AnonymDiskusjon Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Er det noen som har erfaring med disse smertene eller kan finne ut om dette er symptomer som henger sammen? F.eks. symptomer på influensa osv. Lurer på om jeg trenger lesebriller? Har nemlig nesten aldri vært syk i mitt liv. Sist gang jeg var syk var ca. 8 år siden, i tre dager. Har heller ikke vært i noen ulykker eller f.eks. fall. Er ung. 1. Jeg har veldig vondt i brystet. Ca. midten og smerten er trykkende eller "dype". Lengeste varighet er ca. 5 minutter konstant i hvile. Altså ikke så lenge. Men smerten kommer ved dyp innpust, hoste og bevegelse. De stopper når jeg er i hvile. Pleier ikke å merke mye når jeg er på skolen. Smerten har vart i ca. 1,5 måned. Tror ikke jeg har brekt noe bein da jeg ikke har falt eller slått meg. Smerten har økt siden start og den dukket opp plutselig. 2. Jeg har fått nedsatt langsyn de siste 4 månedene. Aner ikke hvorfor. Har nå problemer med å se ting på avstand da objekter og særlig ansikter og tekst blir mer utydelig. 3. Har fått hodepine. Har hatt det ca hver dag denne uken. Har forsøkt å øke vanninntaket men hjelper ikke. Henger kanskje sammen med nedsatt syn? Hodepinen kommer og går. Eks. når jeg skal sove eller når jeg går til bilen osv. Har svak hodepine akkurat nå. 4. Har noen ganger akutte smerter nedre del av mage på høyre side. I går kveld når jeg la meg fikk jeg plutselig veldig vondt. Det gjorde veldig vondt når jeg prøvde å bevege meg. Til slutt gikk det over. Hvis jeg klemte inn og slapp gjorde det vondt. Nå i dag kjenner jeg det ikke lenger. Har bestilt legetime for punkt 1, men de hadde en måned ventetid dessverre så har ikke time før april. Anonymous poster hash: 19fd7...a77 Anonymous poster hash: 3dbb5...ab5 Lenke til kommentar
steinar88 Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 kansje ta alle pungtene å besøke en lege!...sånn ps. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2014 kansje ta alle pungtene å besøke en lege!...sånn ps. Skal ta opp alle punktene, men legetimen er ikke før en måned og jeg er litt bekymret. Er ikke godt å ha vondt. Men fastlegen min har lang venteliste og er på ferie nå. Anonymous poster hash: 3dbb5...ab5 Lenke til kommentar
CirkA7 Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Ring fastlegekontoret ditt med en gang de åpner og skaff deg en hastetime. Ikke verre enn det. Lenke til kommentar
Mai Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 (endret) Jeg har samme problem med hjertet...eller brystet. For meg kan det vare i over en time med intens smerte og etterpå begynner jeg bare å puste tungt før jeg besvimer. Folk sier det er tegn på stress men da jeg dro til legen for å sjekke sa han jeg skulle "bare slappe av"...og sendte meg til spesialist. Fikk time ut i august hos spesialisten. Råd er om du virkelig er redd for at det kan være noe ville jeg dratt til en spesialist uten å gå gjennom legen.selvsagt må du betale litt mer men helt ærlig det er verdt å sjekke at det ikek kan være noe alvorlig. Skal selv sjekke ut privat. Endret 9. mars 2014 av Mai Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå