Oscar2107 Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Hei alle. Jeg har en cooler master seidon 120V som ikke virker lenger. CPU-kjøler. Pumpen har sluttet å pumpe vann selvom den får energi. LED-Lampen lyser i alle fall. Den står koblet med en 3-pin til chassis-fan i mitt asus p6t hovedkort. Jeg tror ikke feilen ligger i selve kjøleren. jeg har hatt lignende problemer tidligere hvor den har startet å virke avs eg selv på magisk vis etter å ha skrudd av og på pcen og byttet litt om på hvor jeg har koblet pumpen til, og lignende. Denne gangen fungerer ingen ting dessverre,og pumpen står helt stille. Jeg har prøvd alle mulige chassis-fan-koblinger og skrudd av og på pcen uten hell. Problemet oppstod for øvrig etter jeg skulle sette maskinen i dvalemodus, og klarte å komme nær en tast så pcen avbrøt å sette seg i dvale, for deretter å henge seg opp. Noen som har noen ideer på hvordan jeg kan få pumpen til å gå igjen? Eller andre med lignende problemer? Kan det kanskje løses i Bios? Annen software? Koble direkte til psu? Tvinge chassis fan til å gå på noen måte? Vifte-software viser 0rpm i den tilkoblingem pumpen står i. Har alltid pleid å vise rundt 2000 ish Lenke til kommentar
Frifraktpåalt Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 hmm, har du sjekket temperaturen din ? mulig programmet ikke viser riktige verdier... om ikke pumpen virker vil jo tempraturen stige ganske så fort under load.. Lenke til kommentar
Oscar2107 Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2014 Ja. Kan kun ha maskinen på i 3-4 minutter før jeg må skru den av grunnet varme. Pumpen er problemet. Radiatoren og sslangene er iskalde selvom pumpen er glodvarm Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Er pumpen glovarm er den mulig at det ikke får kjølevæske. Men det er også mulig at el-motoren snurrer, men ikke selve pumpen. Prøv å koble fra strømkabel og snu PC'en opp-ned noen ganger, kan være en luft boble i systemet selv om det ikke skal skje med lukkete systemer. Lenke til kommentar
Oscar2107 Skrevet 11. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2014 Tusen takk for svar. Ingen ting har fungert har derfor anskaffet nye pumpe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå