Gå til innhold

Kan GTX770 erstatte R9 280X?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et Sapphire Radeon R9 280X kort som jeg er møkk lei. Har hatt mye problemer med det og bare for å teste vil jeg prøve å kjøpe et Geforce kort. Derfor lurer jeg på om dette kortet kan erstatte det? https://www.komplett.no/asus-geforce-gtx-770-2gb-physx-cuda/781952 R9 kortet har jo 3GB ram mot 770 kortet har 2GB. Vil det merkes? Bruker PC'en til Football manager, Flight Simulator X og Photoshop elements.

Er det evt. andre kort som er bedre tilsvarende men billigere? Feks. dette? https://www.komplett.no/gigabyte-geforce-gtx-760-2gb-physx-cuda/790895

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva problemer har du med 280x?

Skjermdriveren krasjer hele tiden. Har prøvd alt.Tenkte jeg skulle prøve et nytt grafikkort.

Har du overklokket gpu'en?

Nei det har jeg ikke.

- PC'en var inne på rep. hos Komplett og da skiftet de skjermkort mot det som står i nå da det samme skjedde med det forrige også. Men er ikke interessert i å betale over 800kr nok en gang.

- Prøvd med ny og sterkere strømforsyning uten hell.

- Prøvd nyeste driver uten hell.

- +++

Lenke til kommentar

Kva problemer har du med 280x?

Skjermdriveren krasjer hele tiden. Har prøvd alt.Tenkte jeg skulle prøve et nytt grafikkort.

Har du overklokket gpu'en?

Nei det har jeg ikke.

- PC'en var inne på rep. hos Komplett og da skiftet de skjermkort mot det som står i nå da det samme skjedde med det forrige også. Men er ikke interessert i å betale over 800kr nok en gang.

- Prøvd med ny og sterkere strømforsyning uten hell.

- Prøvd nyeste driver uten hell.

- +++

Berre til og bytta. Hadde aldri brukt 800kr for og fiksa skjermkortet.

Anbefale 770/780.

Lenke til kommentar

For det første høres det jo ut som om skjermkortet ditt er defekt, for det andre bør du aldri stole på at Komplett klarer å oppdage eller fikse feil.

Ellers er det bare å bestille et GTX 770, og så håpe på at du ikke får et defekt kort igjen, men personlig ville jeg klaget på jobben Komplett har gjort og bedt om erstatning/reklamasjon/åpent kjøp

For spillene du spiller kunne du jo strengt tatt klart deg med et 750, men det får nå være din sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...