Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fant bilen min med svær bulk i taket!

Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-98070

Etter flere år med gateparkering i Oslo gikk til slutt marerittet mitt i oppfyllelse - finne bilen med bulk og ingen lapp i ruten. Det merkelige er at bulken er i taket! ... :S Snakker en SVÆR bulk, nærmest en dyp grop mot bakre delen av bilen.

Dekkes ikke av forsikring og blir DYRT, så prøver å finne ut hva som har skjedd. Kan utelukke is/snø da det har vært mildvær såpass lenge

Er overvåkningskameraer der, men får ikke sett tapen før mandag og bilen står dårlig plassert i forhold til kameraene... men hvis jeg har noen teorier og vet hva jeg skal se etter så kanskje det finnes håp.. Har aldri vært borti noe lignende, noen her osm har opplevd bulk i taket...?

Bilen er en BMW E39, etter mitt inntrykk er jo dette karosseriet steinhardt og umulig å bulke med f.eks knyttneve (bulken er nærmest fortauet, så kan jo se for meg noen som rett og slett bare har plantet knyttneven i taket), men vet ikke om jeg en gang kan se for meg en så dyp bulk hvis noen hoppet på taket... noen her som vet hva et slikt tak tåler?

Bulken synes til og med fra innsiden! Og et slags deksel som sitter montert over baksetet ramlet ned, så har vært et voldsomt trøkk der.

Forøvrig var det ingen fotspor e.l. å se som kunne antyde at noen har klatret opp, men så har det vært mye regn også som kan ha skylt vekk spor...

Har vært mye bygging i området så kanskje en lastebil som har mistet noe ned på bilen? Ellers er det høyt kontorbygg på siden, der noe kan ha falt ned fra et tak. Men da har i hvert fall noen vært og ryddet opp. Må innrømme det høres helt fjernt ut og jeg er helt forvirra her...

Utrolig kjipe greier :/ klarer nesten ikke vente til mandag. Har noen teorier her på dette mysteriet??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-98070

Politianmeld. Tror ikke du får sett teipen fra kameraet ellers.

De vekterne jeg snakket med på fredagskvelden (da jeg oppdaget bulken) var iaffal veldig hyggelige og begynte å se gjennom med en gang, men måtte vente til kontortid på mandag for å se alt liksom... skal selvfølgelig politianmelde, men jeg forventer ikke mirakler for å si det sånn. De har vel viktigere ting å bruke tid på... så jeg vil iaffal prøve å komme til bunns i det selv, men skulle gjerne hatt noen teorier å gå etter. Men helt ærlig, jeg syns det er rimelig fjernt å forklare en så svær bulk i taket når det ikke er noen spor :S

Høres ut som fulle ungdommer har vært på ferde og tatt seg en tur over taket på bilen din. Kjipt

Er jo vanlig å gå ut ifra det, men dette er en stille og fredelig blindvei langt unna sentrum og alt av utesteder. Dessuten er det mange biler både foran og bak, ingen av de hadde noe hærverk så hvorfor akkurat min bil liksom? Og som sagt er dette en skikkelig blikkboks som neppe gir etter for at noen bare går oppå taket, vet ikke en gang om hopping kunne lage en så stor grop... ut ifra merket ser det mer ut som noe hardt har dettet ned på taket.

Hvis jeg prøver å se for meg at det er hærverk og noen valgte akkurat MIN bil, hvorfor klatre opp på et vått, buet takk for å stå og trampe? Virker ikke veldig safe... skulle tro man heller valgte å slå i stykker lykter/speil, ripe opp lakken, punge dekk etc. Klarer ikke se det for meg!

Endret av medlem-98070
Lenke til kommentar

Hva med lakkskader? Jeg ser for meg at om noen har hoppet på taket ditt vil det ikke være så veldig synlig i lakken. Men om en hard og tung gjenstand har falt ned på taket vil det være stor sannsynlighet for at den har etterlatt seg noen saftige hakk og riper. Utrolig kjipt når slikt skjer.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Hvis det var en gjeng som løp over biler ville vel det vært flere biler med skade - sjekke de andre bilene og ingen hadde noe spor etter noe slikt.

Har ansvar ja, så blir jeg som betaler om jeg ikke finner synderen…skal politianmelde idag men er lite optimistisk for å si det sånn.

Er noen riper inni gropen, men ikke noe særlig rundt ellers. Så mulig noe skarpt datt nedi som en stein (selvom da ville jeg kanskje forventet flere riper enn det er). Er noen småriper på panser men de kan jo ha vært der før også.

Lenke til kommentar

Jeg fant et kumlokk (!!) på taket på bilen min en gang. Det var lagt på taket og skøvet innover taket. En annen gang mens jeg og en kompis satt hjemme hos meg og konsumerte edelt brygg hørte jeg et smell utenfor. Titta ut og så to karer som gikk bortover gata. Storma ut og stoppa dem. De nekta å bli med tilbake til bilen for å sjekke den, så da måtte jeg ringe politiet. Joda, stor bulk i panseret. De hadde sett på film at det gikk an å løse ut alarmer med å hoppe opp og plante ræva i panseret. 5-6'000 kronersskade den gang da (ca. 8'000) nå. Det finnes så utrolig lite respekt for annen manns eiendom og kreativiteten i faenskapen er nærmest imponerende. I etterkant av sistnevnte hendelse lagde jeg et "forhandlingsverktøy". "Fluesmekkern" kaller jeg den, 70cm 1" gummislange fylt med blåsesand...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Er overvåkningskameraer der, men får ikke sett tapen før mandag og bilen står dårlig plassert i forhold til kameraene... men hvis jeg har noen teorier og vet hva jeg skal se etter så kanskje det finnes håp.. Har aldri vært borti noe lignende, noen her osm har opplevd bulk i taket...?

Du får ikke se opptakene selv, men de kan kreves utlevert av politiet dersom du anmelder. Dette bør du gjøre raskt, da de som gjør opptakene skal slette disse innen 7 dager.

Se Lov om behandling av personopplysninger

§ 39. Tilleggsvilkår for utlevering av opptak gjort ved kameraovervåking

Personopplysninger som er innsamlet ved opptak gjort ved kameraovervåking, kan bare utleveres til andre enn den behandlingsansvarlige dersom den som er avbildet samtykker eller utleveringsadgangen følger av lov. Opptak kan likevel utleveres til politiet ved etterforskning av straffbare handlinger eller ulykker hvis ikke lovbestemt taushetsplikt er til hinder.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Fikk sett tapen, men hjalp ingenting... de hadde ikke så lang tid tilbake pga "gammelt system". Leverte politianmeldelse i håp om at politiet kanskje fikk noe mer ut av det, men ble selvfølgelig henlagt umiddelbart. Er dessverre ingen som bryr seg stort når slikt skjer, bare å lære at gateparkering er risikosport.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det er ikke "gammelt system" som gjør dette, alle opptak skal slettes etter max en uke (med noen unntak for finansvirksomheter. Derfor er det viktig å anmelde umiddelbart, slik at politiet kan få utlevert opptak før de slettes.

Synd det gikk slik, men dessverre er det ofte den veien det går.

Lenke til kommentar

Bonustap vil nok sannsynligvis være vesentlig dyrere enn å ta bulken selv hos noen som driver med reparasjon av denne typen bulker med moderne metoder..

Men det er jo umulig å si, det er åpenbart at trådstarter ikke vil legge ut bilder så.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...