Zikko Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 (endret) Hei jeg har ett problem med at skjermen slår seg av når jeg spiller. rettersakt jeg får beskjed om at skjemen ikke får noe signal. d kan variere hvor lenge jeg kan spille før den går i svart. men d går bra når jeg skrur ned formatet og oppløsningen på spillet. på widescreen format og høyoppløsning hvirker det nesten som spillet legger noe sinnsykt når jeg spiller online, er det bare skjermkortet? er d noe annet eller flere ting? håper på svar på forhond tusen takk for alle svar :) nå mista jeg signalet til skjermen igjenn uten at jeg gjode noe. kun firefox og steam som var åpent! :confused: :confused: hovedkort: asus m4a88td-v evo/usb3, socket-am3 atx skjermkort: zotac geforce gtx 460 768mb physX cuba pci-express 2.0 prossesor: amd athlon II x4 640 håper opplysningene hjelper dere. bare spørr om flere Endret 9. mars 2014 av k.rinnan Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Første du kan prøve på er å oppdatere drivere. Hjelper på om du nevner hvilken hardware du. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 (endret) Har et liknende problem, dog hos meg går skjermen i svart helt uten videre, som oftest når et spill er i gang. Må starte maskinen på nytt før jeg får fortsette. Har så langt ingen løsning på lager. Endret 9. mars 2014 av Vannlinjen Lenke til kommentar
Zikko Skrevet 9. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2014 (endret) nå mista jeg signalet til skjermen igjenn uten at jeg gjode noe. kun firefox og steam som var åpent! :confused: :confused: hovedkort: asus m4a88td-v evo/usb3, socket-am3 atx skjermkort: zotac geforce gtx 460 768mb physX cuba pci-express 2.0 prossesor: amd athlon II x4 640 håper opplysningene hjelper dere. bare spørr om flere Endret 9. mars 2014 av k.rinnan Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Jeg hadde et lignendes problem, da var det faktisk kabelen, det minste bevegelse gjorde at den "kuttet" ut, noe som gjorde at skjermen ble svart(skjermsparing sak) Lenke til kommentar
Zikko Skrevet 9. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2014 Jeg hadde et lignendes problem, da var det faktisk kabelen, det minste bevegelse gjorde at den "kuttet" ut, noe som gjorde at skjermen ble svart(skjermsparing sak) da har jeg skjekket det. d var ikke d :( :( Lenke til kommentar
Halsoy Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Det kan være at grafikkdriveren din slutter å virke. Jeg kjører som oftest med beta-drivere, og disse har en tendens til å slutte å virke gitt noen tilfeller. I tilegg, om du har overklokket GPU'en din, kan det være at den er ustabil gitt ett sett scenario, og kræsjer. I begge disse tilfellene vil skjerme gå i svart, siden skjermkortet rett ut slutter å sende signal, og eneste løsning er å starte kortet (hele PC'en) på nytt. Det kan også være noe så kjipt at kortet ditt holder på å dø. Da er det ingen vei tilbake annet enn å kjøpe nytt. Det du kan prøve er å bruke ny/eldre driver for å se om det er driveren din. Om dette ikke hjelper kan du prøve å bruke ett annet kort om du har det tilgjengelig får å se om det er kortet ditt eller noe annet som forårsaker det. Om det ikke skjer med ett annet kort, er det ditt kort som er problemet. Skjer det med ett annet kort/integrert grafikk, kan det være noe annet (som kabel, skjerm, utgangen på kortet etc.).Men, mine penger ligger på driverproblemer eller ett døende kort. Får heller håpe at det bare er driveren, da det er lett å løse med å prøve forskjellige drivere. I noen tilfeller kan det løses med å bruke en eldre driver som er mer stabil. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 En venn av meg hadde nøyaktig samme problem. Helt random virket det som, slo skjermen seg av/ble svart. Vi testet enormt mye for å isolere feilen (prøvde skjermen på en annen maskin, byttet HDMI kabel, prøvde en ny PSU, kjørte memtest86+, prime95, testet GPU i annen maskin osv osv) Fant ingen feil med noe annen hardware. Til slutt ble vi lei og pissed off og byttet hovedkort. Vips problem løst. Sier ikke at du har samme feil, men det kan være det mest utrolige som er årsaken ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå