Yippee Skrevet 11. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2014 Var akkurat dette jeg fryktet. har hørt lite bra om disse bilene... det er såpass rævva ja.. har kikket litt på Patrol også, men noen sinnsyke priser synes jeg! Er nok ganske sikker på at det blir Hilux ja Tenkte ARB air locker foran og bak burde vel hjelpe? Takker for svar! Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 DROMLE: Ja det er akkurat det jeg har tenkt, vet at lavserie er overlegent. du har en sånn vei ja, da vet du hva jeg mener Men har du stort behov for diff sperre? Jeg har konstant 4WD med mulighet for sperre mellom for og bakaksel, men ikke på selve akslingene. Det har fungert helt greit for meg og mitt bruk. Jeg har bare kjørt meg fast en gang og det var når jeg kjørte inn i noe dyp snø for å lage meg en parkeringsplass. Da ble bilen hengende på rammen og diffsperre på alle hjul hadde ikke hjulpet meg i den situasjonen. Det som fikk meg løs var vinsjen jeg har. Inne i bilen har jeg alltid med meg 4 skikkelige broddkjettinger. Med det utstyret så føler jeg ikke noe savn i forhold til flere diffsperrer. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 11. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2014 Takker for svar dromle! er klart når først bilen henger i lufta er det ikke stort man kan gjøre:) vinsj er til god hjelp, og broddkjettinger hjelper jo utrolig. Kan jeg spørre hvordan bil du bruker? Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Jeg har en helt standard Land Rover Defender. Tidligere har jeg hatt andre biler men denne er den som har fungert best for meg og har vært den jeg kan stole mest på. Den har også vært den som har vært billigst i drift. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 12. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2014 Hmm, det må jeg si.. har hørt mye rart om den bilen også. men så lenge du har vært fornøyd er det vel greit. har du sett denna: http://image.europeancarweb.com/f/featuredcars/epcp_1210_2006_land_rover_defender_90/42984750/epcp-1210-01%2B2006-land-rover-defender-90%2Bcover.jpg Snadder! Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Joda, jeg er vant til å få høre mye rart om bilvalget mitt, om at det er en drittbil osv, og at man kan bare følge sporet av engelske bildeler for å finne ut hvor jeg bor. Siden jeg bor svært avsidesliggende så er det elendig kvalitet på skogsbilveien så bilen får virkelig kjørt seg i 16 km hver dag, og ja, jeg plukker ofte opp bildeler langs veien. Men da helst etter asiatiske, franske og tyske bil. Engelske har jeg ennå ikke funnet. Ang. det med drittbil så er helst eiere av japanske 4x4 som sier det og de samme personene har selv opplevd motorhavari eller girkassehavari på sine biler som er like gammel som min. Jeg velger å bare smile med dem :-) Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 12. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2014 Hehe herlig! alle har jo alltid noe de skulle ha sagt. så bryr meg ikke. kan ikke si noe om bilen, for har aldri hatt det selv. derfor hører jeg på deg som har det. enkelt og greit Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 En Landie er ti ganger fetere enn de japanske 4x4 i mine øyne. Haha, leste om en som hadde en ex-mil serie 3, 85dB i 80km/t, noen kaller det sjarm Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 12. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2014 (endret) Det er sjarm, når du tenker de som kjører med 5" eksos på en civic med 90hk og ikke hører selv hva de tenker Endret 12. mars 2014 av Yippee Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Supersaxy, jeg har selv prøvd en exmil med exmil girkasse på motorveien i 90 og det var en opplevelse, også for ørene... Yippee, angående valg om en standard bil eller en som AT har modifisert ville jeg ha gått for en standard bil. Store dekk bråker, øker forbruket, gir dårligere kjøreegenskaper, gjør bilen så bred at det kan bli vanskelig å komme frem enkelte steder, gjør bilen tregere og kaster gjerne mer søle og dritt opp langs siden på bilen. Under er et bilde av bilen min der jeg har kjørt 2 mil på grusvei. Dekkene er 265/75-16 dekk og felgene har litt feil innpress slik at de kommer litt lenger ut enn standardfelger. Standard dekkdimensjon er 235/85-16. Det ser kanskje tøft ut med all sølen men man blir fort lei av det. 265-dekk skal aldri på bilen min igjen. Blir bilen for bred pga store dekk med tilsvarende store skjermbreddere kan man få problemer med å komme frem på smale utfordrende veier. Hadde bilen min vært 10-15 cm bredere kunne ikke jeg ha kjørt på veien på bildet under. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 14. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2014 jeg ser den.. for bredt kan også bli et problem. akkurat det med søle og dritt tenker jeg ikke på når jeg skal ha meg en offroader.nå skal det sies at jeg har ikke bare en grusvei til hytta, men fjell/stein, og veldig mykt underlag hvor tynne dekk vil grave seg ned. Mange tenker sikkert nå, hvorfor går du ikke opp? det skal jeg si dere, med mye bagasje osv som skal fraktes 3 km på sånt underlag, så står jeg over Takk for info og bilder DROMLE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå