Ooooj Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Jeg har tenkt å kjøpe asus g750jx med: i7 4700hq, 770m, 8gb ram og 3d 120hz skjerm. Er den bra? Lager viftene mye støy? Det er jo 2 store vifter. Blir den veldig klomsete og tung å bære på? Også en fordel med denne er at jeg kan bytte gpu på denne akkurat som på alienware, så kan bytte til 780 eller 880 senere når de blir billigere, så den kommer sikkert til å vare en stund. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 (endret) Hadde vært deg, ville jeg heller kjøpt en modell, som hadde 880. Siden det er ofte slik om du bytter prosessor og skjermkort i laptop pleier garantien ofte å ryke, prisen blir heller ikke særlig billigere totalsett, spessielt om kjølingen er litt for dårlig, normalt pleier harddisker og SSD samt ram problemfritt kan byttes uten å påvirke garantien. Endret 7. mars 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
Ooooj Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2014 Hadde vært deg, ville jeg heller kjøpt en modell, som hadde 880. Siden det er ofte slik om du bytter prosessor og skjermkort i laptop pleier garantien ofte å ryke, prisen blir heller ikke særlig billigere totalsett, spessielt om kjølingen er litt for dårlig, normalt pleier harddisker og SSD samt ram problemfritt kan byttes uten å påvirke garantien. Hvilken pcer har 880m? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Jeg har tenkt å kjøpe asus g750jx med: i7 4700hq, 770m, 8gb ram og 3d 120hz skjerm. Er den bra? Lager viftene mye støy? Det er jo 2 store vifter. Blir den veldig klomsete og tung å bære på? Også en fordel med denne er at jeg kan bytte gpu på denne akkurat som på alienware, så kan bytte til 780 eller 880 senere når de blir billigere, så den kommer sikkert til å vare en stund. Regn med at grafikken ikke kan byttes ut, dette fordi kjøleløsningen må tilpasses hver GPU og det ikke nødvendigvis følger med strømforsyning kraftig nok til å drive maskinen med oppgradert GPU. Regn med at prislappen på 780M og 880M kommer til å være konstant, Nvidia senker ikke prisene på kortene sine med mindre de må, og foretrekker å fase ut produktene framfor å senke prisen. Det er en "stille gaming-laptop," det betyr at den kommer til å bråke en del i spill. Den er god ja. Den er noe klumsete å bære på slik alle laptoper større enn 15" er. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 (endret) Se på f.eks The G750JH Customized GTX 780M Graphics Card And Cooling så det er vel fysisk mulig å bytte skjermkort, i noen maskiner, men både det å bestille kjøler og skjermkort vil bli vanskelig og kompisert oppgave selv for oss som har drivet en del med pcbygging. Ville vært langt enklere f.eks kjøp ATI Mobility Radeon HD 5650 der skjermkortet ikke er stort større en kredittkort og ikke så høye krav til verken strøm og kjøling og man kan i bestefall kun bruke Thermal Sticky Tape istedenfor kjølepasta mot kjøleren. Endret 7. mars 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
Ooooj Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2014 Se på f.eks The G750JH Customized GTX 780M Graphics Card And Cooling så det er vel fysisk mulig å bytte skjermkort, i noen maskiner, men både det å bestille kjøler og skjermkort vil bli vanskelig og kompisert oppgave selv for oss som har drivet en del med pcbygging. Ville vært langt enklere f.eks kjøp ATI Mobility Radeon HD 5650 der skjermkortet ikke er stort større en kredittkort og ikke så høye krav til verken strøm og kjøling og man kan i bestefall kun bruke Thermal Sticky Tape istedenfor kjølepasta mot kjøleren. Ser ganske komplisert ut, men tror no at 770m holder en god stund, kan hende jeg bestiller en med 780m, hvis det er 120hz og 3d skjerm, men kan ikke finne noen. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 (endret) Tja: Asus G750JH-T4070H i7-4700HQ/16GB/256GB SSD + 750GB/GTX780M - 4GB/W8 ASUS G750JH-T4060H inkl. BullGuard Sistnevnte virker ut som et bedre kjøp. Skjerm aner jeg ikke. Virker ikke som det er opplyst om det er 3d eller ikke. Multicom Kunshan P170S (konfigurator)17.3" Full HD NTSC 90% Glossy, 4. gen Intel Core i7 er også et godt kjøp faktisk bedre når vi tenker på CPU og mulighet å velge skjermkort. Men har hørt muliticom maskinene støyer en del. Kanskje har heller ikke få fin UEFI som Asus og gigabyte. Beste ville nok å hatt Multicom Xishan W350S 15.6" Full- som laptop gir veldig mye for pengene. Endret 7. mars 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Regn med at et 770M vil slite med nye spill i 2015 Lenke til kommentar
Ooooj Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2014 Regn med at et 770M vil slite med nye spill i 2015 Jeg tenkte at jeg kunne bytte skjermkort i den tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå