-CerN- Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Erstatter nok ikke i det heletatt nei. 5000 poeng i firestrike, min desktop har over 20000. 20000? Hvilken skjermkort bruker du? To stykk vannkjølte 780ti Lenke til kommentar
-CerN- Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Erstatter nok ikke i det heletatt nei. 5000 poeng i firestrike, min desktop har over 20000. 20000? Hvilken skjermkort bruker du? To stykk vannkjølte 780ti Kan se selv her http://www.3dmark.com/fs/1600075 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 (endret) Jeg har enA G75-maskin som jeg kjøpte på slutten av 2012. Ytesen er god, spesielt etter oppgradering med 500 GB SSD. Byggekvaliteten derimot er elendig og reservedelene koster en god del. Maskinen tar seg godt ut men dessverre er chassiet litt plastic fantastic og for skrøpelig for jevnlig transport. Skjermrammener bristet etter få dager med transport i polstret bæreveske. Ikke i den grad at det er helt knekt, men den overlever neppe at jeg tar den med på flere reiser. Hele poenget med en slik notebook-PC er portabel gaming. Kan selvsagt bytte rammen men det blir raskt en tusenkrone i deler, toll, mva og frakt.. I tillegg ramlet 3 taster av etter noen måneder. Da man ikke kan få løse taster blir man nødt til å bytte hele tastaturet til ca 700 + toll, mva og frakt. G75 egner seg ikke til reiser og tastaturet er ikke godt nok til å være en desktoperstatter. Man kan like godt kjøpe en stasjonær fremfor å bruke en slik gaming-notebook med ekstern 24" skjerm og tastatur. G75-maskinene hadde vært flott med chassi i aluminium, 120 Hz skjerm, med et annet tastatur og muligheter for å velge Windows 7 Ultimate. Slik maskinene er per i dag er det ikke godt anvendte penger. Endret 8. mars 2014 av BadCat Lenke til kommentar
-CerN- Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Jeg har enA G75-maskin som jeg kjøpte på slutten av 2012. Ytesen er god, spesielt etter oppgradering med 500 GB SSD. Byggekvaliteten derimot er elendig og reservedelene koster en god del. Maskinen tar seg godt ut men dessverre er chassiet litt plastic fantastic og for skrøpelig for jevnlig transport. Skjermrammener bristet etter få dager med transport i polstret bæreveske. Ikke i den grad at det er helt knekt, men den overlever neppe at jeg tar den med på flere reiser. Hele poenget med en slik notebook-PC er portabel gaming. Kan selvsagt bytte rammen men det blir raskt en tusenkrone i deler, toll, mva og frakt.. I tillegg ramlet 3 taster av etter noen måneder. Da man ikke kan få løse taster blir man nødt til å bytte hele tastaturet til ca 700 + toll, mva og frakt. G75 egner seg ikke til reiser og tastaturet er ikke godt nok til å være en desktoperstatter. Man kan like godt kjøpe en stasjonær fremfor å bruke en slik gaming-notebook med ekstern 24" skjerm og tastatur. G75-maskinene hadde vært flott med chassi i aluminium, 120 Hz skjerm, med et annet tastatur og muligheter for å velge Windows 7 Ultimate. Slik maskinene er per i dag er det ikke godt anvendte penger. Du vet at du har 5 års reklamasjonsrett og at Asus må ta seg av reparasjonene gratis ikkesant? 1 Lenke til kommentar
Rasjonelt Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Jeg har en lignende ASUS maskin som jeg kjøpte på slutten av 2012. Ytesen er god, spesielt etter oppgradering med 500 GB SSD. Byggekvaliteten derimot er elendig og reservedelene koster en god del. Maskinen tar seg godt ut men dessverre er chassiet litt plastic fantastic og for skrøpelig for jevnlig transport. Skjermrammener bristet etter få dager med transport i polstret bæreveske. Ikke i den grad at det er helt knekt, men den overlever neppe at jeg tar den med på flere reiser. Hele poenget med en slik notebook-PC er portabel gaming. Kan selvsagt bytte rammen men det blir raskt en tusenkrone i deler, toll, mva og frakt.. I tillegg ramlet 3 taster av etter noen måneder. Da man ikke kan få løse taster blir man nødt til å bytte hele tastaturet til ca 700 + toll, mva og frakt. Maskinen egner seg ikke til reiser og tastaturet er ikke godt nok til å være en desktoperstatter. Man kan like godt kjøpe en stasjonær fremfor å bruke en slik gaming-notebook med ekstern 24" skjerm og tastatur. Min lever godt og jeg har ingen klager, hvis du ødela tastaturet er du en spesiell bruker, for å si det mildt. 2 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 (endret) Klart, men det er uaktuelt for min del å sende inn maskinen. Endret 8. mars 2014 av BadCat Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Tror jeg heller hadde brukt de 16k i en stasjonær. Lenke til kommentar
jendor1 Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Erstatter nok ikke i det heletatt nei. 5000 poeng i firestrike, min desktop har over 20000. 20000? Hvilken skjermkort bruker du? To stykk vannkjølte 780ti Kan se selv her http://www.3dmark.com/fs/1600075 Veldig bra med over 20000. Men har du overklokket CPU, Ram og skjermkort? Ser singel kort havner på ca.9700. Jeg får bare 6000. Men jeg har bare 570 SLI. vurderer å kjøpe 2 stk. 290 Lenke til kommentar
hekatombe Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Jeg har en lignende ASUS maskin som jeg kjøpte på slutten av 2012. Ytesen er god, spesielt etter oppgradering med 500 GB SSD. Byggekvaliteten derimot er elendig og reservedelene koster en god del. Maskinen tar seg godt ut men dessverre er chassiet litt plastic fantastic og for skrøpelig for jevnlig transport. Skjermrammener bristet etter få dager med transport i polstret bæreveske. Ikke i den grad at det er helt knekt, men den overlever neppe at jeg tar den med på flere reiser. Hele poenget med en slik notebook-PC er portabel gaming. Kan selvsagt bytte rammen men det blir raskt en tusenkrone i deler, toll, mva og frakt.. I tillegg ramlet 3 taster av etter noen måneder. Da man ikke kan få løse taster blir man nødt til å bytte hele tastaturet til ca 700 + toll, mva og frakt. Maskinen egner seg ikke til reiser og tastaturet er ikke godt nok til å være en desktoperstatter. Man kan like godt kjøpe en stasjonær fremfor å bruke en slik gaming-notebook med ekstern 24" skjerm og tastatur. Min lever godt og jeg har ingen klager, hvis du ødela tastaturet er du en spesiell bruker, for å si det mildt. Kan hende tastaturet fikk et ublidt møte med en knyttneve tett fulgt av ragequit og en ny knyttneve. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 (endret) Har selv en G75VW og er utrolig fornøyd med den. Jeg var faktisk veldig skeptisk selv, før jeg kjøpte. Ser det er mye hat i denne tråden til spillbærbare, men for min del er et helt suverent. Ja, det koster litt ekstra, men dæven som det snurrer når det kommer til spill. Min fraktes jevnlig og har ingen av problemene som nevnes over, så jeg vil tro brukeren har en del å si i det tilfellet. Jeg har hatt min siden oktober 2012, og regner med å bytte den med en nyere versjon i løpet av året eller neste år. Det holder strengt tatt i massevis ennå, men som den teknologielskeren jeg er, så er jeg svak for å oppgradere jevnlig uansett. Jeg har satt inn 16GB ram, en samsung Evo840 SSD i tillegg til en gampediger snurredisk og den holder fremdeles mål. (Ps, den er jævlig fin på en kald vinterdag også. Fungerer som ovn når jeg overklokker skjermkortet) Endret 8. mars 2014 av Dr. Mobius Lenke til kommentar
hekatombe Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Har selv en G75VW og er utrolig fornøyd med den. Jeg var faktisk veldig skeptisk selv, før jeg kjøpte. Ser det er mye hat i denne tråden til spillbærbare, men for min del er et helt suverent. Ja, det koster litt ekstra, men dæven som det snurrer når det kommer til spill. Min fraktes jevnlig og har ingen av problemene som nevnes over, så jeg vil tro brukeren har en del å si i det tilfellet. Jeg har hatt min siden oktober 2012, og regner med å bytte den med en nyere versjon i løpet av året eller neste år. Det holder strengt tatt i massevis ennå, men som den teknologielskeren jeg er, så er jeg svak for å oppgradere jevnlig uansett. Jeg har satt inn 16GB ram, en samsung Evo840 SSD i tillegg til en gampediger snurredisk og den holder fremdeles mål. (Ps, den er jævlig fin på en kald vinterdag også. Fungerer som ovn når jeg overklokker skjermkortet) Det er ikke hat fra min side, men jeg påpeker bare mangler ved testen og at en bærbar aldri kan erstatte en stasjonær på annet enn mobilitet. La oss si at jeg skulle erstattet min midt-på-treet spillmaskin med en bærbar og da mener jeg virkelig erstatte, tilsvarende ytelse altså. Min stasjonære har en i5 2500k, GTX 770 og 8GB RAM. Hva angår CPUen klarer de nye i7 4700 MQ/EQ/HQ å holde tritt, så der er det ikke noe problem. Hva angår RAM så er det ikke vanskelig å matche 8GB. Hva angår GPU, oida... nå må vi faktisk over på SLI-varianter i bærbare for å holde tritt, og da øker også prisen deretter. Og hva om jeg hadde hatt f.eks 2x GTX 770 i SLI og er ute etter å finne tilsvarende på bærbarfronten? Er jeg urimelig nå? Nei, i grunn ikke.. for det er jo tross alt snakk om å erstatte. Bør jeg senke kravene mine i dette tilfellet bare fordi det er