Yuruf JapJap Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Hei, Jeg lurer litt på hvordan folk katalogiserer musikken sin på linux? Jeg har en disk proppa full av musikk, men desverre er det også mye rot inni der. Noen lydfiler som ikke fungerer, noen filer som ikke er musikk etc. Finnes det et program eller opplegg som katalogiserer musikken etter ønske, f.eks i mapper med artist, og så lister ut alt som er skrot? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Du er inne på noe, en god mappestruktur. Kjenner ikke til program som gjør noe for deg, har sortert alt mitt manuelt. audio/music/<artist>/<artist> - <utgivelsesår> - <albumtittel> [singel, EP, vinylrip]/ På den måten står du fritt til å velge avspillingsprogram, istedenfor å ha en database som er spesifikt til ett program. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Update: Dette kan du bruke for å finne filer som ikke matcher noe: find /media/nas/video/movies/ -type f \( ! -iname "*.mkv" ! -iname "*.jpg" \) /media/nas/video/movies/SD/fil_1.avi /media/nas/video/movies/SD/fil_2.nfo /media/nas/video/movies/SD/fil_3.avi /media/nas/video/movies/SD/fil_4.avi /media/nas/video/movies/SD/fil_5.avi Her skipper den en liten haug med *.mkv og *.jpg-filer :-) Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Hvis du bruker programmet Banshee så kan du hake av for "update file and folder names". Dette er muligens noe for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå