godset_123 Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Lurer på hvor sunn en Chicken Salsa fra McDonalds er? Jeg har høy forbrenning og er ikke i en situasjon hvor vekt er et problem for meg. Innhold GDA(%) Energi (Kcal) 365 18 Proteiner (g) 13 17 Fett (g) 16 24 Karbohydrater (g) 42 15 Sukker (g) 7 7 Mettet Fett (g) 3 14 Fiber (g) 2 8 Salt (g) 2 32 Lenke til kommentar
Anna May Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Problemet med maten derifra er nok ikke de verdiene du ramser opp der, men typen. Altså type fett, type kalorier osv.. Og så alt dette kjemiske som blir pakket inn under andre navn da.. Den listen er lang. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Jeg er helt med på at det finnes ulike typer fett. Men det finnes ikke ulike typer kalorier :-) Det er ganske strenge lover og regler for hvordan man skal deklarere innholdet, så det er ikke mulig å "pakke inn det kjemiske under andre navn". Man må skrive i klartekst hva produktet inneholder. All mat er forøvrig "kjemikalier". Vi puster, spiser, drikker og svetter kjemikalier hele tiden, det er ikke noe unaturlig med det :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå