Gå til innhold

Hvilken 120 gb harddisk?

joZa

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha en ny harddisk på 120 gb. Jeg har en Maxtor diamondmax 9 120 8 mb cache fra før, og er godt fornøyd med den. Jeg lurer på om det er noen andre dere heller vil anbefale? Hvordan er WD sin 120 gb i forhold til denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
IBM = Søppel
Maxtor hd likker jeg ikke....Jeg har hatt 2 stykk og begge e godt i stykker.

Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM Special Edition 8MB cache WD1200JB er bra...og det er mange andre som er veldig fornøyd med den :-)

Bra at du er saklig hvertfall.

WD bråker altfor mye for min smak.

Jeg kjøpte akkurat nytt system på komplett, og ble litt trist når jeg så at de ikke hadde IBM S-ATA disker. Det ble en 120GB Seagate disk :/ på meg.

Jeg bare quoter storagereview.com

Hitachi Deskstar 7K250 (4Q 2003)

The latest Deskstar combines the best all-around performance, whisper-quiet operation, and a wide range of capacities in both parallel and serial flavors to make it the most compelling choice for those seeking an ATA drive.  

Den ligger på førsteplassen i 7200 klassen.

Lenke til kommentar

Det ble en 120GB Seagate disk :/ på meg.

Den ligger på førsteplassen i 7200 klassen.

Syns det er utrolig at ingen nevner seagate før deg... seagate er stille og kjapp. WD er kjappere men bråker for mye. Hitachi, samsung og Maxtor ligger midt i mellom.

Altså kjøp seagate og du får en Ektremt stille disk, all den ytelse du trenger, og en disk som overlever garantiperioden. Finnes det da noen andre alternativer?

Lenke til kommentar

Ser det er mange som liker Hitachi sine nye disker. Jeg fant denne på PSData: Hitachi Harddisk 120.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" 8MB DeskStar 7K250 til 899 kr. Er det en slik dere mener?

Hvilken vil dere helst anbefale av de to under? Det som er viktig for meg er ytelse og driftssikkerhet, den skal duge til nedlastning 24/7 i noen år. Støy betyr egentlig ingenting. Hvordan er det med garanti på disse (og den over)?

Western Digital 120GB Caviar SE IDE HD 8 mb cache 940 kr mpx.no

Maxtor 120GB DiamondMAX Plus9-FDB IDE HD 8 mb cache 895 kr mpx.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...