Gå til innhold

Case mod som virkelig er noe å glane på :)

Anbefalte innlegg

Har aldri modda et kabinett, men har endel erfaring med data fra før.

Diverse ideer om dette temaet har svirret lenge oppi huet og nå har jeg bestemt meg for å sette igang.

jeg trenger et kabinett (under 1000,- kr) som har et ferdigmontert, helst stort vindu eller et helt gjennomsiktig kabinett grunnet stor mangel på diverse verktøy som trengs for å sette inn et vindu selv.

hadde tenkt meg dette: Sunbeam acryl gjennomsiktig kabinett, 995,-

Er dette et bra kabinett, bør jeg velge med farge i glassene for å få best mulig effekt? Kom med masse tips :)

Siden jeg først skal sette igang så vill jeg ha et rått kabinett som er skikkelig bra å se på. er villig til å spandere opptil 2000,- kr i første omgang.

Sunbeam ATA133 IDE-kabel, 45cm, Grønn 145,-

Sunbeam ATA133 IDE-kabel, 45cm, Gul 145,-

Sunbeam Rund Kald Katode, 80mm, grønn 115,-

Sunbeam Lazer LED, 3 stk, Rød/Grønn/Blå 125,-

Sunbeam vifte, LED, 2xBlå/2xRød 95,-

Sunbeam Rheobus, 20Wx4, Rev. 3, Sølv 248,-

+ noen småting i første omgang..

vill dette se bra ut med den rette layout'en? hvis ikke, si hva som bør byttesikke være medvære med og fordeler ulemper med disse delene. :smile:

Føles som om jeg har glemt det helt store som virkelig setter prikken over i'en :-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde tenkt å kjøpe 3 standard kalde katoder :)

Har tenkt på UV lys i kabinettet, men hvis jeg tar UV lys vill ikke alle de andre katodene som F.eks de som er i IDE kablene bli borte i UV lyset?

Hadde tenkt å montere 2 Katoder i front som går fra toppen til bunnen av kabinettet 8) + 1 til som kan stå lengre bak i kabinettet, vill det se heftig ut?

Eventuelt hvordan skal jeg gjøre det hvis jeg vill styre Katodene? hadde blitt litt plagsomt med diverse neonlys rett i fleisen når jeg skal sove :p

Lenke til kommentar

så kan du lage deg vannkjøling i plexiglass, og kabelsamlere i sånn metallgreie, Det var en link her på forumet for en sund siden med en som hadde moddet det kabinettet, det bla faktisk veldig tøft...

noen som kan bla den linken opp igjen???

[edit: rettet skrivefeil, litt tidlig på morningen forsatt...]

Lenke til kommentar

Hmm... har tenkt på Lydstyring også, men hvor mange kan jeg koble på 1?

Så den testen av den LED'en. Den er skikkelig heftig.. Så ut som det var ganske vanskelig å montere.. måtte beregne motstand selv og diverse andre saker, så ikke ut som et kommersielt produkt for andre enn hardcore folk som har holdt på lenge...Er det noen norske butikkerskandinaviske butikker som selger disse?

er sikkert svindyr..

(skulle ønske komplett kunne tatt inn slike varer)

Er litt forvirra nå..

Kan ikke dere som har litt peiling komme med forslag til hvordan jeg kan på en enkel måte med acryl kabinettet lage noe skikkelig bra? :wink:

Lenke til kommentar
Så den testen av den LED'en. Den er skikkelig heftig.. Så ut som det var ganske vanskelig å montere.. måtte beregne motstand selv og diverse andre saker, så ikke ut som et kommersielt produkt for andre enn hardcore folk som har holdt på lenge...Er det noen norske butikkerskandinaviske butikker som selger disse?

er sikkert svindyr..

Å beregne motstanden selv er egentlig en helt enkel sak, (spesielt hvis man vet hvordan man gjør det :wink: ) men jeg har for enkelhets skyld lagt ved denne. Tallene du trenger finner du på data-sheeten til LED'ene.

La oss si at en stykk LED skal kobles på 12 volten. Denne LED'en kjører på 3 volt, og tåler opptil 30ma.

Da skriver du 12 i øverste boksen, 3 i den andre, og 30 i den tredje ovenifra, for å regne ut den riktige resistansen for at LED'en skal lyse på full pupp. Til svar for du da 300Ohm. I neste boks står det 330Ohm, som vil vare den nærmeste resistor verdien, rundet oppover, du får kjøpt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xQBEIgcH

Kan jo sjekke litt på forums.bit-tech.net

Ta en titt under project logs, er masse bra der.

Ikke glem å sjekke prosjektet til g-gnome :D

Lenke til kommentar
Så den testen av den LED'en. Den er skikkelig heftig.. Så ut som det var ganske vanskelig å montere.. måtte beregne motstand selv og diverse andre saker, så ikke ut som et kommersielt produkt for andre enn hardcore folk som har holdt på lenge...Er det noen norske butikkerskandinaviske butikker som selger disse? er sikkert svindyr..

http://www.elfa.se/elfa/produkter/no/7276.htm

Som Lars-J sa Elfa har den virker ikke som noe hokus pokus og montere den.. Koster mindre en Lazer Led og er garantert ikke mange som har den. Nei dropp katode led vifter og Lazer led og gå for den i stedet.

men skal du ha Sunbeam acryl gjennomsiktig kabinett er dette ting du kan gjøre

http://www.themodfathers.com/articles/cdromwin.php

http://www.themodfathers.com/articles/hdwindow.php

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...