Mawrick Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Når automatisk update står på i Windows - vil dette kune medføre at windows da låser filer/mapper/disker for skriving etc?. Evt låser den da hele disken eller bare mapper relatert til windows?. Grunnen til at jeg lurer er at en maskin som kjører en "realtime recording" til en database (ikke konvensjonell database, så kall det gjerne bare en "fil") - programmet som gjør dette hadde en tendens til å henge seg og etter reboot hadde filene mistet mye data. Da jeg fikk maskinen i hende ser jeg at en windows update blir kjørt i bakgrunnen, og støter også på problemer med dette programmet som henger seg opp, og jeg må reboote maskinen. Lurer derfor bare på om windows i det hele tatt vil kunne sette en form for "lock" på disken. La også merke til at enkelte filer i aktuell mappe har endre ikon til et ikon med hengelås - uten at alle filene i mappen har det, noen som vet hva denne hengelåsen betyr?. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 En ting er ihvertfall sikkert, jeg liker dårlig at windows update kjøres av seg selv. Og hvis man lar det gå svært lang tid (flere dager og nye oppdateringer) etter oppdateringer som krever omstart uten å starte på nytt så kan mye uforklarlig skje, bl.a at programmer krasjer. Jeg anbefaler å sette den til "gi meg beskjed om nye oppdateringer, men la meg velge når de skal lastes ned og installeres". Og så installere på slutten av dagen. Selv om jeg ikke tror dette har noe med dette konkrete problemet å gjøre. Lenke til kommentar
Mawrick Skrevet 8. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2014 Ja, helt enig - kjører aldri noe auto update selv, dette var en jobb maskin, og har dessverre gitt beskjed om at disse tingene skal slåes av tidligere - men dessverre ikke fulgt opp Tviler vel egentlig litt på om det er relatert til problemet som har oppstått - men kan ikke finne noe om det er noe sjangse for at den kan låse filer/disker i forbindelse med update......... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå