Gå til innhold

PSN på PS4 - og registrering

G

Anbefalte innlegg

Tilføyelse:
Har nå fått opprettet PSN-medlemskap via PC og dens nettleser. Har noen ekstra spørsmål, i et innlegg litt nedover i tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1571463&do=findComment&comment=21475832

Original-innlegg:

Når jeg slo på maskinen for første gang. Så tenkte jeg det ville være lurt å velge Storbritannia. Var det feil å gjøre det?

Neste steg var å lese EULA eller hva det heter. Åh fy faen så lange greier. Tok sikkert over 1 time. Var bare nysgjerrig på hvordan PSN sitt regelverk er.

Så opprettet jeg en bruker nr.2.

Og med denne så forsøkte jeg å lage en ny identitet på PSN. Det feilet når jeg så forsøkte å logge på denne nye ID'en. Jeg har sjekket e-post og det finnes ingen slags registreringsbekreftelse der i gården.

Ja, jeg var oppkoblet på nettet. Og tviler på at nettet hadde sammenbrudd. Og har forsøkt logge på flere ganger uten suksess.

Spørsmål 1:
Har språkvalget eller hva det var man satte i innledningen noen innvirkning på å kunne opprette PSN?

Jeg får bare melding om at innloggingsdata er feil på PSN.

Spørsmål 2:
Bør jeg forsøke å endre språket før jeg går videre med forsøk nr. 2 på opprettelse med PSN?

Spørsmål 3:
Skal jeg forsøke å gå rett på forsøk med opprettelse med PSN nå, eller er det noe jeg bør forsøke først?

Spørsmål 4:
Lar det seg opprette med ID på PSN gjennom en nettleser fra PC?

Er litt rådvill om hvilket steg jeg skal forsøke.

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du setter opp konsollen etter hvor du er, altså Norge. Regner med du ville opprette en US PSN bruker ? Det tar du deg av etter at du har satt opp konsollen rundt din primære bruker.

Og leste du virkelig hele EULA`en ???? :rofl:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Til info:

Jeg ønsker språket til å stå på engelsk oppsett i menyer.

Er det lett å rette opp i etterkant, det med feil valg i oppsettet av PS4'en?

Takker for den råe latteren. Var på sin plass den. Jeg skippet de to-tre første EULA'ene, men når oppsettet av PSN stod på, så tenkte jeg det kunne være artig å vite litt om hvordan Sony tenker. Ja. Leste hele jævla driten. Men jeg kan ikke si det sitter som spikret.

Tar lang tid å skumlese noe også på engelsk. :confused:

Endret av G
Lenke til kommentar

Ok. bra veiledning det med språket. Mulig jeg føler meg litt dum nå. Men, jeg hadde god tid, ingen panikk til å få PSN opp. Har utsatt å gjøre noe som helst med ting til ihvertfall nå. I vente på om jeg har gjort et eller annet galt ved første oppstart av min PS4.

Altså deres "dom" i saken.

:green:

(også ingen ny "du er registrert på PSN" å finne i e-post, mulig jeg nå må ta steget å forsøke å registrere en ny bruker for andre gang)

Ser nå også at det finnes webside for registrering mot PSN. Forsøker den nå jeg. Blir liksom litt enklere og rett fram å få det servert over en webside. Og om det er noe feil med PS4'en min, så holdes den som feilkilde ihvertfall utenfor:

post-30484-0-05213600-1394370342_thumb.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

Artig vri. Ser nå at den norske siden no.playstation.com foreslår at man oppretter via EU-siden:

eu.playstation.com/registration

post-30484-0-68630400-1394370529_thumb.jpg

Herlig, den sender en tilbake til no.playstation.com/registration

:D

________

Tillegg til innlegget:

Nå ser jeg at man etter start av prosessen sendes innom en engelsk side, og andre rare språk. Herlig. Dette må man bare like. Samme det.

post-30484-0-45713600-1394371391_thumb.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

Så tilbake til norsk.

Jeg får vel bare klø meg i hode over hvorfor PS4'en ikke lot meg opprette konto.

- kanskje det var fordi jeg valgte storbritannia som språk i innledningen av PS4-riggingen.

- kanskje det var fordi jeg ikke godtok 3-parts reklame til min e-postkasse?

post-30484-0-36034800-1394371653_thumb.jpg

Det var det jeg visste. At opprettelse av slikt via webgrensesnittet fra en PC er mye mer intuitivt. Fikk jo svar med en gang på at den var opprettet. Forventer jeg for mye nå av Sony? :rofl:

post-30484-0-91035900-1394371868_thumb.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

Helt enig. Men uenig i måten de har presentert dette på. De gjør en bare mer usikker.

Det vanlige er jo at man oppgir denne på en måte hvor butikken kun kan nyttiggjøre seg den sikkerhetskoden en gang.

Her så stilles forbrukeren ovenfor spørsmålet om hvorvidt koden holdes lagret for ettertiden hos SEN, hvis - HVIS jeg ikke har misforstått da. Det hadde vært mye bedre om man fikk spørsmålet om kort og sikkerhetskode ved første kjøp, og med valgfriheten om man ønsker kortet sitt lagret for ettertiden. Altså muligheten for OGSÅ å kunne bruke sitt vanlige VISA-kort til et engangskjøp. Her blir man i tvil om man kan engangskjøpe med sine kredittkort.

Det er også alltid bedre å unngå å servere informasjon som kan misforstås!

Å spør om det allerede ved registrering legger litt ekstra press på brukeren til å bestemme seg, men selvfølgelig er det en super forenkling å legge det opp slik.

Et sånn passe bra alternativ kan være å kjøpe seg et slikt gavekort-VISA fra en eller annen kiosk. Også ser det også ut til at slike engangskode-billetter som lar seg kjøpe i mange kiosker ser ut til å fungere som betalingsmiddel også. Dette fant jeg kun ut ved å være innlogget via PC (om det går fra PS4'en å se det presentert med slike detaljer er jeg per nå usikker på).

Endret av G
Lenke til kommentar

1. Noen som vet hvordan man rydder norsken helt ut av sin PS4?

2. VPN innstillinger innbakt i routeren, er det løsningen? For jeg finner ingen andre innstillinger til å rette på de lille med norsk som gjenstår i f.eks. foreslåtte spilltitler, enkelte nettsider etc.

Noen god VPN router-guide her på forumet?

3. En annen ting som sannsynligvis er VPN-relatert, det er Netflix. Man må vel ha VPN mot USA for å få abonnere på amerikanske Netflix-filmer?

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...