Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med lagg i CS...

Anbefalte innlegg

Er ikke sikker på om denne tråden passer under spill, eller internett og nettverk, men satser på at dette går greit. Har ADSL 768 fra Telenor, men når jeg spiller CS over internett er det nesten bestandig jeg som lagger mest... Skjønner ikke dette helt. Alle andre kan da ikke ha bedre linje enn meg. Alt ser bra ut på Speedometer-testen på itavisen, og download-hastigheten er også fin. Hva kan feilen være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan finnes flere grunner, tviler på at du merker stort til laggen.

Ikke det at jeg veit hvor mye lagg du har men.

Her er noen metoder:

1. Steng alt av p2p programmer.

2. Sjekk etter spyware.

3. Kanskje systemet trenger nyinstalering.

4. Spill på norske servere.

5. Sjekk alt av drivere og oppsett av din internet, med drivere mener jeg nettverkskort osv.

Lenke til kommentar
Er ikke sikker på om denne tråden passer under spill, eller internett og nettverk, men satser på at dette går greit. Har ADSL 768 fra Telenor, men når jeg spiller CS over internett er det nesten bestandig jeg som lagger mest... Skjønner ikke dette helt. Alle andre kan da ikke ha bedre linje enn meg. Alt ser bra ut på Speedometer-testen på itavisen, og download-hastigheten er også fin. Hva kan feilen være?

Altså njuub :p 1.6?...

cl_cmdrate 101

cl_updaterate 101

rate 25000

cl_rate 9999

Lenke til kommentar
Har ingen p2p i bakgrunnen, har rimelig nyinstallert system og spiller på norske servere. Kan være spyware, poster når jeg har sjekket det...

De norske serverene suger max i forhold til svenske og spanske og franske.. der har jeg ping på 15 stabilt med adsl 1024Kb!!!!! SYKT for her på f.eks netzone så er pingen på nesten 100 og det lagger pga serverene.

prøv de instillingene til So og en annen server i et annet land oxo.

så skal du se forandring

Lenke til kommentar

Det er mulig det, men poenget mitt er at det er jeg som lagger MEST, og da er det jo ikke serveren sin skyld. Jeg lagga dessuten mest når jeg var på LAN også, der vi splitta den samme linja. 3 stk. som spilte på samme server, og jeg lagga nesten dobbelt så mye som de 2 andre... Virker som om de ratene funka litt.

Edit: Ratene funka ikke en dritt

Lenke til kommentar
Har ingen p2p i bakgrunnen, har rimelig nyinstallert system og spiller på norske servere. Kan være spyware, poster når jeg har sjekket det...

De norske serverene suger max i forhold til svenske og spanske og franske.. der har jeg ping på 15 stabilt med adsl 1024Kb!!!!! SYKT for her på f.eks netzone så er pingen på nesten 100 og det lagger pga serverene.

prøv de instillingene til So og en annen server i et annet land oxo.

så skal du se forandring

Prøv [acme] serverne, de har pen ping, ligger i Tr.heim på 100Mbit linje. Pleier å være god ping på dem. Er forsåvidt 1.6 server.

Lenke til kommentar
Det er mulig det, men poenget mitt er at det er jeg som lagger MEST, og da er det jo ikke serveren sin skyld. Jeg lagga dessuten mest når jeg var på LAN også, der vi splitta den samme linja. 3 stk. som spilte på samme server, og jeg lagga nesten dobbelt så mye som de 2 andre... Virker som om de ratene funka litt.

Edit: Ratene funka ikke en dritt

Om du lagga mest på LAN er det vel noe galt med PCen din og ikke linja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...