Bigelk Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 (endret) Hei. Jeg har en Kode som sletter rader i en rapport som jeg ikke vi ha med. Den bruker en liste som er fylt med initialer som Utgangspunkt. F.eks Ola Nordmann = OLNO Hvis OLNO står i denne listen blir OLNO slettet så han ikke blir med i rapporten. Nå prøver jeg å modifisere koden så den fungerer motsatt. altså, hvis du ikke finner OLNO i listen blir OLNO Slettet. Fungerer Nesten helt utmerket utenom at den ikke vil slette linjer der det bare er en bokstav. F.eks KANO O OLNO Her sletter den ikke O. Noen Løsninger? Kode Private Function Funnet(Hva As Variant) As Boolean 'funksjon for og slette rader som ikke skal være med i rapporten. sletter også de personene som ikke skal være med Dim R As Range, Funn As Range Set R = Sheets("ver").Range("A1:A89") On Error Resume Next Set Funn = R.Find(what:=Hva) Funnet = Not (Funn Is Nothing) End Function Set MyRange = Intersect(ActiveSheet.UsedRange, Range("A:A")) MyLastRow = MyRange.Row + MyRange.Rows.Count - 1 For x = MyLastRow To 1 Step -1 If Not Funnet(Cells(x, 1).Value) Or (Cells(x, 1).Value) = "" Then Cells(x, 1).EntireRow.Delete End If Next x Skal også bemerkses at hvis jeg Bytter ut : Or (Cells(x, 1).Value) = "" Then med Or (Cells(x, 1).Value) = "O" Then Så sletter den O all hjelp blir mottatt med glede Bare si i fra hvis forklaringen trenger utfylling MVH Torbjørn Endret 7. mars 2014 av Bigelk Lenke til kommentar
Bigelk Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2014 (endret) Hei. Et skritt nærmere Løsningen tror jeg. Det er en som Har Initialene AHEH Hvis jeg legger inn AHE i rapporten blir den ikke slettet Hvis Jeg f.eks legger inn AHX så blir linjen slettet. Så den tror på en måte at AHE er en godkjent verdi siden verdien AHE er å finne i AHEH? Det vil jo forklare hvorfor den ikke sletter en enkelt bokstav siden bokstaven blir en godkjent verdi siden den er en del av et annet ord i rapporten som inneholder den bokstaven. Noen måte å løse det på? Torbjørn Endret 7. mars 2014 av Bigelk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå