objorkum Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Noen som vet hvordan jeg får vekk automatisk scandisk i windows XP? Lenke til kommentar
tore- Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 La den være, hvis du ikke har tålmodighet å vente 2-3 min for at windows skal få lov å sjekke for feil burde du ikke hatt lov til å bruke pc. Det er viktig at den kjører scandisk, slik at du slipper feil og korrupte filer ol. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Nå har det seg sånn at Windows kjører scandisk hver gang jeg skrur på en maskin her i huset, og det er sinnsykt irriterende. Trodde de hadde klart å fjerne den buggen fra 98 (der kom scandisk også hele tiden ofte, men kunne fjernest). Dessuten har jeg ALDRI hatt bruk for scandisk. Lenke til kommentar
Oldie Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Om Windows avsluttes på riktig vis kjører ikke scandisk. Dersom en bruker av/på-knappen for å avslutte Windows og deaktiverer scandisk nekter Windows til slutt å starte på grunn av korrupte filer. Ta bryderiet med å avslutte Windows på korrekt vis, så er problemet borte. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hvis dere mener at Scandisk er nødvendig å kjøre etter feil avslutting eller i det hele tatt under oppstart så bør dere ta dere en pille Sånne ting kjører man manuelt når det passer. Grunnen til at den kjører i starten til XP er nok trolig at du har korrupte filer. Prøv å kjør scandisk i windows, og eventuelt en grundig sjekk før du går på jobbskole. Hvis du heller vil skru av funksjonen så finnes svaret, og google finner det. Men det er ikke så lett å finne fordi det er ikke noe utbrett problem i XP. Du finner mye om det til ME og 98... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Altså, jeg er ikke n00b heller. Har aldri skrudd den maskinen av på feil måte (er ikke min maskin). I 98 kunne man bare fikse i boot.ini. Burde være noe lignende i XP også. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Fant denne. http://www.win-xp.no/article149.html Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Altså, jeg er ikke n00b heller. Hehe, aldri godt å vite hva nivå folk ligger på. :wink: Lenke til kommentar
wil Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 her må vi være litt seriøse folkens. objorkum: har du prøvd å starte maskinene dine i safe mode? mulig dette fikser problemet. selv har jeg ikke hatt dette problemet på lenge. bare på skolen min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå