Gå til innhold

Case mod som virkelig er noe å glane på :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fzIYXMah

Du burde ha en UV katode og et DFI LanParty nForce II Ultra HK, det er jo UV reaktivt, og ville sett konge ut. En LED i det acryl kabinettet var stilig, men kanskej det hadde vært bedre med en i hvert hjørne også? Jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Du burde ha en UV katode og et DFI LanParty nForce II Ultra HK, det er jo UV reaktivt, og ville sett konge ut. En LED i det acryl kabinettet var stilig, men kanskej det hadde vært bedre med en i hvert hjørne også? Jeg vet ikke.
Den LED en er så sinnsykt kraftig at du trenger ikke mere enn en stykk..
Lenke til kommentar

Ok da kjøper jeg den superkraftige svintøffe dingsen :D

Hvor får jeg kjøpt "resistors" som det står på engelske sider, og hvordan sette dem opp for å få rett motstand?

det sto på bit-tech:

"""5V from an AT power supply, and five 33 Ohm, 1/4 Watt resistors in parallel. (Vs - Vf) / Id gives 5.85 ohms, and (Vs - Vf) * Id gives 718 mW, so I chose that parallel combination to make a 6.6 ohm resistor rated 1.25W to be conservative. My trusty meter showed a current of 275 mA"""

kan jeg koble den opp sånn at jeg får en avpå bryter? isåfall.. hvordan?

-BliTs- som ikke fulgte så forferdelig godt med i timene som handlet om motstand.

Lenke til kommentar

Supply voltage 12 V [3-24 V] (standard fra ATX psu?)

Diode forward voltage 2.95 V [2-4 V]

Diode rated current mA 320 [10-50 mA] (satte den ned fra 350mA som sto på sidene til ELFA)

Calculated resistance value 28.3 Ohms

Next standard 5% resistor * 33 Ohms

Resistor color markings orange orange black

Power dissipated in LED** 809 mW

Power dissipated in resistor** 2482 mW

--------------------------------------------------

Disse tallene gidde kalkulatoren meg når jeg skreiv inn tall som er relevant for Luxeon Star med høy linse...

Hva gjør jeg nå ?

(har bestillt en rød Luxeon Star med høy linse)

Lenke til kommentar

Bestiller ein 60-032-22 frå elfa, obs overflatetemperaturen vert ca 150 grader med den motstanden. 60-044-10 vert "bare" ca 85 grader. Viss det er for mykje kan du velga 60-049-15. Då vert han ca 50 - 60 grader. Viss det og er for mykje må du bruke 5V, då klarar du deg med ein motstand på 6,8 Ohm, 1 W, nr 60-782-32.

Du må seriekopla LED og motstand, altså etter kvarandre. og "pila" på LEDen skal peike mot minus. Samma om motstanden er før eller etter pila.

MVH

Lars Johan

Lenke til kommentar

hmm... er ikke så stødig med sånt, men skal sikkert gå bra når jeg får allt foran meg :)

|-----|

|psu |----motsand----Diode

|-----|

sånn ?

1 motstand holder eller må jeg ha mange ?

er så nybegynner på dette at det er fælt....

Lenke til kommentar

Ja, du koplar slik som dette:

Raud ledning---Motstand---Led---Svart ledning

elektrisk skjema:

+5V----|====|---|>----0V

motstanden er 60-782-32 6,8 Ohm 1W

Prisen som står er for hundre stykk, men du bestiller berre ein.

På LEDen er to loddepunkt, den med ein liten kobbarprikk skal koplast mot motstanden

Lenke til kommentar
Reagerer på ordet Casemod i topic.

Du skal jo ikke modde, du skal sette i lys, og nå tildags blir det tilnærmet sett på som "bygge pc"  

Kjøp kabinett, lakk det, sag ut vindu med naboens pendelsag etc. så har du en CASE MOD!

Casemod er vel strengt tatt mere enn og lakke kabb og sette inn vindu. Det er vel like mye og få en pc med egenart og stil. Vist man har et gjennomsiktig Kabinett og får de rette komponentene inni. Det kan være Vannkjøling med farget vann, rett belysning, få "pyntet" på psu (bytte deksel evt lakkere deksel, Lage strømpe på ledningene), være litt nøye med valg av hovedkort/Skjermkort fargevalg, Modde cd/dvd drev (lakkere lage "vindu" i cd/dvd drev muliggens harddisken også vil det (min mening) være vel så kreativ Casemod som vindu og katoder.

Lenke til kommentar

Holder allerede på med cd-rom vindu og tastatur snart. ennå jeg ikke har begynt på den LED'en som skal være inni.. fortsatt et par dager før jeg får den av ELFA.. når jeg prøver å ringe uansett tid på døgnet : "vi har for tiden mange som ringer" my ass. virker nesten uprofft.

Lenke til kommentar
Har aldri modda et kabinett, men har endel erfaring med data fra før.

Diverse ideer om dette temaet har svirret lenge oppi huet og nå har jeg bestemt meg for å sette igang.

jeg trenger et kabinett (under 1000,- kr) som har et ferdigmontert, helst stort vindu eller et helt gjennomsiktig kabinett grunnet stor mangel på diverse verktøy som trengs for å sette inn et vindu selv.

hadde tenkt meg dette: Sunbeam acryl gjennomsiktig kabinett,    995,-

Er dette et bra kabinett, bør jeg velge med farge i glassene for å få best mulig effekt? Kom med masse tips :)

Siden jeg først skal sette igang så vill jeg ha et rått kabinett som er skikkelig bra å se på. er villig til å spandere opptil 2000,- kr i første omgang.

Sunbeam ATA133 IDE-kabel, 45cm, Grønn    145,-

Sunbeam ATA133 IDE-kabel, 45cm, Gul        145,-

Sunbeam Rund Kald Katode, 80mm, grønn    115,-

Sunbeam Lazer LED, 3 stk, Rød/Grønn/Blå    125,-

Sunbeam vifte, LED, 2xBlå/2xRød                  95,-

Sunbeam Rheobus, 20Wx4, Rev. 3, Sølv       248,-

+ noen småting i første omgang..

vill dette se bra ut med den rette layout'en? hvis ikke, si hva som bør byttesikke være medvære med og fordeler ulemper med disse delene.  :smile:  

Føles som om jeg har glemt det helt store som virkelig setter prikken over i'en :-?

Du sikter til en "case mod som virkelig er noe å glane på", så spør du om hjelp.. og det er jo greit, MEN da kommer du ikke med en FERDIG KJØPT kasse, og skal hive inn noen leds og en kald katode og TROR at kassa di blir noe? Å montere plexi kan ALLE gjøre, platekutter koster 160kr på microplex, og drill det før -ALLE- lånt av noen, så det er bare dårlige unnskyldninger! - Dette minner meg om den sinnsvakt skammelige "caseMOD" compoen på tg03; hvor vinneren stort sett var ferdig kjøpt, og ja, basert på samme kabinett.

Skal du ha noe som følger opp til topicen, kjøp ett hovedkort brett og begynn å bygg. Mer er det ikke å si om det. Det du snekrer sammen, er en billig kjøpt ting-tang, og NEI, den vekker -IKKE- oppsikt!

Magnus

Lenke til kommentar

ingen som har sagt at jeg skal komme med allt ferdikjøpt !

har jeg sagt noe som helst om allt det andre som jeg skal lage selv ? NEI.

jeg spurte om råd angående kabinett og gode tips om hva som ser bra ut! det betyr ikke at jeg skal lage BARE det jeg har spurt om her på forumet.

spar kritikken din til noen den biter på. ikke kom her å tro at du vet hvordan MIN casemod skal se ut til slutt, du har NULL forutsetninger for å uttale deg om noe du ikke aner hvordan skal se ut til slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...