ilikekaker Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Vurderer liten oppgradering av spill pc'en.Har begynt å spille wow, og kjører allt på ultra (max) Problem med lagg på store BG's, noe jeg vil helst få bort uten å gå ned i graffik. Får rundt 10-25 fps i store fights. Wow ligger på en gammel hdd, hjelper vel litt å få spillet over på ssd. Men det er vel mest på loadinga, eller tar jeg helt feil? Noen tips? Har: ASUS RADEON HD7950 DCII TOP 3GB PCI-E DVI/HDMI/DP (står på default tror jeg) Intelcore I5 2500K 3,3ghz (overclocka til 4ghz)NOCTUA NH-U12P SE2 S-1155/1156/1366/AM3 Asus p8p67 pro b3 p67 S-1155 atx Kjører 2 skjermer. 24" main skjerm, 22" "spotify skjerm". En ting til. Har et gammelt kabinett stående ved tven. Den får alle komponenter som blir utbyttet fra spill pc'en. Får ikke med bilde skikkelig på tv, men det er vel kombinasjonen av gammel tv og skjermkort? radeon hd 5000 mener jeg. Hovedspørsmålet er: Hvordan får man lyd fra pc til tv med den samme hdmi kabelen, hvis det er mulig. Den går jo bare fra skjermkortet. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Vurderer liten oppgradering av spill pc'en. Har begynt å spille wow, og kjører allt på ultra (max) Problem med lagg på store BG's, noe jeg vil helst få bort uten å gå ned i graffik. Får rundt 10-25 fps i store fights. Wow ligger på en gammel hdd, hjelper vel litt å få spillet over på ssd. Men det er vel mest på loadinga, eller tar jeg helt feil? Noen tips? Har: ASUS RADEON HD7950 DCII TOP 3GB PCI-E DVI/HDMI/DP (står på default tror jeg) Intelcore I5 2500K 3,3ghz (overclocka til 4ghz) NOCTUA NH-U12P SE2 S-1155/1156/1366/AM3 Asus p8p67 pro b3 p67 S-1155 atx Kjører 2 skjermer. 24" main skjerm, 22" "spotify skjerm". En ting til. Har et gammelt kabinett stående ved tven. Den får alle komponenter som blir utbyttet fra spill pc'en. Får ikke med bilde skikkelig på tv, men det er vel kombinasjonen av gammel tv og skjermkort? radeon hd 5000 mener jeg. Hovedspørsmålet er: Hvordan får man lyd fra pc til tv med den samme hdmi kabelen, hvis det er mulig. Den går jo bare fra skjermkortet. Ang "Hovedspørsmålet" ditt: Hvis du har installert driverene til skjermkortet ditt er det vel bare å bytte lydkilde til dette. I Win7: Høyre-klikk på høytalerikonet nede til høyre --> Playback Devices --> Playback. Hos meg er det da bilde av en skjerm og så står det "NVIDIA High Definition Audio" for den utgangen som er HDMI'en. Vil tippe du har noe tilsvarende (bare ikke NVIDIA da). Skjermkort skal fint kunne sende ut lyd på HDMI'en. Ang FPS-problematikken din vil jeg ikke uttale meg for mye. Syntes din hardware så helt OK ut. Hvis drivere er oppdatert, og den FPS'en ER det meste du kan få, så må du enten justere ned settings eller kjøpe mer GPU-kraft. The sky is the limit. 4-way GTX780 SLI f.eks ^^ Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Hardwaren din er topp den Lenke til kommentar
ilikekaker Skrevet 8. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2014 Ang "Hovedspørsmålet" ditt: Hvis du har installert driverene til skjermkortet ditt er det vel bare å bytte lydkilde til dette. I Win7: Høyre-klikk på høytalerikonet nede til høyre --> Playback Devices --> Playback. Hos meg er det da bilde av en skjerm og så står det "NVIDIA High Definition Audio" for den utgangen som er HDMI'en. Vil tippe du har noe tilsvarende (bare ikke NVIDIA da). Skjermkort skal fint kunne sende ut lyd på HDMI'en. Ang FPS-problematikken din vil jeg ikke uttale meg for mye. Syntes din hardware så helt OK ut. Hvis drivere er oppdatert, og den FPS'en ER det meste du kan få, så må du enten justere ned settings eller kjøpe mer GPU-kraft. The sky is the limit. 4-way GTX780 SLI f.eks ^^ Takker for svar Er mulig det ikke går i xp da kanskje. Fikk det hvertfall ikke til, men begynner å bli en stund siden jeg har prøvd. Men planen er jo å få den åver til w7 også så får vel formatere å prøve Ang fps, så får jeg vel bare kjøre på litt mer fart på det kortet jeg har og leve med litt lagg en stund til Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Ang "Hovedspørsmålet" ditt: Hvis du har installert driverene til skjermkortet ditt er det vel bare å bytte lydkilde til dette. I Win7: Høyre-klikk på høytalerikonet nede til høyre --> Playback Devices --> Playback. Hos meg er det da bilde av en skjerm og så står det "NVIDIA High Definition Audio" for den utgangen som er HDMI'en. Vil tippe du har noe tilsvarende (bare ikke NVIDIA da). Skjermkort skal fint kunne sende ut lyd på HDMI'en. Ang FPS-problematikken din vil jeg ikke uttale meg for mye. Syntes din hardware så helt OK ut. Hvis drivere er oppdatert, og den FPS'en ER det meste du kan få, så må du enten justere ned settings eller kjøpe mer GPU-kraft. The sky is the limit. 4-way GTX780 SLI f.eks ^^ Takker for svar Er mulig det ikke går i xp da kanskje. Fikk det hvertfall ikke til, men begynner å bli en stund siden jeg har prøvd. Men planen er jo å få den åver til w7 også så får vel formatere å prøve Ang fps, så får jeg vel bare kjøre på litt mer fart på det kortet jeg har og leve med litt lagg en stund til Det er nok XP som stopper deg litt Lenke til kommentar
ilikekaker Skrevet 8. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2014 Ang "Hovedspørsmålet" ditt: Hvis du har installert driverene til skjermkortet ditt er det vel bare å bytte lydkilde til dette. I Win7: Høyre-klikk på høytalerikonet nede til høyre --> Playback Devices --> Playback. Hos meg er det da bilde av en skjerm og så står det "NVIDIA High Definition Audio" for den utgangen som er HDMI'en. Vil tippe du har noe tilsvarende (bare ikke NVIDIA da). Skjermkort skal fint kunne sende ut lyd på HDMI'en. Ang FPS-problematikken din vil jeg ikke uttale meg for mye. Syntes din hardware så helt OK ut. Hvis drivere er oppdatert, og den FPS'en ER det meste du kan få, så må du enten justere ned settings eller kjøpe mer GPU-kraft. The sky is the limit. 4-way GTX780 SLI f.eks ^^ Takker for svar Er mulig det ikke går i xp da kanskje. Fikk det hvertfall ikke til, men begynner å bli en stund siden jeg har prøvd. Men planen er jo å få den åver til w7 også så får vel formatere å prøve Ang fps, så får jeg vel bare kjøre på litt mer fart på det kortet jeg har og leve med litt lagg en stund til Det er nok XP som stopper deg litt Da var det oppklart. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå