Gjest Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Ikke har sata-tilkobling? Den var ny for meg i hvert fall. Har du merke og modell på denne harddisken? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Hva slags tilkobling hadde disken da? Så vidt jeg vet er det kun IDE og S-ATA tilkoblinger på harddisker som brukes i eksterne kabinetter. Og begge disse får du USB adaptere til Og ang elkjøp.. Tror dem kun redder data fra disker som er formatert og lignende, og ikke disker som har f.eks skadet kretskort. Lenke til kommentar
Geekthrill Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2014 Den hadde kun tilkobling for USB. Denne var loddet på harddisken. Salgsrepresentanten hos Elkjøp påstod videre at kretskortet var unikt for hver enkelt harddisk, og at det var lite jeg kunne gjøre på egen hånd. Harddisken ser slik ut, nøyaktig modell er jeg usikker på da jeg i skrivende stund ikke kunne finne embalasjen: http://bildr.no/view/Y05MZHoz Jeg sendte den med posten i dag. Krysser fingrene for at de får til noe hos Ahlberg Data i Oslo. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Det stemmer at WD Passport disker har bare USB tilkobling. Det kan også stemme at det kan være problematisk å bytte kort mellom disker. Det er riktignok ikke kretskortet som er unikt, men unike data som er lagret i en krets på kortet. I praksis blir resultatet det samme. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 5:40 Ser ut som usb går rett på hdd her Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 (endret) Jeg har hørt at slike finnes, men alle mine eksterne harddisker er S-ATA inni et kabinett med et ekstra kretskort for USB. Uflaks for deg, for da får du ikke testet uten USB-kortet. Om det er viktig for deg å få tilbake innholdet, så tror jeg det absolutt klokeste er å få sendt den inn uten å prøve for mye selv. Du risikerer å gjøre det vanskeligere for dem ved å prøve selv først. Endret 8. mars 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Hmm.. Kjekt å vite om Aldri hørt om disker som har USB direkte på kretskortet før, men ser det jo i videoen. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Det lønner seg sikkert bare hvis man produserer i store nok kvanta. Utvikling er jo svinedyrt, men masseproduksjon presser prisene nedover. Lenke til kommentar
Geekthrill Skrevet 20. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2014 (endret) Ja, da fikk jeg prisantydningen. Blant annet så var leserhodene på selve harddisken gåen. Pris: 9900 + ny disk (1500) + moms... Blir vann og brød noen uker fremover. Endret 20. mars 2014 av Geekthrill Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Du planlegger altså å betale for å få tilbake eksamensoppgaven? Sørgelig at det ble så dyrt. Lykke til! Lenke til kommentar
Geekthrill Skrevet 20. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2014 En (dyr) lærepenge - heretter skal jeg ha backup på minst to ekstra harddisker. Takk : ) Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Du kan sende oppgaven til deg selv på mail, så har du den der også. 1 Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Dropbox funker bra også. Kjipt at det ble så dyrt. Ikke akkurat vekslepenger det der :| Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå