Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med nettet

Anbefalte innlegg

Jeg har problem med at data'en min ikke klarer å holde seg på nettet. Det kommer opp en gul trekant innimellom og jeg får ulike svar når jeg feilsøker. Jeg har Telenor som nettverksleverandør. jeg har ringt å snakket med dem og de har oppdatert ruteren og også gjort endringen, men problemet blir ikke noe bedre. Det blir nesten verre..

Eks: Datamaskinen tilfredsstiller ikke kravene for DirectAccess
eks: DNS- server svarer ikke

vet ikke hva dette betyr så kan ikke gjøre stort med det.

Speedtest result: http://www.speedtest.net/result/3358342140.png

Har egentlig krav på 10 ned og 0.8 opp. Jeg er den eneste som sitter på nettet når denne testen er gjord pluss at jeg sitter med kabel.

Spill som LOL klarer jeg ikke en gang å åpne, spillet slutter å svare før det en gang har åpnet seg. Jeg er sykt lei problemet og håper det er noen der ute som kan hjelpe meg

Andre dataer på nettet får ikke opp gul trekant, men det er sykt ustabilt. Klarer såvidt å se videoer på Pc'n. Nettet er så dårlig at jeg vurderer å grave slik at jeg kan få fiber(Vill koste meg flere 100 tusen...) Noen som har litt peil på Internett som muligens kan hjelpe meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å koble kabel direkte fra modemet og inn i pcen din og se om det blir noen bedring da. Da finner du ihvertfall ut om feilen ligger før eller etter routeren.

Sitter med kabel, jeg gjorde også det når jeg fikk disse resultatene, vet ikke helt hva som er galt, men virker som det er dårligst til meg, kanskje fordi det er kun jeg som spiller i dette huset. Mister tilkoblingen helt innemellom

Lenke til kommentar

Du kan sjekke Kapaks for å se hvor langt unna sentralen du er. For meg ser det ut som om du kanskje er et godt stykke unna.

Hei, fikk ikke opp noe resultat men regner med at sentralen er i Trondheim. Men dette skal ikke gjøre nettet dårlig? Har ikke hatt problem for en stund siden da vi fikk ny ruter etter att den andre ble ødelagt

Lenke til kommentar

Har hatt noe av det samme hjemme hos mine foreldre selv.

Får gul trekant hvor alle i huset mister nettet mellom 2-5 minutter.

Dette skjer cirka 10-20 ganger om dagen.

Har holdt på i cirka et år.

Telefoner har sikkert 10 ganger hatt en til å "studere" Internett bruken for å se etter feilmeldinger, men finner ingen ting. Rett før juleferien virket det som de ble lei og sende oss en ny ruter, dette hjalp lite, og i slutten av juleferien mistet vi nettet i flere dager. De sendte reparatør som byttet vegg kontakt og mellom sentralen og huset, dette hjalp ikke. Men så fant han ut at ruteren ikke tålte hastigheten og at den var defekt. Vi fikk ny ruter igjen, men forsatt så får vi trekant cirka 10-20 ganger om dagen.

Heldigvis har jeg flyttet, men det virker som telefoner rett og slett ikke greier å fikse problemet.

Lenke til kommentar

At sentralen at langt vekke er akkurat det som vil gjøre nettet ditt dårlig!

Du skriver at det ikke var noe problem før du fikk ny router, eller kanskje routermodem? Da hadde du 10/8Mbps og alt var ok? Hvilke modeller er det snakk om?

Lenke til kommentar

Husker ikke den gamle, men den vi har nå er en av de nye ZyXel ruternemodemet.. Har ikke hat noe problem selv om jeg bor langt unna

Har hatt noe av det samme hjemme hos mine foreldre selv.

Får gul trekant hvor alle i huset mister nettet mellom 2-5 minutter.

Dette skjer cirka 10-20 ganger om dagen.

Har holdt på i cirka et år.

Telefoner har sikkert 10 ganger hatt en til å "studere" Internett bruken for å se etter feilmeldinger, men finner ingen ting. Rett før juleferien virket det som de ble lei og sende oss en ny ruter, dette hjalp lite, og i slutten av juleferien mistet vi nettet i flere dager. De sendte reparatør som byttet vegg kontakt og mellom sentralen og huset, dette hjalp ikke. Men så fant han ut at ruteren ikke tålte hastigheten og at den var defekt. Vi fikk ny ruter igjen, men forsatt så får vi trekant cirka 10-20 ganger om dagen.

Heldigvis har jeg flyttet, men det virker som telefoner rett og slett ikke greier å fikse problemet.

Ja, jeg sliter med dette ca 30-50 ganger.. Gidder ikke å sitte på pc'n så mye lengre

Lenke til kommentar

Du må nesten begynne å feilsøke på skikkelig vis.

Koble fra alt annet enn din egen PC. Forandre midlertidig krypteringskoden på trådløsnettet (slik at ingen andre bruker det).

Restart routeren og mål hastigheten på http://nettfart.no

Husk at enhvert program eller PC som bruker båndbredde vil ta av kapasiteten du har.
Måler du hastighet mens noen laster ned, så får du selvsagt ikke målt linjen korrekt.

Hvis DNS og hastighet er for dårlig, så kan det skyldes at noen bruker masse forbindelser (eks: bittorrent). Dette kan overbelaste router og "krasje" den.

En løsning på sistnevnte er å sette opp routermodem i bridge (aka modem) og sette en god stabil router etter.

Endret av Lars Dongeri Oppholdsnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...