mohamedina Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 (endret) Hei, Jeg har kjørt Raid 5 (3tbx4) på dataen min. Nylig måtte jeg bytte PSU på dataen min og tok da ut en SSD disk (ikke systemdisk) og satte inn en Sata Blue Ray spiller. Startet opp dataen igjen men fikk da bare svart skjerm også feilmelding om at den ikke kunne boote. Fikk bare boot CDB feil. Søkte litt på nettet og prøvde å fikse men uten hell. Til slutt så tenkte jeg og boote opp fra en live ubuntu plate men dette også uten hell. Ble litt frustert så prøvde å formatere disken men dette var heller ikke mulig selv om jeg slettet SSD disken (men selv ikke da var det mulig å få innstallert windows) - Får bare feilmelding (husker ikke feilmeldingen i farten men kan fremskaffes). Antar dette har noe med at diskene mine står i RAID men noen som har noe tips til hva jeg burde gjøre? Endret 7. mars 2014 av mohamedina Lenke til kommentar
mohamedina Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2014 Flashet BIOS, Resatt til defuelt, koblet fra alle diskene + DVD-rom. Slettet disken og installerte Windows på nytt så nå fungere alt. Raid og alt kom opp akkurat slik det var før Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå