Gå til innhold

Ny ultrabook - i5 vs i7?

Anbefalte innlegg

Jeg har mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe en Lenovo Ideapad Yoga 2 Pro etter at jeg måtte sende tilbake min nyinnkjøpte Ativ Book 9 Plus.

Det jeg er litt usikker på, er om jeg skal gå for modellen med Core i5 4200U eller Core i7 4500U.

Den skal i hovedsak brukes til surfing, (med mange faner oppe), word/office, film/TV (Sumo, Netflix osv), og evt litt bilderedigering. Den må også være mest mulig stillegående, og jeg tenker at det er større sjanse for viftestøy med i7? (Dette punktet er VELDIG viktig).

Resten av specsa er like. (8 GB Ram og 256 GB SSD).

Råd og meninger tas imot med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

+1 for i5

Edit: Ikke for å stikke noen kjepper i hjulene her altså, men hva med denne?

Ser for meg veldig lik ut. Ja det er noe dårligere GPU, men vil du oppleve den høye oppløsningen som Lenovo'en gir på den lille skjermen? Asus'en er jo billigere også, og Asus har vel lavest retur-rate på laptop sånn generelt?

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Oppløsningen på Lenovoen er noe av det råeste jeg har sett. Det er så utrolig synd at begge mine var defekte, så det blir rett og slett ikke noe kjøp før noe annet kan komme med samme oppløsning på samme fysiske skjermstørrelse.

Lenke til kommentar

Takker, da blir det i5!

Jo, Asus har vert med i vurderingen fra start. Men mine forrige to pc'er var Asus, og selv om det har vert ok maskiner, har det likevel vert litt småplukk med de begge. Så var klar for å prøve et nytt merke! :)

Endte altså i første omgang på Samsung Ativ Book 9 plus med samme heftige oppløsningen på skjermen. Nydelig pc, men pekeplaten virket ikke som den skulle, så det ble retur.

Og jeg vil gjerne ha samme skjermoppløsning videre, og det har. Lenovoen. :)

Lenke til kommentar

Oppløsningen på Lenovoen er noe av det råeste jeg har sett. Det er så utrolig synd at begge mine var defekte, så det blir rett og slett ikke noe kjøp før noe annet kan komme med samme oppløsning på samme fysiske skjermstørrelse.

Så kjedelig! Var det samme ting som var problem på begge pc'ene?

Samsung Ativ Book 9 plus har forresten samme oppløsning, men jeg måtte altså returnere min pga. defekt pekeplate. Noe er det visst med alt om man er uheldig...

Lenke til kommentar

Så kjedelig! Var det samme ting som var problem på begge pc'ene?

Samsung Ativ Book 9 plus har forresten samme oppløsning, men jeg måtte altså returnere min pga. defekt pekeplate. Noe er det visst med alt om man er uheldig...

Ja, samme feil på begge. Ujevnt (altså flimrende) baklys, så ut som om den konstant forsøkte å tilpasse baklys slik den skal gjøre når man har det på auto. Men det flimra som bare det uavhengig av om autojustering var på eller ikke. Umerkelig i kontorbelysning, men helt ubrukelig i vanlig stuebelysning.

Det kan hende det er softwarefeil, for all del, men når jeg spar ut 14 lapper for en PC så gidder jeg faktisk ikke feilsøke. Da skal det fungere fra første oppstart.

Endret av Snirfle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...