Gå til innhold

Gaming OG Musikk pc plassert i stua, ca 7k


Anbefalte innlegg

Jeg har samme tråden i "Hjelp til kjøp av PC"-avdelingen.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1571144

 

Mitt spørsmål til lydfantaster her er om det er lite lurt å kombinere to slike verdener i en pc. Jeg inbiller meg bare at kraftige grafikkort kan generere støysignaler som ikke egner seg for å lage musikk på samme pc?

 

Jeg baserer dette på erfaring tilbake i 2001 da testing med min gamle pc hadde utrolig mye støy i systemet, det samme har min nye Asus 400 Lifebook laptop.

 

Hva bør man evt gjøre for å få lite støy i en selvbygd pc? Det ligger et forslag til hva jeg bør kjøpe i den andre tråden.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er dette som var min mistanke. Praktisk sett er det vel også greit å ha et eksternt kort som er mer tilgjengelig å koble til?

 

Har du noen anbefalinger? Googler litt selv. Takk for svar.

 

 

så dette er til opptak av lyd ikke avspilling?

Lenke til kommentar

En DAC er jo kun for avspilling.

 

Skal ikke anbefale noe bestemt, er sikkert my bra å velge i. Men jeg har en Cambridge DacMagic.

Den erstattet en Silverstone USB DAC, som var vesentlig bedre enn det innebygde lydkortet, men det var fremdeles litt sus å høre.

Lenke til kommentar

 

Det er dette som var min mistanke. Praktisk sett er det vel også greit å ha et eksternt kort som er mer tilgjengelig å koble til?

 

Har du noen anbefalinger? Googler litt selv. Takk for svar.

 

 

så dette er til opptak av lyd ikke avspilling?

 

Ah, beklager, innså ikke før nå at det kan tolkes begge veier.

Ja, jeg ønsker å ta opp egenprodusert musikk ved å koble til keyboard og gitar itillegg til mikrofon. Har tidligere opplevd mye støy og latency i systemet da, men det var 10-12år siden også den gang på en gaming pc.

Lenke til kommentar

hm mener en kompis av meg hade et mixebord som var koblet til pc(eller var d mac?) med en serielkabel eller no er lenge siden så husker ikke helt.

 

er det ikke noe pa utstyrsbutikk\musikkforetning i området?

 

vil tro dem har en viss peiling på hva som trengs å hva som er bra :)

Lenke til kommentar

 

 

Mange takk, dette ser ut til å være saker jeg er ute etter som nevner problemene jeg hadde spesifikt.

 

Disse "lydkortene" er beregnet for lydproduksjon, og ikke avspilling. Kombiner et av dem med et hovedkort med optisk utgang og HDMI, så er du langt på vei. Nedenfor er et "budsjettforslag" fra Dustin home som også klarer de fleste spill på greie instillinger. Legger du mere penger på bordet, vil bedre PSU og GPU være de første kandidater til "oppjustering". Deretter kabinett, K-prosessor og CPU-kjøler.

post-88193-0-03392200-1394485722_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...