Konnis Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Er på utkikk etter ny mobil, og vil vende tilbake til Android etter drøye halvannet år med WP8. Har sett meg ut enten en S4 variant (da helst S4+) eller Nexus 5. Sliter dog med å velge mellom disse to; S4 får et pluss fordi den har minnekortplass, mens Nexus 5 er ren Android uten bloatware så jeg regner med den er litt kjappere i svingene? Vil helst holde meg til ren Android, TouchWiz eller HTC med mindre Sony sine androidskall ikke er så gærne for tiden. Er det noen andre egenskaper som kan vippe meg enten i S4 eller Nexus-retning? På papiret ser de relativt like ut. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Det finnes mange custom rom til S4 som gjør den til en "nexus" telefon. Begge er gode kandidater. Jeg ville selv valgt Nexus 5 pga prisen, men det kan ha noe med at jeg har hatt en nexus 4 i ett år nå og jeg har vært utrolig fornøyd med den. Lenke til kommentar
I am not a bird Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Det kommer veldig an på om du trenger minnekortplass, hvis du ikke trenger dette - løp og kjøp Nexus 5. Uten tvil! Selv mener jeg at dette er viktig, og måtte dessverre styre unna denne. S4 4G + har ellers den store fordelen med at den ikke har on-screen buttons, så du kan spille spill i fullskjerm - STOR fordel! høres kanskje ikke så viktig ut, men det er sinnsikt irriterende å ikke kunne bruke hele skjermen. Når det gjelder TouchWiz kan du laste ned f.eks Nova Launcher, men dette endrer bare hjem-skjermene. Du kan jo også laste ned egne tekst-apper, og ringe-apper, hvis du har lyst til å bruke tid på dette. Resten er relativt likt: kamera, kraft, størrelse, skjermkvalitet osv. osv. PS: hvis du kjøper Nexus 5 - velg hvit! Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Jeg er veldig glad i Home-knappen på min S2. Burde jeg heller velge S4 istedet for Nexus 5 pga dette? Jeg vurderer S4 vs Nexus 5 om dagen. Det skiller bare kr. 400,- mellom disse 2 telefonene per dags dato. Software spiller ingen rolle for meg, da jeg kommer til å kjøre CM (som i skrivende stund ikke finnes til i9506...) Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Du har en Home knapp på Nexus 5 og, den er bare ikke fysisk. Fordelen er at du kan velge knappene selv. Har byttet ut mine med noen som ser vesentlig bedre ut enn stock. Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Du har en Home knapp på Nexus 5 og, den er bare ikke fysisk. Fordelen er at du kan velge knappene selv. Har byttet ut mine med noen som ser vesentlig bedre ut enn stock. Det jeg mente var at en fysisk knapp kan man bruke til å vekke skjermen istedet for å trykke på av/på-knappen. Jeg har valgt å bruke Home-knappen til å låse opp skjermen (CM 10.2), og det er veldig kjekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå