Klykken- Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 (endret) Jeg hadde 40mm på min 92' honda civic i sin tid. 17" felger med 205/40-dekk subbet borti hjulbuene. Men det var senk med kun fjærer og en litt annen bil. 40mm var i alle fall greit på den bilen, da den var temmelig høy fra før av. Noe styling og annet fjas ville jeg ikke kostet på bilen. Men felger og senk er greit og moro. En annen ting du bør vurdere er å vaske dekk sidene dine da disse er brune og fæle. Vask de med Surfex HD (kjøpes hos bilnerden.no f.eks) utvannet 1:5, og skrubb litt med en børste myk børste. Spyla av, tørk og ta på dekkfornyer a-la swissvax pneu, og vips er de som nye igjen. Samme gjelder plastlistene rundt om på bilen. Disse er jo solbleket. Fikses med nesten samme metode som på dekkene, bare at du bruker f.eks Owatrol Polytrol til slutt, som fås kjøpt hos fargehandelen, coop bygg, jernia osv. Bruk en skumgummipensel og påfør jevnt. La det sitte en stund og tørk av overskuddet. Pensle igjen om fargen ikke kommer helt tilbake. Ellers kan du forsøke å holde bilen så ren og blank som mulig. Les deg opp på bilpleie og evt maskinpolering hos Detailersclub, så skal du se at folk blir overrasket over bilen din. Endret 2. juli 2014 av Klykken- Lenke til kommentar
t0mb-exe Skrevet 2. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2014 Jeg hadde 40mm på min 92' honda civic i sin tid. 17" felger med 205/40-dekk subbet borti hjulbuene. Men det var senk med kun fjærer og en litt annen bil. 40mm var i alle fall greit på den bilen, da den var temmelig høy fra før av. Noe styling og annet fjas ville jeg ikke kostet på bilen. Men felger og senk er greit og moro. En annen ting du bør vurdere er å vaske dekk sidene dine da disse er brune og fæle. Vask de med Surfex HD (kjøpes hos bilnerden.no f.eks) utvannet 1:5, og skrubb litt med en børste myk børste. Spyla av, tørk og ta på dekkfornyer a-la swissvax pneu, og vips er de som nye igjen. Samme gjelder plastlistene rundt om på bilen. Disse er jo solbleket. Fikses med nesten samme metode som på dekkene, bare at du bruker f.eks Owatrol Polytrol til slutt, som fås kjøpt hos fargehandelen, coop bygg, jernia osv. Bruk en skumgummipensel og påfør jevnt. La det sitte en stund og tørk av overskuddet. Pensle igjen om fargen ikke kommer helt tilbake. Ellers kan du forsøke å holde bilen så ren og blank som mulig. Les deg opp på bilpleie og evt maskinpolering hos Detailersclub, så skal du se at folk blir overrasket over bilen din. Men hva tror du passer best på min da? 40mm eller 35mm senk? Er redd 40mm blir for mye :/ Hvor kan jeg måle hvor lav den blir? Hvor måles det når de sier 40mm? Fra hjulbue til toppen av dekket? Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Litt usikker på hvordan dette måles. De hos Parts And Retards er meget serviceinnstilte, i alle fall på bilpleie, så du kan prøve å ringe de hvis ingen her kan gi deg et godt svar. Uansett, 35 og 40mm er altså 5mm i forskjell. Dra frem linjalen så ser du at det er fryktelig lite forskjell. Lenke til kommentar
t0mb-exe Skrevet 2. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2014 Litt usikker på hvordan dette måles. De hos Parts And Retards er meget serviceinnstilte, i alle fall på bilpleie, så du kan prøve å ringe de hvis ingen her kan gi deg et godt svar. Uansett, 35 og 40mm er altså 5mm i forskjell. Dra frem linjalen så ser du at det er fryktelig lite forskjell. Jeg fikk svar fra de: "Den det står "40mm" senk på er følgelig den som gjør bilen lavest. Man regner ut fra original høyde, det vil si at disse gjør bilen 40mm lavere enn originalt. " .. Men jeg lurer fortsatt på HVOR måler de fra? Jeg vet at det er noe med fra hjulbue til (ett eller annet)? Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 (endret) Det spiller jo ingen rolle hvor du måler fra, så lenge det ikke er mellom dørene f.eks, eller frontruten og ned til rattet. Det er jo fra karrosseri og ned til bakken det må være da.. Og det blir det samme som fra hjulbuen og ned til hjulet. Men jeg sverger på at min Civic ble lavere enn 4cm fra originalt. Endret 3. juli 2014 av Klykken- Lenke til kommentar
t0mb-exe Skrevet 3. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2014 Det spiller jo ingen rolle hvor du måler fra, så lenge det ikke er mellom dørene f.eks, eller frontruten og ned til rattet. Det er jo fra karrosseri og ned til bakken det må være da.. Og det blir det samme som fra hjulbuen og ned til hjulet. Men jeg sverger på at min Civic ble lavere enn 4cm fra originalt. Åja okei, takk Så da anbefaler du å gå for 40mm, ikke 35mm? Selv om det ikke gjør så mye forskjell? Lenke til kommentar
t0mb-exe Skrevet 3. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2014 EDIT: Lurer også på en ting; Hvor kan jeg få tak i en slik grill til Toyota Carina E: http://moretteshop.dyndns.biz/images/Carina%20E%20PJ%20a%20(Small).JPG Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Tja, det blir sikkert bittelitt stivere med 40 enn 35. Det kommer an på hvilken komfort du ønsker det da, i bunn og grunn. Bilen er jo gammel så kanskje aftermarket-deler er vanskelige å oppdrive i butikk? Sjekk ebay kanskje. Ellers finnes det "plastidip" som kan gjøre eksisterende grill smålik denne. http://www.blankbil.no/categories/plastidip Lenke til kommentar
t0mb-exe Skrevet 3. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2014 Tja, det blir sikkert bittelitt stivere med 40 enn 35. Det kommer an på hvilken komfort du ønsker det da, i bunn og grunn. Bilen er jo gammel så kanskje aftermarket-deler er vanskelige å oppdrive i butikk? Sjekk ebay kanskje. Ellers finnes det "plastidip" som kan gjøre eksisterende grill smålik denne. http://www.blankbil.no/categories/plastidip Hva mener du med at den blir stivere?, i forskjell til slik den er orginal? Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 (endret) Ja, vandringen på demperne blir kortere, og dermed stivere. I tillegg til at fjærene er stivere selvsagt. Endret 4. juli 2014 av Klykken- Lenke til kommentar
Woods Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Ikke for å være veldig kjip i denne diskusjonen, men jeg blir litt nysgjerrig. Ved å senke en bil som denne, blir den da ´fetere´? Altså, vi snakker om en nokså kjedelig familiebil i utgangspunktet? Personlig syns jeg det er mye "kulere" å se slike biler i bra stand, enn massive plastskjørt. Lenke til kommentar
t0mb-exe Skrevet 7. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2014 E det nå sjangse for at en frontfanger fra toyota avensis 1998 vil pass min carina? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå