Taffenh Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Hei, prøver å endre Home.xml på raspBMC, men har ikke write-privilegier... hvordan får jeg dette? Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 root er vel vanlig login på xbmc? Om ikke må du logge inn som root(passordet burde du vel ha et sted) og så kjøre chmod +w Home.xml Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Hei, prøver å endre Home.xml på raspBMC, men har ikke write-privilegier... hvordan får jeg dette? Og hvor ligger så denne fila? Prøv å skrive: sudo nano Home.xml Da må du skrive inn ditt eget passord (raspberry som standard). Lenke til kommentar
Taffenh Skrevet 8. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2014 For å logge inn med sftp:// er bruker: pi, og passord: raspberry. Home.xml ligger: /home/pi/.xbmc-current/xbmc-bin/share/xbmc/addons/skin.confluence/720p har prøvd bruker: root, passord: root, og det funket ikke:\ Lenke til kommentar
Taffenh Skrevet 8. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2014 Denne karen fant det ut! Jake /p1 http://rpimc.com/discussion/4/ssh-to-raspbmc-default-username-and-password/p1 Tast dette i winSCPlogg inn med Bruker: pipass:raspberry -------------------------------------------------------------------------------- pi@raspbmc:~$ sudo -iroot@raspbmc:~# whoamirootroot@raspbmc:~# root@raspbmc:~# passwd rootEnter new UNIX password: fyll inn passord du ønskerRetype new UNIX password: fyll inn passord du ønsker igjenpasswd: password updated successfullyroot@raspbmc:~#root@raspbmc:~# logoutpi@raspbmc:~$ logout -------------------------------------------------------------------------------- du kan nå logge inn med root-brukeren på sftp:// eller shh eller med PuTTYPortable. Endelig kan jeg endre (write) xml-filer! Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Kan jeg spørre hva som var i veien med min løsning? Lenke til kommentar
Taffenh Skrevet 10. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2014 Kan jeg spørre hva som var i veien med min løsning? Jeg kunne ikke Linux når jeg så svaret ditt, så jeg søkte videre, men takk for bidraget! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå