Gå til innhold

ny laptop (all-rounder) budsjett: ca 5 500

Anbefalte innlegg

hei!

jeg har kjøpt en datamaskin til min datter nå nylig, men er usikker om dette var et lurt kjøp. jeg kan fortsatt benytte meg av bytteretten uten problematikk, og lurer på hva en kan få for den pengesummen allerede investert?

dette er pc'n jeg har kjøpt. http://www.siba.no/product/15433409/hp-pavilion-15-n066so?ref=section#prod-desc

hva med denne http://www.siba.no/product/15443310/asus-x552cl-sx141h?ref=section ?

legger merke til at prosessorhastigheten er betydelig raskere (2 - 3,1GHz vs 1,6)

send gjerne linker eller ta med tips/ting en skal se etter i en god pc!

på forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Hadde nylig en asus med i5. Det var en ok pc men skjermen var pyton og byttet den ut til fordel for en packard bell av rimelig type, som jeg er superfornøyd med selv om spesifikasjonene stinker. Driver ikke med spill og slikt på denne så den duger. Etter min mening er skjermen det viktigste på hele pcn.

Problemet på min asus var at skjermen virket noe grå og rødfargen kom ikke skikkelig frem eller var korrekt. Mørk rødt var lyserødt osv. Det var helt håpløst og prøve å endre på dette i innstillingene og ble aldri helt fornøyd.

Lenke til kommentar

Den maskinen du har kjøpt vil være raskere enn den asusen du linker til. HP maskinen har siste generasjon haswell CPU (hastigheten er 1.6GHz til 2.6GHz) som vil være minst like rask som prosessoren i asus maskinen siden den er forrige generasjon.

HP maskinen har også kraftigere grafikk, dog ingen av de har spesielt kraftig grafikk.

Spesifikasjonsmessig er HP'en det beste valget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...