Gå til innhold

Streame musikk via bluetooth. Htc one / iPhone.

Anbefalte innlegg

Har en HTC one, og planlegger å kjøpe iPhone til høsten.

I bilen har jeg et originalt anlegg som ikke har bluetoothoverføring, men aux.

Jeg lurer på muligheten for å koble til en bluetooth - mottaker til aux - inngangen og via det spille musikk fra mobilen.

Spørsmål er om HTC one / iPhone kan streame musikk til en tredjeparts bluetooth - mottaker? Noen som har gjort noe lignende tidligere?

Edit: lite spørsmål på slutten. Finnes det gode alternativer til bilmodus på HTC one?

Endret av OscarMike1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde gå fint.

Jeg har f.eks en slik bluetooth box på hjemme stereo anlegget mitt, som er koblet til AUX, og som jeg spiller musikk fra både iPhone og Samsung, har ikke testet med HTC med dette burde være likt med alle telefoner med bluetooth.

Mange slike produkter virker også som handsfree for samtaler, og ikke bare musikk.

Eksempel på et produkt fra Belkin.

http://www.amazon.com/Belkin-Bluetooth-Hands-Free-BlackBerry-Smartphones/dp/B004CLYJ2I/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1369425353&sr=8-1&keywords=belkin+bluetooth+car+hands-free+kit

Endret av esoteric
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Burde gå fint.

Jeg har f.eks en slik bluetooth box på hjemme stereo anlegget mitt, som er koblet til AUX, og som jeg spiller musikk fra både iPhone og Samsung, har ikke testet med HTC med dette burde være likt med alle telefoner med bluetooth.

Mange slike produkter virker også som handsfree for samtaler, og ikke bare musikk.

Eksempel på et produkt fra Belkin.

http://www.amazon.com/Belkin-Bluetooth-Hands-Free-BlackBerry-Smartphones/dp/B004CLYJ2I/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1369425353&sr=8-1&keywords=belkin+bluetooth+car+hands-free+kit

Takk for svar. Jeg ser for meg denne: https://www.komplett.no/belkin-bluetooth-music-receiver/584473

Det eneste jeg ikke forstår med denne er hvor den henter strøm fra. Det er kun utgang til aux - kabelen. og jeg har ikke hørt at denne kabelen også fungerer som strømforsyning?

Endret av OscarMike1
Lenke til kommentar

Det var det første som slo meg også, hvor henter den strøm fra, for det kommer ikke strøm ut av AUX kontakta. Men ser ut som de bare har pyntet litt på bilde, slik at kabel rotet ikke syntes, likevel, litt rart det ikke står noe i spesifikasjonene om strømstyrke osv. men mangelfull beskrivelse er ikke uvanlig på nettbutikker heller.

5076be48-aa2b-4593-9dd8-fbeebea078a6_300

en-US_Belkin_Bluetooth_Music_Receiver_Bl

Ser en av kommentarene under på siden til komplett også har planer om å bruke den i bil, og nevner noe om strømstyrken.

........... . Har tenkt å prøve koble den til i bilen, og kan til andre som skal prøve det samme at speninngen inn i dingsen er 5V. Slik bør det være mulig å få det til med en spenningsomformer. .................

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Den første fra Belkin jeg linket til hos Amazon kobles til sigarettenner, men krever at avstanden mellom sigaretttenneren og stereoanlegget ikke sitter for langt fra hverandre, samt at det er en 3,5mm jack i front for AUX, men det er også noe som er enkelt og fikse med en overgang. Dette blir jo egentlig "bil versjonen" av den som ligger hos Komplett. PS.NO selger den samme som hos Amazon (avbildet under) også til 429,-

41JkifSTpXL._SY300_.jpg

Alternativ så finnes det rimeligere alternativer, men Belkin er merkevare og har nok bedre kvalitet. Denne på Ebay f.eks virker på samme måte, og koster bare en drøy 50-lapp.

Oppladbare versjon

Fant også en oppladbar, BlueGate RCV Bluetooth receiver, lader med standard microUSB kabel og gir 15 timer avspilling pr opplading.

BlueGate RCV Bluetooth receiver

Produkt anmeldelse

16ed322a0b86886d0469e928785d38e7.jpg

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Jeg har selv den som det ble linket til i andre posten.

Fungerer veldig bra for mitt bruk. Kan ikke uttale meg om handsfree funksjonen.

Eneste minuset med den er at du må trykke på knappen for og koble opp mobilen hver gang. Ellers kan du pause med og trykke en gang, og skippe framover ved og trykke 2 ganger.

Lydkvaliteten er i mine ører meget bra. Det følger med skjøtekabel til minijacken, så du trenger ikke kjøpe noe utenom. Jeg kjøpte min hos komplett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...