Hans97 Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Hei, jeg er en gutt på 17 år som lurer på hvordan man skal gå frem for å starte en hobby butikk. Jeg tenkte å bestille fiskesluker fra Kina og starte da en nettbutikk. Tenker ikke å tjene noe på denne nettbutikken, men jeg har lyst til å se hvordan en bedrift styres. Må jeg da registrere meg når jeg ikke forventer noe overskudd? Er det noen andre lover og regler jeg må passe meg for? Håper på svar Mvh Hans Lenke til kommentar
Hans97 Skrevet 8. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2014 Takk, men har prøvd å lese gjennom det. Står ingen fast definisjon på hva som går under hobby. Vet jo ikke om denne nettbutikken jeg vil lage kommer til å selge bra eller dårlig, så er usikker på om jeg må registrere meg når det koster 5000 kr. Ser ikke poenget med det hvis jeg ikke får solgt noe... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Takk, men har prøvd å lese gjennom det. Står ingen fast definisjon på hva som går under hobby. Vet jo ikke om denne nettbutikken jeg vil lage kommer til å selge bra eller dårlig, så er usikker på om jeg må registrere meg når det koster 5000 kr. Ser ikke poenget med det hvis jeg ikke får solgt noe... Starter du enmans foretak, så tror jeg det ikke koster noe. ellers er det rundt 1000kr. Det må nok registreres, da du skal drive salg \ vidersalg av varer. Kjøperene har jo div. rettigheter osv som du må sette deg inn i. Firmaet må nok stå på dine foreldres navn, eller noen som er 18+. Når det er sagt, så er iallefall Shopify.com en grei nettside om du skal starte nettbutikk. Koster rundt 150-200kr mnd, men du får ferdig butikkløsning derfra. Hvor man kan ta paypal \ visakort betalinger. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Takk, men har prøvd å lese gjennom det. Står ingen fast definisjon på hva som går under hobby. Når du går i overskudd er det næring. Vet jo ikke om denne nettbutikken jeg vil lage kommer til å selge bra eller dårlig, så er usikker på om jeg må registrere meg når det koster 5000 kr. Ser ikke poenget med det hvis jeg ikke får solgt noe... Det koster å registrere deg i enhetsregisteret, noe du ikke trenger å gjøre om det er enkeltmannsforetak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå