Gå til innhold

Windows Server 2012 + ESXi = Ustabil usb

*F*

Anbefalte innlegg

Hei, kjører ESXi 5.5 og Windows 2012 Server R2 som VM.

På denne VM-en kjører jeg passthrough til min eksterne USB harddisk, dette ved å benytte virtuell xHCI USB kontroller.

Problemet er at harddisken stadig vek kobler seg ut, av og til kommer den tilbake, og av og til må VM-en restartes, har testet harddisken på en Windows XP VM uten problemer, så jeg vil annta problemet ligger i Windows Server, eller en kombinasjon av ESXi og Windows Server.

Denne meldingen får jeg når harddisken forsvinner:

DNEj4On.png

og:

A3OEqaL.png

Videre logg fra eventviewer:

nr1

The system failed to flush data to the transaction log. Corruption may occur in VolumeId: L:, DeviceName: \Device\HarddiskVolume8.

(A device which does not exist was specified.)

nr2

An error was detected on device \...\DR4 during a paging operation.

nr3

The system failed to flush data to the transaction log. Corruption may occur in VolumeId: L:, DeviceName: \Device\HarddiskVolume8.

(This device does not exist.

Noen tips?

Etter googling finner jeg mye for Windows 7, men ingenting for Server 2012 R2.

Fjerne virtuell floppydrive er testet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man legger til en USB controller kan man velge mellom "xHCI" og "EHCI +UHCI".
xHCI er vesentlig raskere en EHCI +UHCI etter min erfaring.

EHCI +UHCI gir meg 4-7MBps i lesehastighet og opp til 5MBps i skrivehastighet.

Jeg benyttet xHCI på Server 2012, her var det ustabilt.
Installerte EHCI +UHCI på Server 2008 da Vsphere ikke mente gjesteoset var kompatibelt med xHCI.
EHCI +UHCI har fungert i mange timer stabilt på 2008, så jeg prøvde (til tross for advarsel) å installere en xHCI controller på 2008, dette fungerte ikke i det heletatt.

Det jeg nå prøver på er EHCI +UHCI på 2012, ser greit ut foreløbig, men må la den stå noen timer og se..
Får vel bare leve med litt lav speed over usb, primært blir ikke usb hovedlagring fremover likevel.

Oppdaterer tråd når jeg har funnet ut mer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...