Schreiber Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Kom over disse to på Gamezone.no: http://gamezone.no/Avdelinger/SPILL/Retro-Spillkonsoller/Sega-Mega-Drive-m--80-spill2-kontroller-Classic-Game-Console-122656-p0000051367 http://gamezone.no/Avdelinger/SPILL/Retro-Spillkonsoller/Atari-Flashback-4-Console-m-75-spill-Retro-spillkonsoll---Kobles-rett-i-tv-117161-p0000045591 Begge to er de gamle konsollene i ny drakt, men en drøss spill innebygget. Aner ikke om Atarien kan spille originale spill, men Sega'en kan spille originale spill fra både Mega Drive og Genesis, om man har sånt liggende. Jeg var ikke med på den siden av konsollkrigen, så har knapt prøvd Sega noensinne. Alt jeg prøvde var et eller annet Alex Kid eller Wonder Boy på en kamerat i noen minutter. Derfor har jeg bestilt den Sega-pakken, og regner med å få den i løpet av de nærmeste dagene. Den har hele 80 spill inkludert av varierende kvalitet, men kan som sagt spille originale spill fra både Sega Mega Drive og Sega Genesis. Så til dagens spørsmål: Er det noen som vet om andre konsoller i samme stil? Sega-pakken kommer i en litt mindre utgave, og det er noen håndholdte pakker på Gamezone. Men hva med f.eks Nintendo? Er det en eller annen Super Nintendo-pakke der ute, eller en håndholdt utgave? Har veldig lyst til å samle gamle konsoller og spill, og disse pakkene er en utmerket start. Ikke er de så dyre heller. Ble rundt tusenlappen for Sega-pakken, komplett med frakt og hele greien. Atarien blir nok litt mindre, så tar den neste måned. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 (endret) Nintendo er litt mer tilbakeholdne når det kommer til sånne pakker, de er jo fortsatt på konsollmarkedet. Men markedet er fullt av tredjepartsmaskiner som kjører gamle Nintendo-spill. Det jeg er skeptisk til er om disse maskinene tilbyr en funksjonsmessig identisk opplevelse med sine inspirasjonskilder. Billedrørsskjermer er lynraske, og spillene fra den tiden føles langt mer umiddelbare, enn sine moderne etterkommere. Dette går tapt i software-emulering og flatskjermer. Endret 8. mars 2014 av Isbilen Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 8. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2014 Har lest en del reviews av den Sega-pakken, og det virker å være rimelig bra kvalitet. Det eneste er at selve konsollen er ganske liten, og både den og kontrollerne kan føles som noe tilbudsskrot. Men størrelsen er nok at de har en ny teknologi nå (de originale kom jo for mange år siden), og kontrollerne skal være rimelig bra. Det eneste minuset er at man må sitte rett foran konsollen, men er det et problem kan man jo alltids kjøpe originale konsoller. En annen ting er at ikke alle originale spill funker, men de fleste gjør det. Er uansett spent på hvordan den blir. Genesis does what Nintendon't. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå