Gå til innhold

[Løst] Hylle til rackskap

Anbefalte innlegg

Hei,

Når vi fikk altibox så ble det satt opp et rackskap som det er et pachepanel i og noen stikkontakter inni (skrudd fast).

Switchen og routern vår står i bunn av dette skapet, tenkte å kjøpe en hylle, men finner ingen.

Da setter jeg en av switchene opp på hyllen (en til tv og en til internett).

(Skal flytte routeren)

Det er ca. 47 cm mellom skruhullene på i dette skapet, og det er rundt 32 cm dypt.

Trenger noe slikt http://www.safewell.com.au/website2013/wp-content/uploads/2013/05/cantilevershelf.jpg

Noen som vet om noen hyller som passer til dette rackskapet vårt??

quuIVgu.jpg

Endret av Guleman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk heller om racket du har er 19" rack, da det er en standard :-)

Hvordan sjekker jeg det, har prøvd å lete etter merke/modell på den, men finner det ikke (har ikke letet spesielt godt), hvor pleier det å stå?? :)

Edit: Har letet nå på rackskapet, men fant ikke modellnummer eller merke, den er kun helt hvit

Endret av Guleman
Lenke til kommentar

Hvordan sjekker jeg det, har prøvd å lete etter merke/modell på den, men finner det ikke (har ikke letet spesielt godt), hvor pleier det å stå?? :)

Det står nok ikke noe sted, men jeg ser det er et 19" rack på bildet ditt. Bredden er 19".

Søk på wikipedia. så finner du info.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det står nok ikke noe sted, men jeg ser det er et 19" rack på bildet ditt. Bredden er 19".

Søk på wikipedia. så finner du info.

Da regner jeg med at den passer.

Takk for hjelpen :):)

Endret av Guleman
Lenke til kommentar

Edit: Det der er 19" rack

Sendte mail før jeg så svaret ditt, fikk dette tilbake:

Hei!

Står ikke nøyaktig bredde. Men passer til 600 mm skap

Med vennlig hilsen,

Bent

Salg og Kundeservice.

Skapet mitt er ikke 600mm, tror du den fortsatt passer??

Endret av Guleman
Lenke til kommentar

Mål dybden på skapet ditt. Skapet skal vel henges på en vegg eller noe sånt, sånn at ikke noe kan stikke ut bak?

https://www.komplett.no/deltaco-m6-skruer/574702 <- bolter til å feste hylla med

https://www.komplett.no/deltaco-19-fixed-shelf-350mm-deep/802536 <- Om du har mer enn 35cm å gå på fra de vertikale festestolpene forran til veggen bak.

edit: @Charlie: 600mm er "back to back" dybde på skap der man har vertikale festestolper i begge ender i racket. Ikke noe trådstarter trenger å tenke på, så lenge hylla kun festes i stolpene forran.

Endret av j--
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Målte igjen, den er 32cm dyp fra skruehullet til bakerst, men tror faktisk at jeg skal få klart å få den inn der (så den stikker ut på baksiden). Jeg skal ikke henge den opp på noe vegg, den står plassert inne i et kott.

Har ikke plass til noe annet i kottet, og gidder heller ikke legge inn noe der siden det er 80 cm i høyden på det høygeste der (skrått tak).

Da bestiller jeg nok den :) Takk for all hjelp :) :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...