Gå til innhold

Tråden for South Park: Stick of Truth

Anbefalte innlegg

1978688_1461220847427963_1215495153_n.jp

Da var dagen endelig kommet. South Park:The Stick of Truth er endelig sluppet. Og frykt ikke, for etter noen timer med dette vil jeg si det helt klart lever opp til forventningene - mer eller mindre. Er vel lite som kan sies om dette spillet som ikke allerede er sagt, da det tross alt er South Park vi snakker om. Man vet hva man får, med andre ord. :p

Presentasjonen er helt fantastisk, og man føler virkelig at man spiller en episosde av tv-serien, eller eventuelt en ny film. Det jeg fryktet mest var mangelen på detaljer rundt selve gameplayet, men dette er også svært bra. Kanskje ikke perfekt, men man vet hva man får, om man har spilt et JRPG eller to. Kampene er turbaserte, og består stort sett i å trykke på rett knapp til rett tid. Det eneste negative jeg kommer på i farten er at kartet er ganske rotete, så det er ikke alltid så lett å vite hvor man skal dra, eller hvordan man kommer seg dit. Jeg fullførte en quest, men hadde ingen anelse om hvordan jeg skulle levere den inn igjen, fordi kartet var så rotete. Men det er nok en vanesak. Straks man blir kjent med byen, vil det nok gå lettere å finne frem. :)

Ellers er historien mye av det samme som før. Har man sett f.eks Black Friday-episodene, er dette bare mer av det samme. Princess Kenny, Cartman the Great Wizard King og så videre. Men for all del, det funket i tv-serien, og det funker her. :)

Reviews:

Elder Geek

AngryJoe

TotalBiscuit: WTF Is... Stick of Truth

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har spilt noen timer og synes også det er veldig bra. Humoren sitter som et skudd og jeg liker kampsystemet. Startet som Jew.

Angående kartet, så er det bare å finne sånne flagg slik at Timmy kan frakte deg rundt. Er 12 til sammen tror jeg. Jeg har allerede funnet 10, så kartet er ikke så veldig stort.

Lenke til kommentar

GOTY

Året har jo nettopp startet. :hmm:

blir noen andre gode spill i år også ja. men dette spillet er faktisk det første spillet på mange år der jeg ikke har greid å stoppe å spille. spilte fra d va ettermiddag til seint seint uten stopp. neste dag fulførte jeg spillet. fikk ikke engang tid til å rive meg løs til å sette på kaffen.

utrolig mange år siden jeg har kost meg med et spill like mye som dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Har merket noen bugs som har gjort at jeg må gå ut av spillet å starte på nytt. Ellers er det jo et gøy spill, men det kan bli litt mye gåing og det kan bli litt småkjedelig enkelte ganger. Jeg synes ikke det lever 100% opp til forventningene men for all del, det er jo et veldig artig spill.

Karakter 7/10

Lenke til kommentar

Hehe, ødela en snømann og fikk en ny venn. :p

Digger dette spillet, men irriterer meg litt over at det ikke står noen level på quests. Aner ikke om jeg er sterk nok før jeg prøver dem. Butikkene sier heller ingenting om hvor mye man har av en gjenstand fra før, noe jeg virkelig savner. Aner jo f.eks ikke hvor mange potions jeg har, eller om jeg har kjøpt klær osv fra før. Men ellers kongespill. :)

Skal ikke si så mye om lengden på spillet, men jeg utforsksr alt og tar meg god tid, så tror neppe jeg er ferdig før om tyve timer eller mer. Det er absolutt godkjent. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Ja, jeg bruker XB360-kontroller. Det funker helt utmerket. :)

Btw er det mulig å stå over en runde i kamp? Irriterer meg at når en fiende bruker Riposte er jeg likevel nødt til å angripe, selv om jeg kun har nærkamp (med Butters), og dermed er nødt til å bli skadet. Det er spesielt irriterende om Butters har lite helse. Da kan jeg faktisk bli nødt til å la ham dø, bare fordi jeg ikke aner hvordan man unngår å angripe, om det i det hele tatt er mulig.

Angående butikken osv ser jeg nå at det er et lite tall ved siden av det vi kjøper. Det viser hvor mye vi har. :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg bruker XB360-kontroller. Det funker helt utmerket. :)

Btw er det mulig å stå over en runde i kamp? Irriterer meg at når en fiende bruker Riposte er jeg likevel nødt til å angripe, selv om jeg kun har nærkamp (med Butters), og dermed er nødt til å bli skadet. Det er spesielt irriterende om Butters har lite helse. Da kan jeg faktisk bli nødt til å la ham dø, bare fordi jeg ikke aner hvordan man unngår å angripe, om det i det hele tatt er mulig.

Angående butikken osv ser jeg nå at det er et lite tall ved siden av det vi kjøper. Det viser hvor mye vi har. :)

Du kan bruke special ability (de som bruker PP) mot dem. Bruker du bue eller nærkampvåpen tar du skade selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Dere som spiller det på PC, hvordan er det å spille det med mus og tastatur?

Det er lett og bra. Ikke noe problem så langt hvertfall.

Lenke til kommentar

Årtusenets spill, uten tvil.

Null problemer med mus og tastatur, men jeg sitter fast mot det jeg antar er slutten av spillet. Første bug eller noe i den duren.

Når man skal abortere Snuke-en, så henger det seg på det tredje steget og står bare og støvsuger ad infinitum, etter at jeg har høyreklikka bort den første feilaktige chip-en eller hva søren.

e: Spilte i 12,5 timer sammenhengende, tok en pause og sov 12 timer og på'n igjen nå. Hadde det ikke vært for overnevnte bug hadde jeg regnet med å bli ferdig ila. kvelden.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har bare spilt med X360 kontroller, da jeg føler dette spillet ikke er beregnet for PC, så det har gått ganske bra så langt. Digger spillet, og humoren er på toppen av haugen! :)

Lenke til kommentar

Klokket inn åtte timer så langt, men har nok bare så vidt rørt selve hovedhistorien. Sitter fast i andre etasje etter å ha møtt "the bard", så fortsetter i morra. Er så vidt jeg ser ingenting jeg kan bruke eller kaste ting på, og har ingen steder å gå. Magien funker heller ikke. Jaja, er for trøtt til å gidde tenke på det nå. Kan være en bug, for alt jeg vet. Hadde to bugs tidligere på to forskjellige steder, der spillet rett og slett ikke gadd mer. Første var i kamptutorialen i starten. Jeg skulle bruke en eller annen skill, men spillet nektet. Men en rask reload ordnet den saken. :)

Ellers må jeg si jeg er imponert over hvor gjenomført dette er. Selv etter åtte timer stort sett i strekk, og selv med kun Butters som partner, finner jeg stadig nye ting å le av. Det skjer svært sjeldent. Som regel storkoser jeg meg de første to, tre timene, før jeg begynner å føle at jeg har sett alt spillet har å by på. Selvsagt er det mange spill som holder en bra kvalitet hele veien, men å tilføre noe nytt hele tiden er svært sjeldent. Men South Park gjør det. Skjønt det som imponerer meg mest er nok at sideoppdragene ikke føles som sideoppdrag. De kunne like gjerne vært med i historien. :)

Lenke til kommentar

Humoren i spillet treffer meg hvertfall mye mer enn det serien har gjort i det siste! Koser meg med Stick of Truth :wee: Vil ikke spoile, men å møte Al Gore var en stor glede for meg! :w00t:

Ja ikke sant, jeg føler at de heller burde begynne og satse på andre ting.

De har alltid hatt noen gaming spøker her og der, men når de slapp ut Wow episoden tror jeg de fort forsto hvor mesteparten av fansen kom fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...