billywillie Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 (endret) Kjører Premiere pro 7.0 og prøver å redigere noen gamle avi filer fra et dv kamera. Problemet er at når jeg rendrer filene bilr den ferdige videoen mye mindre enn normalt. Har vært å sett på egenskapene for råfilene og det ferdige reultatet men kan ikke se hva jeg har gjort feil der Noen som vet hva jeg gjør feil? Endret 8. mars 2014 av billywillie Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 (endret) at de blir mindre i filstørrelse er ikke så uvanlig, da de fleste redigeringsprogram har mulighet til komprimering og optimalisering av plassbruk, men ifølge bildene er jo den ene videoen på over 1t mens den andre er på 2minutt? edit: Må presisere, ifølge egenskapene er det ikke forskjell i Høyde og bredde på videoen, dette må derfor være noe som skjer i redigeringen som gir deg de svarte delene utenfor videoen. Endret 8. mars 2014 av Sampson Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 8. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2014 Ja det er det som er problemet. De 2 eksemplene jeg viste er fra fra 2 forskjellige video med forskjellig lengde. Den minste er en av råfilene fra da jeg importerte videoen med premiere og er standard dv avi. og den andre er fra når jeg prøvde å rendre mange klipp jeg hadde satt sammen. Men mener jeg brukte standard template i premiere for dv avi i pal format. Høyde og bredde er jo likt men den den ferdige bilr jo mindre enn normalt. Har gjort dette mange ganger før og fått riktig resultat så jeg skjønner ikke hva som skjer nå! Leggermed export settings som jeg har brukt. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Øverst til venstre ser jeg det står "Source scaling" Og den står på "Scale to fit", kan det kanskje være noe slikt som autoscaling som tuller med videoene? Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 8. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2014 Scale to fit er nok riktig men tror jeg har finni feilen men skjønner ikke hvordan jeg kan rette på det: Lagde et nytt prosjekt og der blir det riktig. Ser ut som source format blir feil selv om jeg bruker dv avi! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 kan være at Premiere Pro ikke er kompatibelt med formatet videokameraet lager, hvis du har windows kan du teste med WindowsMovieMaker feks og se om det blir rett Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 8. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2014 Premiere pro støtter dv avi. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 9. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2014 (endret) Da var problemet løst. Klippet ut alle filene og lagde en ny sequens hvor jeg la inn riktig format i starten. Men det går tydeligvis ikke an å endre format på en sequens i ettertid. Endret 9. mars 2014 av billywillie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå