar saken til forliksrådet for de har alt på det tørre. De har t.o.m sendt en link til dattera mi om produktet de selger. Jeg true med annmeldelse, det sa de at jeg kom til å tape, er litt rådvill nå.. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Hvor har hun fått den linken? I SMSen der hun skulle svare ja? Kan du poste linken her i tråden, slik at vi kan lese hva som står der? Det er klart de ikke vil innrømme at de kommer til å tape i retten, det er jo hele pressmiddelet dems. De mener de har alt på det rene, men om man motsetter seg kravet blir det aldri tatt videre. De vet at de ikke har alt på det rene. 1 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 (endret) Synes forøvrig dette svaret fra Reddit var et godt innlegg: Angrerettsloven gjelder ikke, men dette er helt klart i strid med god forretningskikk etter markedsføringslovens § 25, og det er gitt en egen bestemmelse mot kataloghaivirksomhet i markedsføringsloven § 11, som krever at det må foreligge en "avtale" for å kreve betaling for tjenester/ytelser. Det er derfor de ba deg om å bekrefte både på SMS og over telefon. De prøver å skaffe bevis for at det foreligger en avtale.Det følger imidlertidig av Markedsrådets praksis (og av helt alminnelige avtalerettslige prinsipper) at det kreves et kvalifisert samtykke. Det holder ikke å villede motparten til å si ja til noe, så lenge han ikke er klar over hva det er han sier ja til. De stiller dermed med ekstremt dårlige forutsetninger dersom dette skulle overprøves rettslig, og prøver alt de kan for å få deg til å betale frivillig. Det så du selv ved at de "skrudde ned" prisen til 2000, med trussel om at den går opp til 6000 hvis du ikke betaler med en gang, trussel om inkasso, og andre sleipe knep. Det kan være ubehagelig, men bare bestrid dette hele veien, så kommer de til å gi seg. Endret 4. januar 2017 av TheHaughom Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Og her går det sakte, jeg vil ikke si framover....Min datter har bestridt saken og jeg har ringt allmedia i dag, de sier at de ikke kan sende inkasso da ( noe de allerede har gjort) men at de tar saken til forliksrådet for de har alt på det tørre. De har t.o.m sendt en link til dattera mi om produktet de selger. Jeg true med annmeldelse, det sa de at jeg kom til å tape, er litt rådvill nå.. Forliksrådet, det er jo fint, da får jo datteren din forklart at hun har følt seg presset til å kjøpe noe hun ikke ønsket å kjøpe, noe de antageligvis må stå noe til rette for der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå