Gå til innhold

Trådløst tastatur/mus til kontor og spilling?

Anbefalte innlegg

Har slitt ut gode gamle MX518 og sølt ned tastaturet, så trenger et nytt sett og ønsker helst at det skal være trådløst.

Liker tastaturer med "lave taster" (litt som på bærbare), og trenger en mus som er nøyaktig og god både til vanlig bruk, Photoshop og fps-spill. Helst med noen ekstra programmerbare knapper og mulighet for å justere følsomhet til forskjellig bruk.

Noen gode tips? Om det er et sett eller separat mus/tastatur er ikke så farlig, men bør helst ikke koste skjorta og bør dele samme mottaker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja man har jo Logitech MK710 selv om Logitech Performance MX vil være bedre mus i så fall. Personlig erfaring sider at logitech er best på baterilevetid. Man kan ofte bruke musen i måneder uten å bytte batteri i beste fall et år med long time batterier.

Om det blir for dyrt, Logitech G400 vil nok komme nærmest den musen du har fra før. Synd den ikke har laser, siden ofte vil være bedre med det.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har Performance mx på jobb, og det er en ganske stor mus. For meg som ikke har så store never er den i grenseland stor. DRiver også og ser etter trådløst tastatur og mus for hjemme bruk. Jeg bruker det ikke til spilling, men kun "kontor" og bilderedigering. Duger Logitech MK710 godt til det. Ser ut som at musa er litt mindre....

Eller er det klare fordeler med en stor mus?

Lenke til kommentar

Kikket på den og den er kanskje litt i overkant sotr den musen ja. Men, finnes jo stort utvalg i spillmus så mye å velge mellom.

Tastatur har imidlertid blitt en større greie. Nå har jeg vært og fiklet på samtlig som var utstilt på Elkjøp (de fleste fra Logitech og en del Sandstrom) men klarte ikke å finne noe som matcher mitt gamle Mist Oghma.

http://www.hardware.no/artikler/mist_oghma/46263/alle

Produsenten ser ut til å være borte, og vet ikke om det finnes noe identisk under annet merkenavn? Ut fra artikkelen å dømme må jeg opp på Ligitech Dinovo for å finne tastatur med samme "følelsen", og det er svindyrt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg trenger også trådløs tastatur/mus til bl.a. å spille med (også FPS) og bra med forslagene over. Men trenger det egentlig å bli så dyrt som noen av eksemplene over? Hva med et rimelig Logitech MK520 er ikke det egentlig greit nok? Hmm, mens jeg skriver dette så innser jeg at jeg på musa gjerne vil ha iallfall "forward+backward" knappene.

Logitech 710 ser jo ut til å ha grei mus, men synes vel at tastaturet kunne vært litt mindre (trenger vel ikke den greia på øverst, men kan kanskje overleve at det er slik også...).

Har noen kommet opp med andre forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...