AnonymDiskusjon Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Jeg har fått diagnosen sekundær depresjon pga ulike årsaker. Regner med at det er forbigående. Problemet er at jeg er så ekstremt destruktiv. Følelsen depresjonen gir meg gjør meg desperat. Det er som et evig sug i magen, eller et sviende sår i brystet, og for å døyve smerten så søker jeg nærhet og oppmerksomhet. Saken er den at jeg er gift. Jeg har prøvd å forklare hvordan jeg har det. Jeg prøver å hente det jeg trenger hjemme, men likevel så oppsøker jeg oppmerksomhet hos en kollega på jobb. Kollegaen min vet at jeg er gift. Vi har alltid flørtet på en vennskapelig måte, og det har føltes helt greit fordi kollegaen min egentlig ikke er min type i heletatt. I det siste har jeg likevel tatt meg i å tenke mer og mer på kollegaen min. Jeg vet at det aldri kan bli oss. Vi hadde ikke fungert sammen på veldig mange plan. Jeg tror jeg innerst inne bare søker bekreftelsen. Jeg vil at kollegaen min skal være forelsket i meg, og gi meg "næring" eller avledning fra den vonde følelsen inni meg. Nevnte jeg forresten at jeg er destruktiv? Jada, jeg vet fasiten. Kutt ut kontakten. Slutt å sende sms. Slutt å flørt. Tenk på det jeg har hjemme. Jeg vet at jeg er egoistisk. Jeg vet at jeg er en dritt. Jeg klarer bare ikke å ta meg sammen. Tenkte kanskje det skulle hjelpe å skrive fra meg her... PS. Har ikke vært utro og har ingen planer om å være det. Anonymous poster hash: 72b0f...e66 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 (endret) Det du beskriver er mer drittsekk/egotripp enn destruktivt i min bok, men effekten er jo selvsagt at mye kan bli ødelagt. Nå har vi alle et ego å holde i sjakk, jeg har nylig gjort noe dumt i en litt annen gate, vil du skal vite at jeg ikke peker fingre her, da måtte jeg pekt like mye på meg selv. Det finnes andre måter å få bekreftelse på. Eksempelvis kan man jo skaffe seg noen nye venner. Endret 7. mars 2014 av Aiven 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2014 Nye venner vil nok ikke dempe suget mitt. Jeg vet at det er egoistisk. Har du noen gang vært forelsket i forelskelsen? Det føles på en måte litt sånn. At jeg er forelsket. Eller kanskje besatt av å få kollegaen min til å bekrefte at jeg betyr noe mer. Fy faen.. Sorry ordbruken, men når jeg leser det jeg skriver så høres jeg jo rett og slett crazy ut... Det har tydeligvis tippet over for meg. Anonymous poster hash: 72b0f...e66 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Nye venner vil nok ikke dempe suget mitt. Jeg vet at det er egoistisk. Har du noen gang vært forelsket i forelskelsen? Det føles på en måte litt sånn. At jeg er forelsket. Eller kanskje besatt av å få kollegaen min til å bekrefte at jeg betyr noe mer. Ja, det tror jeg at jeg har vært i nærheten av. Det er noe dritt. Fy faen.. Sorry ordbruken, men når jeg leser det jeg skriver så høres jeg jo rett og slett crazy ut... Det har tydeligvis tippet over for meg. Anonymous poster hash: 72b0f...e66 Jeg ville ikke gått så langt. Husk at når du er deprimert, så ser ting ofte ekstra svart ut. Slå av litt for depresjonen Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2014 Jaja, jeg gir i hvert fall meg selv plusspoeng for å heller ha skrevet dette her, i stedet for å sende melding til kollegaen min. Kanskje jeg har kommet i en slags tidlig midtlivskrise. Tenke seg til å holde på sånn og erte på den stakkars kollegaen min. Det er jo for jævlig å leke med andres følelser også. Jeg kjenner jeg drar strikken lenger og lenger. Presser litt på for å se hvor mye jeg klarer å få ut av interesse. Magefølelsen sier meg at kollegaen min egentlig vil, men holder tilbake pga jeg er gift. Så all honnør til kollegaen min. I det minste har en av oss moralen i behold. Det er kanskje litt det jeg liker ekstra godt med personen også. Den grunnleggende godheten. Så kommer jeg med min svarte sjel.. Haha.. Jeg blir helt uvel av meg selv noen ganger. Men så føler jeg meg jo dritt uansett, så hvilken rolle spiller det til eller fra..? Får vurdere å kjøpe meg ny bil i stedet hadde nok falt i god jord hjemme. "hei kjære, jeg svei av alle pengene vi skulle bruke på huset. Kjøpte meg ny bil i stedet". Anonymous poster hash: 72b0f...e66 Lenke til kommentar
Skallekos Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 (endret) Åh, er du destruktiv..? Bombe. Men så ønsker du å fraskrive deg alt av ansvar og skylde på en depresjon. Det var jo kanskje litt mer overraskende, men det burde gjerne ikke være det? Og du har det leit med deg selv og prøver å hente litt oppmerksomhet på hjemmebane, men i stedet velger du heller å brenne ned broer med kollegaer..? Konstruktivt. Og du trøster deg vel kanskje ikke ved å fortelle deg selv at du mye du gjør er en bjørnetjeneste for deg selv tilfeldigvis? Forøvrig, dette er vel slikt som hører mer hjemme på kvinneguiden.no? Jaja. Shit happens. Det blir sikkert et fint liv på deg da. Endret 8. mars 2014 av Skallekos Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Hvordan er forholdet mellom deg og ektefellen din? Lenke til kommentar
Mai Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Det med bil høres faktisk ikke så gale ut som du tror.(kanskje ikke svi vekk ALLE pengene:P) Ser på foreldrene mine som er i midtlivskrise. Faren min kjøpte seg en motorsykkel, som gir han glede i livet når han føler han ikke får det andre steder i like stor grad. Dermed blir han mer lykkelig som overføres til min mor. Greien er at når man har kommet til et punkt i livet hvor man begynner å føle seg lost eller vet ikke hvem man er lengre så synes jeg man skal finne seg en hobby som på en måte bringer deg tilbake til den "virkelige" deg. Håper jeg var litt forståelig:P Men utroskap er det SISTE,ney vent litt, det er ikke et valg du burde tenkt på engang. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2014 Åh, er du destruktiv..? Bombe. Men så ønsker du å fraskrive deg alt av ansvar og skylde på en depresjon. Det var jo kanskje litt mer overraskende, men det burde gjerne ikke være det? Og du har det leit med deg selv og prøver å hente litt oppmerksomhet på hjemmebane, men i stedet velger du heller å brenne ned broer med kollegaer..? Konstruktivt. Og du trøster deg vel kanskje ikke ved å fortelle deg selv at du mye du gjør er en bjørnetjeneste for deg selv tilfeldigvis? Forøvrig, dette er vel slikt som hører mer hjemme på kvinneguiden.no? Jaja. Shit happens. Det blir sikkert et fint liv på deg da. Har aldri påstått at det de konstruktivt. Har heller aldri prøvd å fraskrive meg ansvaret. Jeg har ikke valgt å brenne alle broer. Jeg har et problem, det ser jeg jo helt klart, men pr. nå så eksisterer det vel strengt tatt oppi hodet mitt. Anonymous poster hash: 72b0f...e66 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2014 Hvordan er forholdet mellom deg og ektefellen din? Det er forsåvidt bra. Det er ikke ekteskapet som er problemet, det er meg. Anonymous poster hash: 72b0f...e66 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Angrer du på valg du har tatt? Redd for å bli gammel? Midtlivskrise ble vel nevnt? Noen du kan prate med for å sortere tanker og følelser? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2014 Angrer du på valg du har tatt? Redd for å bli gammel? Midtlivskrise ble vel nevnt? Noen du kan prate med for å sortere tanker og følelser? Jeg har det beste jeg kan få, men det døyver ikke depresjonen. Jeg har vært hos legen som mente det var sekundær depresjon. Derfor gjør man vel ikke mer ut av det, siden det trolig vil bli bedre når det opprinnelige problemet blir borte. Du er nok inne på noe, at det kunne ha hjulpet å prate om depresjonen, men jeg har ingen jeg føler forstår hvordan jeg har det. Det er mer sånn "så kjipt" *klappe på hodet* "håper det ordner seg snart". Jeg angrer ikke på valg jeg har tatt. Generelt sett er jeg et veldig fornuftig menneske, så det meste jeg har gjort i livet har vært planlagt og gjennomtenkt. Jeg er ikke redd for å bli gammel, det er egentlig ikke noe jeg tenker nevneverdig på. Merker jo dog at kroppen ikke er som da jeg var 20, så litt av issues har jeg vel på det planet. Når man har vært gift i 10 år og den andre parten ikke bryr seg særlig om å trene og holde kroppen i form, så tenker man vel automatisk at den andre parten ikke bryr seg særlig om kropp generelt. Kanskje derfor jeg søker bekreftelse utenfra? Aner ikke.. Anonymous poster hash: 72b0f...e66 Lenke til kommentar
Skallekos Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Har aldri påstått at det de konstruktivt. Har heller aldri prøvd å fraskrive meg ansvaret. Jeg har ikke valgt å brenne alle broer. Jeg har et problem, det ser jeg jo helt klart, men pr. nå så eksisterer det vel strengt tatt oppi hodet mitt. Anonymous poster hash: 72b0f...e66 Spørsmålet er jo, er dette et problem du nylig har lagt merke til? Og nei, det eksisterer vel ikke bare i ditt hodet tipper jeg. For hva med i gode og onde dager? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2014 Kos deg med førten din, alle voksne mennesker går inn og ut av slike faser gjennom livet. Det er ikke noe problem Om du vil gå så langt at du er utro får du vurdere selv, men å ha aktiv kontakt er som å helle bensin på bålet, da går det til du slutter. Hvis du kutter kontakt vil også lysten din kjølnes. Anonymous poster hash: bd7ce...058 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2014 Har aldri påstått at det de konstruktivt. Har heller aldri prøvd å fraskrive meg ansvaret. Jeg har ikke valgt å brenne alle broer. Jeg har et problem, det ser jeg jo helt klart, men pr. nå så eksisterer det vel strengt tatt oppi hodet mitt. Anonymous poster hash: 72b0f...e66 Spørsmålet er jo, er dette et problem du nylig har lagt merke til? Og nei, det eksisterer vel ikke bare i ditt hodet tipper jeg. For hva med i gode og onde dager? Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til? Anonymous poster hash: 72b0f...e66 Lenke til kommentar
Skallekos Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Har aldri påstått at det de konstruktivt. Har heller aldri prøvd å fraskrive meg ansvaret. Jeg har ikke valgt å brenne alle broer. Jeg har et problem, det ser jeg jo helt klart, men pr. nå så eksisterer det vel strengt tatt oppi hodet mitt. Anonymous poster hash: 72b0f...e66 Spørsmålet er jo, er dette et problem du nylig har lagt merke til?Og nei, det eksisterer vel ikke bare i ditt hodet tipper jeg. For hva med i gode og onde dager? Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til?Anonymous poster hash: 72b0f...e66 Ikke? Okei, jeg mente ikke stort mer enn at siden du er gift så er du vel heller ikke alene med problemene dine. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Jeg vet at jeg er egoistisk. Jeg vet at jeg er en dritt. Jeg klarer bare ikke å ta meg sammen. Tenkte kanskje det skulle hjelpe å skrive fra meg her... PS. Har ikke vært utro og har ingen planer om å være det. Anonymous poster hash: 72b0f...e66 Dine tanker og følelser gjør deg hverken til ett bedre eller dårligere menneske - det er jo bare fantasifulle prosesser som er helt naturlige for alle mennesker Hei, nå har jeg lest gjennom posten ett par ganger, og jeg ender opp med å tro at du søker noe som du heller kan gi deg selv. Hvis ikke din mann kan bekrefte og gi deg den nærheten du mener å mangle, eller din kollega, blir du nesten nødt til å gjøre det selv. Jeg kan gi deg en fin oppskrift på det å gi seg selv nærhet/kjærlighet (meditasjon-teknikk), men da må jeg først vite om du er interessert i å gjøre jobben som kreves for å få resultat. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2014 Kos deg med førten din, alle voksne mennesker går inn og ut av slike faser gjennom livet. Det er ikke noe problem Om du vil gå så langt at du er utro får du vurdere selv, men å ha aktiv kontakt er som å helle bensin på bålet, da går det til du slutter. Hvis du kutter kontakt vil også lysten din kjølnes. Anonymous poster hash: bd7ce...058 Det er en veldig nær kollega, så vanskelig å kutte kontakten, men får lime rumpa fast til stolen og ikke ta kontakt selv. Du har vel egentlig helt rett i at det går til jeg avslutter det selv. Men det handler ikke først og fremst om lyst, bare så det er sagt. Det er vel mer egoet mitt som ønsker å bli matet, for å sette det litt på spissen. Så har jeg vel etter hvert, underveis i denne egotrippen klart å vikle meg inn i mitt eget nett. Det har rett og slett slått tilbake på meg. Uansett, jo mer jeg skriver om det, jo mer er jeg sikker på at jeg skal fokusere på å ta avstand. Så får vi se hvor lenge det holder. Anonymous poster hash: 72b0f...e66 Jeg vet at jeg er egoistisk. Jeg vet at jeg er en dritt. Jeg klarer bare ikke å ta meg sammen. Tenkte kanskje det skulle hjelpe å skrive fra meg her... PS. Har ikke vært utro og har ingen planer om å være det. Anonymous poster hash: 72b0f...e66 Dine tanker og følelser gjør deg hverken til ett bedre eller dårligere menneske - det er jo bare fantasifulle prosesser som er helt naturlige for alle mennesker Hei, nå har jeg lest gjennom posten ett par ganger, og jeg ender opp med å tro at du søker noe som du heller kan gi deg selv. Hvis ikke din mann kan bekrefte og gi deg den nærheten du mener å mangle, eller din kollega, blir du nesten nødt til å gjøre det selv. Jeg kan gi deg en fin oppskrift på det å gi seg selv nærhet/kjærlighet (meditasjon-teknikk), men da må jeg først vite om du er interessert i å gjøre jobben som kreves for å få resultat. Sier jatakk til oppskrift Anonymous poster hash: 72b0f...e66 Jeg vet at jeg er egoistisk. Jeg vet at jeg er en dritt. Jeg klarer bare ikke å ta meg sammen. Tenkte kanskje det skulle hjelpe å skrive fra meg her... PS. Har ikke vært utro og har ingen planer om å være det. Anonymous poster hash: 72b0f...e66 Dine tanker og følelser gjør deg hverken til ett bedre eller dårligere menneske - det er jo bare fantasifulle prosesser som er helt naturlige for alle mennesker Hei, nå har jeg lest gjennom posten ett par ganger, og jeg ender opp med å tro at du søker noe som du heller kan gi deg selv. Hvis ikke din mann kan bekrefte og gi deg den nærheten du mener å mangle, eller din kollega, blir du nesten nødt til å gjøre det selv. Jeg kan gi deg en fin oppskrift på det å gi seg selv nærhet/kjærlighet (meditasjon-teknikk), men da må jeg først vite om du er interessert i å gjøre jobben som kreves for å få resultat. Sier jatakk til oppskrift Anonymous poster hash: 72b0f...e66 Jeg vet at jeg er egoistisk. Jeg vet at jeg er en dritt. Jeg klarer bare ikke å ta meg sammen. Tenkte kanskje det skulle hjelpe å skrive fra meg her... PS. Har ikke vært utro og har ingen planer om å være det. Anonymous poster hash: 72b0f...e66 Dine tanker og følelser gjør deg hverken til ett bedre eller dårligere menneske - det er jo bare fantasifulle prosesser som er helt naturlige for alle mennesker Hei, nå har jeg lest gjennom posten ett par ganger, og jeg ender opp med å tro at du søker noe som du heller kan gi deg selv. Hvis ikke din mann kan bekrefte og gi deg den nærheten du mener å mangle, eller din kollega, blir du nesten nødt til å gjøre det selv. Jeg kan gi deg en fin oppskrift på det å gi seg selv nærhet/kjærlighet (meditasjon-teknikk), men da må jeg først vite om du er interessert i å gjøre jobben som kreves for å få resultat. Sier jatakk til oppskrift Anonymous poster hash: 72b0f...e66 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2014 Oi, det innlegget kom tre ganger pga en databasefeil jeg trodde gjorde at innlegget ikke kom med. Kan en moderator fikse det? Anonymous poster hash: 72b0f...e66 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2014 Har aldri påstått at det de konstruktivt. Har heller aldri prøvd å fraskrive meg ansvaret. Jeg har ikke valgt å brenne alle broer. Jeg har et problem, det ser jeg jo helt klart, men pr. nå så eksisterer det vel strengt tatt oppi hodet mitt. Anonymous poster hash: 72b0f...e66 Spørsmålet er jo, er dette et problem du nylig har lagt merke til?Og nei, det eksisterer vel ikke bare i ditt hodet tipper jeg. For hva med i gode og onde dager? Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til?Anonymous poster hash: 72b0f...e66 Ikke? Okei, jeg mente ikke stort mer enn at siden du er gift så er du vel heller ikke alene med problemene dine. Nei, forsåvidt sant.. Men noen tanker deler man ikke med sin kjære fordi det sårer mer enn det gagner. Anonymous poster hash: 72b0f...e66 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå