Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Oi, det innlegget kom tre ganger pga en databasefeil jeg trodde gjorde at innlegget ikke kom med. Kan en moderator fikse det?

Anonymous poster hash: 72b0f...e66

Om du trykker rediger på innlegget ditt kan du slette det selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri påstått at det de konstruktivt. Har heller aldri prøvd å fraskrive meg ansvaret.

Jeg har ikke valgt å brenne alle broer. Jeg har et problem, det ser jeg jo helt klart, men pr. nå så eksisterer det vel strengt tatt oppi hodet mitt. Anonymous poster hash: 72b0f...e66

Spørsmålet er jo, er dette et problem du nylig har lagt merke til?

Og nei, det eksisterer vel ikke bare i ditt hodet tipper jeg. For hva med i gode og onde dager? :)

Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til?Anonymous poster hash: 72b0f...e66
Ikke? Okei, jeg mente ikke stort mer enn at siden du er gift så er du vel heller ikke alene med problemene dine.

Nei, forsåvidt sant.. Men noen tanker deler man ikke med sin kjære fordi det sårer mer enn det gagner. Anonymous poster hash: 72b0f...e66

Hmmja. Det var det da. Vurderte å ligge til at hvor mye det hjelper deg er jo en annen sak gjerne.

Men det er vel også derfor du tyr til diverse forum heller.

Lenke til kommentar

Oi, det innlegget kom tre ganger pga en databasefeil jeg trodde gjorde at innlegget ikke kom med. Kan en moderator fikse det?

Det går ikke når man poster anonymt.

Lenke til kommentar

Det går ikke når man poster anonymt.

Ok, min feil.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg vet at jeg er egoistisk. Jeg vet at jeg er en dritt. Jeg klarer bare ikke å ta meg sammen. Tenkte kanskje det skulle hjelpe å skrive fra meg her... :(

PS. Har ikke vært utro og har ingen planer om å være det.

Dine tanker og følelser gjør deg hverken til ett bedre eller dårligere menneske - det er jo bare fantasifulle prosesser som er helt naturlige for alle mennesker

Hei, nå har jeg lest gjennom posten ett par ganger, og jeg ender opp med å tro at du søker noe som du heller kan gi deg selv. Hvis ikke din mann kan bekrefte og gi deg den nærheten du mener å mangle, eller din kollega, blir du nesten nødt til å gjøre det selv. Jeg kan gi deg en fin oppskrift på det å gi seg selv nærhet/kjærlighet (meditasjon-teknikk), men da må jeg først vite om du er interessert i å gjøre jobben som kreves for å få resultat.

:)

Sier jatakk til oppskrift :)

Jeg vet at jeg er egoistisk. Jeg vet at jeg er en dritt. Jeg klarer bare ikke å ta meg sammen. Tenkte kanskje det skulle hjelpe å skrive fra meg her... :(

Dine tanker og følelser gjør deg hverken til ett bedre eller dårligere menneske - det er jo bare fantasifulle prosesser som er helt naturlige for alle mennesker

Hei, nå har jeg lest gjennom posten ett par ganger, og jeg ender opp med å tro at du søker noe som du heller kan gi deg selv. Hvis ikke din mann kan bekrefte og gi deg den nærheten du mener å mangle, eller din kollega, blir du nesten nødt til å gjøre det selv. Jeg kan gi deg en fin oppskrift på det å gi seg selv nærhet/kjærlighet (meditasjon-teknikk), men da må jeg først vite om du er interessert i å gjøre jobben som kreves for å få resultat.

Oppskriften følger i små drypp :wee:

Og, jeg foreslår at vi tar det på pm

Lenke til kommentar

Jeg har i hvert fall ikke sendt sms i løpet av helgen. Håper jeg snart blir "frisk" og kan fokusere på andre ting i livet enn denne idiotiske greien her.

Det er forsåvidt ikke bare dette som er problemet. Generelt sett så har jeg problemer med tankegangen og relasjoner til folk jeg omgås. Folk jeg tidligere har klart å hatt et relativt nøytralt forhold til selv om jeg aldri direkte har vært positiv til dem, har nå blitt til nesten hat-forhold. Derav tittelen destruktiv tankegang. Spesielt sliter jeg med en person i direkte tilknytning til min kjære. Personen gjorde noe som var langt over streken, som kunne satt en stopper for all fremtidig kontakt. Problemet er at ektefellen min har latt det gå. Jeg sitter igjen med et sinne og en forventning om en unnskyldning som tydeligvis aldri kommer til å komme. Nå skal vi tydeligvis late som ingenting, og det irriterer vettet av meg. Jeg får lyst til å skjære meg selv med en rusten kniv bare jeg tenker på å måtte omgås med personen. Men jeg kan ikke kreve noe, for det er ikke meg som er nærmest i relasjonen. Det irriterer vettet av meg og gjør meg så sint!! Men hvem skal jeg la sinnet gå utover? Blir meg selv det da. Det er jo ingen andre. Mulig jeg imploderer av sinne en dag. Eller at et svart hull spiser meg opp. Passer utrolig dårlig, så det er bare å ta seg kraftig sammen og håpe at det snart går over. Eller å få tankene over på andre ting.. Nei, det har vi jo prøvd, og vi vet jo hvordan det gikk.

Hvordan går det med beskrivelsen av disse øvelsene jeg skulle gjøre, vanvittige sky?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

På PM ja.. Hvorfor det? Det innebærer at du finner ut hvem jeg er.

sier du det :)

Lenke til kommentar

Ja, da kan du avsløre at jeg egentlig bare er et troll. :p

Nei, men hvorfor kan du ikke ta det her i tråden? Det kan jo være flere som kan ha nytte av det?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, da kan du avsløre at jeg egentlig bare er et troll. :p

Nei, men hvorfor kan du ikke ta det her i tråden? Det kan jo være flere som kan ha nytte av det?

Du finner tusenvis av nyttige oppskrifter ute på nettet, av det jeg snakker om - så det er bare å finne en som passer deg. Og jeg liker ikke å "spamme" tråder med andres viten, den kan folk finne selv, det tror jeg er mest riktig

Når du skal være instruktør for en spesiell, betyr det at man stoler fullt og fast på hverandre, ellers er det bortkastet. Dessuten er jeg totalt uinteressert i spesielle folk - det er same shit, different wrapping .. :wee:

Lenke til kommentar

Du virker opplyst, ærlig og oppriktig NÅ da, trådstarter. Det er jo noe..

Heh.. Det er kanskje vanskelig for deg å se det ut i fra denne tråden, men jeg er egentlig en person med veldig sterk mening om hva som er rett og galt. Det er vel derfor dette spiser meg litt opp. Jeg vet at det er galt, men klarer ikke å styre tankene mine.

Og ja, jeg vil si at jeg i utganspunktet er ytterst oppegående, men jeg har tydeligvis fått et snev av mental breakdown :p

Lenke til kommentar

Heh.. Det er kanskje vanskelig for deg å se det ut i fra denne tråden, men jeg er egentlig en person med veldig sterk mening om hva som er rett og galt. Det er vel derfor dette spiser meg litt opp. Jeg vet at det er galt, men klarer ikke å styre tankene mine.

Og ja, jeg vil si at jeg i utganspunktet er ytterst oppegående, men jeg har tydeligvis fått et snev av mental breakdown :p

Du klarer ikke å styre tankene dine? Eller klarer du ikke å styre deg selv..?

For å styre tankene sine er det ingen som gjør (som i å fjerne noen og å "lage" andre, og ikke ved å styre retningen på tankeprosessene.) Og når man prøver på dette, så lar man ikke seg selv være nettopp den - seg selv. Hvordan du reflekterer over tankene dine derimot og hvordan du bearbeider prosessene dine i ettertid etter at tankene oppstår er jo en annen sak, selv om dette og fortsatt bare er tankene dine. Når du prøver å forandre deg selv, ved å styre tankene dine, ved å tenke annerledes, så er du på ville veier. Og du vil til slutt miste deg selv, enten du vil eller ikke. I likhet med å prøve å fortelle andre mennesker hva de bør og ikke bør tenke, er latterlig fåfengt og tragisk, for i virkeligheten ber du dem da om om å egentlig være noen andre enn dem de egentlig er.

Og hva du egentlig tenker og synes om ting, betyr overhodet ingenting når du uansett velger å praktisere noe helt annet. Og motstridene tankegang og oppførsel bør jo i aller høyeste grad gnage en litt, hvis det i realiteten er, motstridene.

Og det er ofte en stor forskjell på en årsak, og en unnskyldning.

Har du prøvd å reflektere litt over hvorfor du fikk et såkalt snev av en mental breakdown ?

Og hvorfor var egoet ditt var så sårt desperat etter anerkjennelse og bekreftelse f.eks?

Du kan jo ha havnet i en situasjon hvor du reagerte helt ubevisst fordi egoet ditt absolutt trengte påfyll og å booste seg litt opp igjen og som en naturlig forsvarsmekanisme så prioriterte egoet ditt sitt eget velvære foran andres. Ikke nødvendigvis fordi du hadde lumske baktanker og intensjoner, men bare fordi egoets forsvarsmekanismer hadde en naturlig reaksjon på et relativt instinktmessig plan.

Slik som når sult får en til å spise noe.

Krasjer et fly på en fjelltopp uten noen matrasjoner, så kan det overlevende mennesket ty til kannibalisme selv. Høres kanskje noe kynisk ut, men virkeligheten er ofte det.

Så det er kanskje ikke alt du bør ha dårlig samvittighet for eller å la deg bli spist opp av.

Og hvis noen er sulten og sårt ønsker noe mat, så kan det jo også bare være hyggelig å være den som gir, hvis det finnes noen rasjoner til overs. Noe avhengig av hvordan dem forholder seg til en da. For det er lite kult når en gir noen en liten finger, så blir de griske og kravstore og ønsker å spise hele armen din også. Det er med andre ord en stor forskjell på hva det kan finnes forståelse for, og hva som er akseptert.

Og oppriktighet og ærlighet er dog veldig hyggelig som oftest. :)

Jeg mener i hvert fall at da kan man jo prøve å vise noe av det samme tilbake. Og det øker vel og interessen drastisk hos de fleste for å prøve å være imøtekommende og åpen, for hva enn noen prøver å formidle.

For slikt er det jo mulig å bygge noe videre på hvert fall, om noe. En greie bygget på løgner derimot? Slikt havner vel i grøften relativt fort normalt sett.

Så hvis du ikke klarer dette med ærlighet og velger i stedet å fare rundt med løgner og lumske baktanker bare for din egen vinning, evt bare for å midlertidig føle deg litt bedre, som helt klart går på bekostning av andre folk, så bør du heller ikke angre på noe eller være overrasket når folk blir dritt lei av trynet ditt og faktene dine og gidder overhodet ikke å ha noe som helst med deg å gjøre lengre, verken da eller senere.

Endret av Skallekos
Lenke til kommentar

Jeg har vel ingen lumske baktanker innerst inne. Ser jeg meg selv utenfra så ser jeg at ting kan se annerledes ut. Sannheten er kanskje midt i mellom? At selv om jeg ikke har planlagt at sånn skal det bli, så er det sånn det blir.

Jeg klarer å styre meg til en viss grad. F.eks så ville jeg aldri ha kysset eller hatt sex med noen andre. Det er mest tankene som er problemet, og som du sier så kan man ikke styre tankene 100%. Det man kan gjøre er å prøve å ikke la en tanke bli til en tankerekke. Så lenge man ikke mater trollet så holder det seg unna, til en viss grad i hvert fall.

Jeg har aldri ment for noen å bli såret i hvert fall, men det er på en måte det jeg mener med at jeg er så destruktiv. Jeg ser at det jeg driver med er galt, men jeg har fortsatt likevel. Det er feil av meg å ønske at kollegaen min skal ville ha meg, for det kan aldri bli oss. Og det er feil av meg å ønske andre enn min kjæres begjær og følelser. Det verste er egentlig at jeg bryr meg veldig mye om kollegaen min på et vennskaplig plan også. Da føler jeg meg ekstra dritt som har latt egoismen min få råde.

Samvittigheten er både min beste venn og min verste fiende. Jeg oppfører meg til tider egoistisk, men den andre halvparten av meg har svart samvittighet. Det gjelder også ting som ikke er "stygt" egoistisk, bare det å tenke litt mer på meg selv enn alle andre gjør at jeg får dårlig samvittighet. Hvis jeg unner meg noe og det fører til at andre får mindre så har jeg dårlig samvittighet. Vanligvis ville jeg derfor ha latt være å unne meg selv det som går på bekostning av andre, men nå er jeg rett og slett for sliten og føler meg så dritt at jeg gir faen. Helt til samvittigheten min setter inn. Det er det jeg mener med at hele meg er destruktivt. Det blir faen ikke bra uansett hva jeg gjør.

Lenke til kommentar

Selvsagt kan det bli bra, uansett hva du gjør, men det avhenger jo av hvordan, du gjør det du gjør.

Og det er mange måter å gå frem på, for å oppnå det resultatet som er ønskelig.
Men dette innebærer jo naturligvis at en evner å ta tak i noe som helst med en velvilje for å prøve å justere tingenes tilstand mot hva enn som ville ha vært bedre enn utgangspunktet. Dette forøvrig med kommunikasjon og ærlighet, som oftest.

For det virker jo egentlig ikke som om du er helt lost.

Og det er tankene som er det største problemet sier du. Og måten å unngå problemet på, er ved å prøve å tenke minst mulig på det, som å ikke mate trollet i håp om at det forsvinner til slutt. Og dette er nok en helt kurant metode for svært mange vil jeg tro. Og hvis du har god erfaring fra det, så er det jo absolutt slik du burde gjøre det. Hvis det faktisk forsvinner til slutt da, og ikke bare legger seg i dvale til en senere tid, når en minst trenger det. En annen måte som kan fungere, er å fôre trollet til det til slutt sprekker.

Og ja, det er kjipt når man sårer andre. Men du burde kanskje ikke ta det så veldig tungt heller, slik det virker som du gjør. Fordi det er jo og muligheter for at du har gjort denne kollegaen din en superdupertjeneste helt ubevisst. Fordi ved å behandle ham slik, så har han kanskje endelig fått ut mye gammelt rusk som har ligget å skure og råtne i mange år, som har stoppet han i å kunne utvikle seg videre. Men med dette, så har han gjerne endelig fått gjort seg ferdig med deg følelsesmessig. Slik at han endelig kan være helt ferdig med deg, på den måten. Og for alt vi vet, har han jo kanskje allerede begynt å utvikle følelser i andre retninger. Og han hadde vel neppe klart å bearbeide dette med deg så grundig, hadde det ikke blitt gjort som det ble. Dette ved å mate trollet til det sprekker altså.

Og dette, gjør det og i det hele tatt mulig for et vennskap. Når det ikke eksisterer den slags følelser i det hele tatt og at dere begge er godt innforstått, og faktisk foretrekker, at det aldri vil bli noe mer mellom dere.

Og hva er det som egentlig får deg til å ønske at han skal ville ha deg da, utover som en venn?
Du burde gjerne innse at det toget er gått etterhvert nå da. Og hvis du egentlig bare er ensom, ønsker nærhet og den slags, så bør du jo absolutt prøve å gjenskape dette med din kjære i stedet.

Og en samvittighet skal være ens beste venn og en verste fiende. Det er den som gjør deg til det mennesket du er i din helhet. Og det nytter ikke å prøve å løpe fra den heller, men man kan jo argumentere og rasjonalisere litt med den i blant, hvis en vet hvordan.

Litt av poenget mitt i sted, var at alle mennesker er egoistiske og at det er helt greit, noen ganger.

Fordi hvis du ikke engang klarer å ta vare på deg selv, ved å vite hva som er best for deg selv først og fremst, så bør du heller ikke prøve å innbille deg at du vet noe om hva som er best for noen andre. Med andre ord, via din egen egoisme, så vet du hvordan du kan ta vare på andres ego. Ikke sant ?

Så det er ikke alltid man bør få dårlig samvittighet bare fordi man satt seg selv først i rekken.

Og det virker som at du må prøve å ordne opp i hva enn som gjør deg sliten da. For hvis det er noe som sliter deg ut, så vil du jo selvsagt føle deg destruktiv og så dritt når du ikke får til andre ting du trenger din normale kapasitet av ressurser, ikke en sliten variant av deg selv. Det er klart at du føler deg dritt da.

Og du brenner lyset ditt i begge endene samtidig og da, slik at det brenner opp dobbelt så fort.

Og hvem som helst i samme situasjon ville kanskje ha følt det samme som deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...