en bærbar som markedsføres som en spillmaskin og som Hardware.no mener kan erstatte spillmaskina mi? Nei, absolutt ikke.. fordi den erstatter ikke. Det er en nedgradering som koster skjorta. For all del, skal man nå fyke rundt på alskens LAN og dataparty så er det jo hendig med en maskin det faktisk går an å spille de fleste spill på, forhåpentlig i native oppløsning uten at det lagger og føles helt sirup. Men prisen da gitt, nei.. da bruker jeg heller penga på en Håg-stol her hjemme også skiter jeg i å måtte spille overalt. Og joda, jeg har en bærbar, men den er ikke innkjøpt for å erstatte noe som helst. Den er innkjøpt for å komplementere behovet mitt på farten, da det er mye arbeid jeg kan gjøre på den, slik at jeg har mer tid til spilling når jeg først er hjemme foran spillmaskinen. Det er begrenset hva man kan spille på en i5 2400m med Intel HD 3000, den er også en ypperlig HTPC når den er tilkoblet docking, forøvrig en HP Probook 6460b så er det sagt :-) Jeg sier som jeg har sagt før: Smaken er som baken og i midten er det avgrunn der hvor en selv mener alle andre befinner seg. :-P Lenke til kommentar
-CerN- Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 (endret) Erstatter nok ikke i det heletatt nei. 5000 poeng i firestrike, min desktop har over 20000.20000? Hvilken skjermkort bruker du?To stykk vannkjølte 780tiKan se selv her http://www.3dmark.com/fs/1600075 Veldig bra med over 20000. Men har du overklokket CPU, Ram og skjermkort? Ser singel kort havner på ca.9700. Jeg får bare 6000. Men jeg har bare 570 SLI. vurderer å kjøpe 2 stk. 290 Jess, har en 4930k på 4.6ghz, 780ti'ene kjører på ca. 1250mhz core clock og 7630mhz memory clock. Har 16gb Corsair Dominator Platinum på 2666mhz. Ligger faktisk på Firestrike Hall of Fame for 2-veis SLI. Plass nr. 36 i skrivende stund. http://www.3dmark.com/hall-of-fame-2/fire+strike+3dmark+score+performance+preset/version+1.1/2+gpu Endret 8. mars 2014 av -CerN- Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Ikkje kjøp denne! Dei tjukke spelmaskinene til Asus har ekstremt mykje feil. Lenke til kommentar
tyfle Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Kona og jeg har en G54 maskin hver som vi bruker til spilling på ferie, og jeg må si jeg er ekstremt fornøyd med disse. Kraftige og fremdeles gode. Men når jeg ser at denne har matt skjerm så blir det definitivt handel av to slike i nærmeste fremtid. Resten så også knallbra ut Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Du kan kjenne litt på rammen rundt skjermen feks oppe ved kameraet og se at denne er myk og utsatt. Maskinen er ikke ødelagt men rammen har gitt etter på et punkt på oversiden, noe jeg antar vil forverres ytterligere ved videre transport. Man kam godt frakte maskinen i en bil, pent lagt i bafasjerommet, men chassiet er for svakt til å over tid tåle å bli bært i notebookveske når man nytter buss/tog/fly, eller bare går mellom hoteller. Hos meg ser jeg tegn på svakheter etter to reisedager og noen hotellbytter. Lite hensynsmessig å måtte bytte hele tastaturet om en tastecap løsner, dette er tross alt skjøre saker med fester på størrelse av et knappenålshode. Lenke til kommentar
TeknoFreak01 Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 har en egen stasjoner til gaming men tenker på en sånn en også. De gangene jeg skal på lan er det MYE letter og ta men en bærbar en og bære en stasjoner PC. at en stasjonær pc er bedre er det ingen tvil om, men for de som flytter mye er en bærbar midt i blinken. + denne kan brukes på skolen, så slipper du og sitte med en dritt pc på skolen ( bedre og brife med denne Lenke til kommentar
Puro Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Laptops kan ikke erstatte noe som helst med gaming om de ikke engang kan byttes skjermkort på. PS: De skal nok måtte lage noe mye kraftigere skal jeg se noe forbedring fra min PC til en laptop. Lenke til kommentar
SiverM Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Tidligere i vinter kjøpte jeg modellen med nest høyest rang, kan bare si at jeg ikke ble noe annet enn skuffa. Forventer mye mer fra en PC i den prisklassen, for ytelsen kunne sammenliknes med en stasjonær for halve prisen. Lenke til kommentar
warioman Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Er skjermen 120hz? Hvis ikke klarer hvertfall ikke jeg spille fps spill på den x) Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Ja, skjermen kan være om 120hz om du ønsker det. Noen modeller kommer med 60 andre med 120. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå