TheNarsissist Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Hei, i forbindelse med studier i utlandet, må jeg ta toefl testen snart. Skolen jeg har søkt på har et minimum krav på 90 (av 120) og 21 på den skriftlige delen. Er dette vanskelig å oppnå? Har ikke hatt engelsk siden vg1 og fikk da 4, men leser mye engelsk (Bøker og nett), ser filmer, serier og ser på engelske tutorials på youtube for matte, kjemi og biologi. Erfaringer? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Basert på min antagelse av at TOEFL er rimelig lik IELTS (som jeg har selv tatt) med tanke på vanskelighetsgrad, så tror jeg ikke det bør være vanskelig å få en god score. Karakterkravet ditt kan dog kanskje være litt høyere enn det jeg måtte ha, siden språk er litt viktigere som lege enn ingeniør (man må kommunisere korrekt med pasienter). Jeg øvde ikke noe til min prøve. Skulle jeg ha øvd ville jeg bare funnet meg en interessant bok og lest den. Har liten tro på at minitester eller guider vil gjøre deg noe særlig bedre i engelsk. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2014 Takk for kjapt svar. Tror egentlig jeg bare skal fortsette å lese som jeg gjør og heller kanskje gjøre litt oppfriskning på det grammatiske. Skal ta den i april og går det til helvete rekker jeg fortsatt å ta den et par ganger til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå