BeniLXIX Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Hei, jeg har fått denne feilmelingen gang på gang. Jeg lurer på hvordanjeg fikser det. Jeg har fått med meg at man trenger ipen og min starter med 169. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Start CMD og skriv ipconfig /release og ipconfig /renew Har du restartet routeren din og PCen din egentlig? Lenke til kommentar
BeniLXIX Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2014 (endret) Har prøvd ipconfig, og har restarted ruteren, men har litt glemt av/på, men dette problemet er også på bærbaren min *EDIT* Å slå av/på pcen hjalp ikke Endret 7. mars 2014 av Hoopy the Hoop Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Kjører DHCP serveren i routeren din da? Hva har du av utstyr? Lenke til kommentar
BeniLXIX Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2014 (endret) Jeg vet hva du mest sansynelig kommer til og ta en *facepalm* men jeg har INGEN ide hva DHCP serveren er. Og tenker du på ruteren når du sier "utstyr" Endret 7. mars 2014 av Hoopy the Hoop Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 DHCP servern er det som deler ut IP-adresser. Du finner innstillinger for DHCP i konfigurasjonen til routern. Hva er merke og modell på routern din? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Hehe du ba om det.... DHCP = Dynamic Host Configuration Protocoll. Servicen som gir deg IP adresse, gateway, DNS osv... Utstyr = Router(e), switch(er), annet nettverksutstyr du har.. Lenke til kommentar
BeniLXIX Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2014 Mener på rutern er: ZyXEL 2812, og en d-link powerline AV Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Og du er koblet til D-Linken? Hvilken type? Får du konfigurert den? Lenke til kommentar
BeniLXIX Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2014 http://www.proshop.no/Homeplug-Powerline/D-Link-PowerLine-AV-Mini-Adapter-Starter-Kit-DHP-309AV-2378926.html?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite Denne Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Uff, kondolerer... Men endre krypteringa på WiFi i Zyxelen din til WPA TKIP, så vil du nok få koblet til og få IP adresse... Lenke til kommentar
BeniLXIX Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2014 Ok.... Og kosn gjør e da Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Koble deg direkte til Zyxel og logg deg inn på den med 10.0.0.138. Gå til WiFi menyen og endre krypteringa til WPA TKIP.. Anbefaler deg heller å droppe powerline'n og heller skaffe deg en skikkelig router, eventuelt et nyere og bedre powerline system enn det du har... Lenke til kommentar
BeniLXIX Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2014 Da får e håp at brukern og passordet e Admin Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Passordet er WiFi passordet ditt, hvis det ikke er endret.. Skal stå under den også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå