Bruker-297147 Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Hei, jeg vil laste ned spill men ganske usikker på om det er lovlig i norge eller ikke. Fordi alle vennene mine sier ''ja bare kjør på, vi bor i Norge så det går fint fordi det er lovlig å laste ned her men ikke laste opp''. Er ganske sikker på at bruker VPN/proxy eller noe for å skjule ip adresse, de bare laster rett ned uten noe problem. Og jeg skal laste ned det nye south park spillet for å prøve det for å så kjøpe det på steam senere (fordi jeg vil støtte utviklerne) Men jeg har heller ikke lastet ned før så det eneste jeg vet om er BitTorrent og piratebay og jeg er ganske usikker på hvordan man laster ned derfra uten å få virus. Noen tips? **Beklager på forhånd for dårlig grammatik og skrivefeil.** Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 (endret) Nei det er ikke lov, hverken ned eller opp. Om du bruker VPN/Proxy gjemmer du deg bak en falsk adresse, da må de som tilbyr VPN/Proxy avsløre deg, noe som ikke er særlig sannsynlig. I Norge er det liten fare for å bli tatt i det hele tatt, men vit at du tar en risiko hver gang du trykker download, blir du en av de få som knertes er det ofte med knusende erstatningskrav. edit: Foreslår at hvis du kun laster ned for å teste spillet, så ville jeg kanskje heller sett en review på youtube eller gameplay på Twitch. Endret 8. mars 2014 av Sampson Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå