Gå til innhold

Hva bør jeg velge!!

Tezer

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å handle nytt kabinett og det ser ut som om valget har falt på Lian Li PC6070A.

Det jeg da lurer på er:

1. Er det god nok plass til vannkjøling i dette kabinettet?

2. Hvilket merke/system bør jeg kjøpe(vannkjøiling)?

3. Noen synspunkter vedrørende dette kabinettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ingen problemer med å montere vannkjøling et slikt midi kabinett.

Begrensningene er at du vanskelig får plass til en radiator med plass til 2 120mm vifter. har sjekka litt og det kan hende du klarer å skvise inn en aqua komputer 240 i taket foran strømforsyningen, men sjekk dobbelt opp selv før. En 120mm får du plass til, men tror det må være innovatek som jeg har eller aqua sin enkel 120mm radiator.

I bunn av kabinettet får du greit plass til en eheim pumpe og en liten tank. Har du mange og store pci kort montert kan det hende du får problem.

Jeg kjøpte innovatek sin eksterne vanntank så har kun eheim pumpa stående i bunn av kabinettet.

bilde her:

http://www.aaseboe.com/Bilder/data/hele.jpg

og

http://www.aaseboe.com/Bilder/data/bak.jpg

radiator i taket rett foran strømforsyningen og det går fint med radiator+120mm vifte. Har 2 ide enheter i de 2 nederste 5,25 plassene. Det kan gå med 3, men da er det ikke langt opp til radiatoren/viften på den så annbefaler at du kun har 2 i og at du bruker de 2 nederste plassene.

Lenke til kommentar
hvorfor rett etter pumpen hvor vannet er kaldest istedenfor etter alle blokkene og før tanken hvor vannet er varmest???

Siden vannet nesten holder en konstant temperatur gjennom hele systemet, med unntak hvis man bruker en STOR tank, så har det ingen tin å si.. De fleste pumper produserer også litt varme faktisk. Det kaldeste stedet er vel etter tanken. Men ja.

Lenke til kommentar

får vel nesten kommentere mitt eget oppsett da.

Satte radiatoren der slik at vannet som kommer blir "nykjørt" og nedkjølt rett før prosessor.

Passet også greit slik monteringsmessig.

sett litt rundt om kring, inkludert dette forumet, ang hvordan montere og sette opp rekkefølgen i et vannkjølingssett og konklusjonen jeg har tatt er at det er veldig lite forskjell hvor en radiator blir plassert.

Lenke til kommentar

Takker for responsen :)

Men fikk egentlig ikke svar på det jeg lurte på.

Det virker som folk ikke anbefaler de ferdige pakkene(vannkjøling); hvorfor det?

Skjønner nå at det blir liten plass i et midi kabinett, men er man faktisk avhengig å kjøpe high tower!!!

:-?

Lenke til kommentar

nei du får plass til en enkel radiator.

Jeg er helt sikker på at innovatek og aqua sin får du i toppen av et lian li kabinett.

pumpen kan du sette på "golvet" og du får muligens en liten tank inn ved siden av, eller du kan gjøre som meg å ta en ekstern som henger bakpå.

Klart du får flere muligheter i et bigTower, men tungt å drasse med eller flytte på.

Jeg valgte innovatek på grunn av god radiator, slangene er ikke så tykke, god montering mellom blokkene og slangene+ mulighet for ekstern vanntank. I tillegg er det lett å montere og kjøler helt greit.

Lenke til kommentar
Det virker som folk ikke anbefaler de ferdige pakkene(vannkjøling); hvorfor det?

Det er mange som anbefaler disse til nybegynnere innen vannkjøling.. det er fordi de er lette å sette opp og kjøler helt greit..men er du ute etter å klokke max så er de ikke så mye å skryte av.. men de er helt greie, spesielt til prisen..av de ferdige setta er vel

waterchill det beste..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...