Snake1991 Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Heisann heisann. Kjøpte nylig en ny PC i deler. Har nå koblet den sammen og fulgt bruksanvisningen. Problemet oppstår når jeg kobler til strømmen og skrur på strømforsyningen. Da går sikringen i leiligheten. Strømanlegget er relativt gammelt, og det har hendt tidligere at den har gått med f.eks 2 PS3 og 2 TVer på samtidig. Men det burde jo ikke skje hver gang jeg skal skru på PCen. Har kommet frem til 1. Strømforsyningen er ødelagt. 2. Feilkobling. 3. Strømanlegget takler ikke strømforsyningen. (650 w). Er det noen med erfaring som har vært borte i lignende? Hilsen snake1991 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Hvilken modell er denne PSU`en? og gjerne resten av speca Hadde en Corsair som gjorde det samme ang sikringen, Jeg heiv den, Men du har jo ennå garanti, Så har du mulighet til å prøve en annen? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Slå av noe annet som bruker mye strøm, f.eks. varmeovn e.l. Og/eller prøv PC-en på en annen strømkurs med mindre belastning. Lenke til kommentar
Snake1991 Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2014 Det er denne strømforsyningen: https://www.komplett.no/cooler-master-g650m-650w-psu/795138 Skal teste den i et annet rom og gir tilbakemld Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Det er denne strømforsyningen: https://www.komplett.no/cooler-master-g650m-650w-psu/795138 Skal teste den i et annet rom og gir tilbakemld Da venter vi Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Hjelper ikke med et annet rom hvis det går på samme sikringskurs... Det enkleste er å teste med å slå av noe som bruker mye strøm. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 (endret) Og du er 110% sikker på at du har bygd/satt sammen delene forsvarlig. Ikke har kortslutninger av hovedkortet til kabinettet feilkoplede kabler,strømkabler ,usb,firewire headere osv. Det kommer tråder her inne i mellom hvor hovedkortet er skrudd rett i bunnen av kabinettvifta (kabinettet) uten spacere osv. Så man må spørre. Endret 7. mars 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Kan være at den er dårlig på "inrush current" begrensning. Se eksempel på hvor stor srtøm psu kan trekke med en gang de slås på her http://www.tomshardware.com/reviews/power-supply-review-80-plus-bronze,3587-10.html Store kondensatorer som skal fylles opp med kapasitans som har skylden. Dyrere psu er bedre på å begrense dette enn billige. Da må man ikke ha for "kvikke sikringer" på kursene for å si det slik. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 hovedkortet er skrudd rett i bunnen av kabinettvifta Aldri hørt om noen som har skrudd hk i en vifte... Lenke til kommentar
Snake1991 Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2014 Da var problemet løst. PCen kjøres med jorda strømkabel og vil kun starte i jorda stikkontakt uten at det elektriske anlegget failer Takk for input folkens! Hilsen Snake1991 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 hovedkortet er skrudd rett i bunnen av kabinettvifta Aldri hørt om noen som har skrudd hk i en vifte... Haha - sitter med nettbrett og jæ ...la.. ..fuc ....ings stavekontroll . Jeg rettet det en gang. 1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 PCen kjøres med jorda strømkabel og vil kun starte i jorda stikkontakt uten at det elektriske anlegget failer Har liten tro på den diagnosen. Jord har ingenting med dette å gjøre. Hvis du har byttet fra en ujordet kontakt til en jordet så har du antagelig byttet til en annen sikringskurs. Lenke til kommentar
War Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Enkelt å finne ut av, slå av den kursen som gikk hele tiden. Hva blir mørkt? og i de mørke rommene hva trekker strøm der? Legg sammen alle de wattene og sammenlign det med amperen på sikringen ganger volten. Lenke til kommentar
Snake1991 Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2014 Du, kan teste det ila helgen, War. Akkurat nå er PCen og leiligheten ca 2 mil utenfor rekkevidde.... Men prøvde følgende: Gjorde TVene, PS3, lamper, tørketrommel, vaskemaskin, oppvaskmaskin og samtlige elektroniske dingsebomser strømløs. Deretter prøvde jeg de vanlige stikkontaktene og strømmen faila hver gang. Irriterte VANNET ut av meg. Så jeg tenkte SHIT nå kjører jeg opp PCen på badet, grunnet dit går det mest strøm. Og da fungerte det. La merke til jordingen og testet så på samtlige jordinger i leiligheten. Herregud har aldri vært borte i makan, men det funka. Så jeg er happy. Jeg er ingen elektriker, men undersøker saken nærmere ila helgen og kommer tilbake til dere når jeg vet mer =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå