Shoo Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 (endret) Har lenge lurt på hvilken type teksteffekt det her er: http://www.elgen.net/webtext.avi En fyr hadde det på sitt forum for mange år siden, og jeg vil gjerne implementere/bruke denne teksteffekten på min hjemmeside. Denne teksteffekten fant jeg i en PHP-fil som var inni en Invision Powerboard-mappe... HVORDAN gjør jeg det isåfall..? Noen anelse? Hvordan endrer jeg det slik at teksten blir f.eks blå istedenfor rød, slik som på videoklippet? Endret 8. mars 2014 av Shoo Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 (endret) Hei Shoo, Dette gjøres enkelt med CSS. Her er en link til JSFIDDLE hvor du kan se koden i praksis: http://jsfiddle.net/Danbannan/j3e4L/ Limer inn CSS koden som gjelder kun lenkene her: a { color:#000; text-decoration:none; -o-transition:1; -ms-transition:1; -moz-transition:1; -webkit-transition:1s; transition:1s; } a:hover { color:red; } For å forklare litt, først koder vi hvordan linkene skal se ut og oppføre seg i sin vanlige state: a { color:#000; (sort farge) text-decoration:none; (fjerner underlinje) -o-transition:1; -ms-transition:1; -moz-transition:1; -webkit-transition:1s;-o- -ms- -moz- -webkit- er alle for å fortelle spesifikke nettlesere hvordan lenker skal oppføre seg.transition:1s;Uten prefiks fungerer på nettlesere som har transition utenom prefiks støttet.} Så forklarer vi at når linker, alle linker blir hovered, bytt til rød over 1 sekund. a:hover { color:red; ( eller color:#FF0000; ) } Endret 12. mars 2014 av Dan-Levi 2 Lenke til kommentar
Shoo Skrevet 19. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2014 Herlig og godt forklart, mannen-med-det-lange-nicket Takk for toppers svar. Tråld løst. Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Det var så lite Gjerne klikke på den positiv tilbakemelding knappen også om du setter pris på svaret. Jeg samler på dem nemilig, hehe Bare si ifra om det er noe mer du lurer på også, hjelper gjerne til der jeg kan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå