Shirmah Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Hei! Jeg har aldri opplevd noe merkelig oppførsel med nettilgangen til PC'en min før, men i går kveld virker det som om internetten sa takk for seg. Jeg var på southparkstudios.no og så på en episode, som jeg fikk sett ferdig. Når jeg da skulle klikke meg videre til neste, var det som om noen hadde nappet ut kabelen. Ikke nett. µTorrent, derimot, får tilsynelatende nettilgang. Om jeg fyrer opp Mullvad, så kobler den til og jeg får da nettilgang som normalt. Så fort jeg stenger Mullvad er det full stopp. Alle andre enheter kobler seg fint til med trådløst på samme router og nettverk, men jeg bruker kabel til den stasjonære med dette problemet på. Ting jeg har prøvd, som ikke har fungert: Restart av router, modem og PC netsh winsock reset ipconfig /flushdns netsh int ip reset resetlog.txt Anti-virus/malware/spyware med helt oppdaterte AVG og Malwarebytes Noen som har peiling på hva dette kan være? Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 (endret) Er det mulig at det har skjedd noe krøll med Mullvad? Jeg tenker på disconnect safety som gjør at hvis den mister kontakten med proxyen så stopper den nettilgangen. Jeg regner med at den endrer brannmur innstillinger for å blokkere utgående signaler og det er mulig at det har skjedd noe krøll som gjør at Mullvad ikke setter tilbake til vanlige innstillinger når du avslutter programmet. Det blir litt fisking her, mulig du har mer flaks på forumet dems. Endret 7. mars 2014 av Bjoolz Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 8. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2014 Takk for svar! Det ser ut til at det er Mullvad som kan ha vært synderen her, ja. Helt hva som forårsaket problemet vet jeg ikke, men med litt roting i innstillingene til både Mullvad og nettverksadapteret har ting endelig ordnet seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå