geirjenssen Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Jeg ble innkalt av Nissan for å forbedre Nissan Connect systemet i bilen.Det ser ut til at de bruker Linux på de nye bilene! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Flott, men ikke veldig overraskende egentlig.. IT-gigantene slåss om operativsystem til bilene - Audi gifter seg med Google, mens BMW, Mercedes og Honda har valgt Apple. Nå er vel strengt tatt Android fortsatt å anse som Linux. Selv ble jeg ganske skuffet når jeg fant rester etter Windoze Media Player i min Audi 2013-modell, men forhåpentligvis blir det Android i neste bil jeg kjøper.. Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2014 Min Android (HTC One X med 4.2) fungerer veldig bra mot denne bilen. F. ex når jeg klikker på AUX knappen på bilen, så starter musikk appen på telefonen automatisk og begynner å spille. Jeg kan også skippe frem og tilbake i spillelisten med knappene på rattet. Lenke til kommentar
AM2petterk Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Flott, men ikke veldig overraskende egentlig.. IT-gigantene slåss om operativsystem til bilene - Audi gifter seg med Google, mens BMW, Mercedes og Honda har valgt Apple. Nå er vel strengt tatt Android fortsatt å anse som Linux. Selv ble jeg ganske skuffet når jeg fant rester etter Windoze Media Player i min Audi 2013-modell, men forhåpentligvis blir det Android i neste bil jeg kjøper.. Enda en bekreftelse på at jeg har valgt riktig bilmerke, igjen. (Audi) Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Å bruke Linux i biler er vel i grunn det eneste fornuftige å gjøre, men jeg er skeptisk til å knytte seg opp mot selskaper som Google og Apple.. Vet de ikke nok om oss som det er? Skal NSA få vite hvor du kjører, om du overholder fartsgrensene, etc også? Det er vel egentlig bare å operere inn sporingschip med killswitch kontrollert av USA med en gang og bli ferdig med det. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Selv min bil (med Windoze fucking media player) har allerede Google Maps, Facebook, Twitter og nyheter integrert, så om hele greia blir Android/Linux gjør meg fint lite.. Min Android (HTC One X med 4.2) fungerer veldig bra mot denne bilen. F. ex når jeg klikker på AUX knappen på bilen, så starter musikk appen på telefonen automatisk og begynner å spille. Jeg kan også skippe frem og tilbake i spillelisten med knappene på rattet. Dette er vel strengt tatt Bluetooth sin standard (jeg trenger ikke en gang trykke på noe, når jeg setter meg i bilen og starter den så kobler den seg til mobilen, starter Spotify på siste sang og vips kan jeg også hoppe frem, tilbake, pause/mute etc via multifunksjonsrattet), og ikke akkurat noe Android utelukkende kan skryte av (selv om jeg foretrekker Android).. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Å bruke Linux i biler er vel i grunn det eneste fornuftige å gjøre, men jeg er skeptisk til å knytte seg opp mot selskaper som Google og Apple.. Vet de ikke nok om oss som det er? Skal NSA få vite hvor du kjører, om du overholder fartsgrensene, etc også? Det er vel egentlig bare å operere inn sporingschip med killswitch kontrollert av USA med en gang og bli ferdig med det. Ikke at jeg er uenig, men med mobiltelefoner i dag så har vi allerede kvittet oss med privatliv. Så å bli sporet når man kjører ubetydelig i forhold til mobiltelefon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå