Gå til innhold

Tjener rappere nok til å leve av rap?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Musikkbransjen er veldig tøff nå som internett har tatt over. En sang på itunes eller andre steder koster noen få kroner. Av disse går (maks) halvparten til sangeren. Si du tjener 2kr per kjøpte sang. Da må du ha 150 000 nedlastinger i året for å ha noe du kan leve på. Det kommer du ikke til å få.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

De er jo bare et fåtall som klarer å bli kjent, og som faktisk kan leve av det. om du først skal droppe ut av skolen, sats heller på noe annet..

Lenke til kommentar

De eneste som lever godt på det er Karpe Diem. Et lite fåtall andre overlever (det vil si en del av de som er kjente og jevnlig i media utenom Karpe). Resten har kjipe jobber ved siden av. Tviler på at du er neste Karpe Diem, så jeg ville ikke ha regnet med å tjene noe som helst egentlig. Kanskje akkurat nok til å dekke utgiftene det koster å lage musikk, og da har du flaks.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Hva om jeg slår til med en internasjonal låt da? Ville jo ha kommet litt penger inn i kassa da.

Slå igjennom med en internasjonal låt er lettere sagt en gjort. Du må ha en god dose flaks isåfall.

Lenke til kommentar

Om du har ferdighetene og får nok øving-trening vil det jo bli en mindre utfordring. Nå skal det sies at det er ikke er mange som klarer å slå til internasjonalt med tingene nevnt ovenfor, særlig nordmenn. Men dere har vel rett, burde ha en plan b hvis alt går til helvete.

Lenke til kommentar

Hva gjør Sikrus Eliassen ved siden av musikken da? Joddski? Vinni? Capre Diem? Erik & Kriss? Lars Vaular? Prøver ikke å være slem, vil bare ha eksempler på hva f.ks jeg kan gjøre i tillegg.

Men å være rapper trenger ikke å være en heltidsjobb. Du kan skrive sanger ved siden av skole/jobb. Prøv å lansere en sang og se om du tjener noe.

Det er planen ;)

Lenke til kommentar

Joda har setninger og ord som rommer et par tekster men de er ikke satt sammen så de høres bare dum ut. Skriver bare rim og setninger som kommer i hodet mitt ned på papir og når det blir et par sider setter jeg det sammen til en sang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

jasså, du skal bli internasjonal rappestjerne også har du ikke laget noe?

start å lag låter, kom tilbake om 5år

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...